دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

قادری: برنامه های بهزیستی برای رفع مشكل تامین مسكن خانواده های دارای 2 فرزند معلول
 
رئیس سازمان بهزیستی گفت: برنامه ریزی شده است كه تا دو سال آینده سرپرست خانوارهای دارای دو فرزند معلول بدون مسكن نباشند.
قادری: برنامه های بهزیستی برای رفع مشكل تامین مسكن خانواده های دارای 2 فرزند معلول
رئیس سازمان بهزیستی گفت: برنامه ریزی شده است كه تا دو سال آینده سرپرست خانوارهای دارای دو فرزند معلول بدون مسكن نباشند. - اخبار سیاسی -
به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نشست اخیر كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور علی محمد قادری رئیس جدید سازمان بهزیستی كشور به منظور ارائه برنامه ها و رویكردهای وی برای اداره این سازمان و ارائه خدمات حمایتی به جامعه هدف آن برگزار شد.

سازمان بهزیستی باید برنامه جامعی در ایجاد تحول و نوآوری در جهت كمك به اقشار آسیب پذیر داشته باشد

ولی اسماعیلی رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس در ابتدای این جلسه با بیان اینكه ما باید با توجه به تجربه و بینش و انگیزه ای كه برای ارائه خدمات و حمایت از اقشار بی بضاعت داریم، اهدافی را در این زمینه مشخص كنیم كه می طلبد سازمان بهزیستی برنامه جامعی در خصوص تعالی، ایجاد تحول و نوآوری با رویكرد جدید در این سازمان در جهت كمك به این اقشار داشته باشد.

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه از رئیس جدید سازمان بهزیستی خواست تا به ارائه اقداماتی كه در این سازمان در خصوص اجرای تبصره های 18، 16، 13 و 6 قانون بودجه 1400 انجام شده و برنامه هایی كه برای افزایش اعتبارات این سازمان در لایحه بودجه 1401 دارند، بپردازد.

برنامه و راهكارهای رییس جدید بهزیستی برای اداره این سازمان

علی محمد قادری رئیس جدید سازمان بهزیستی كشور در ارائه برنامه های خود برای اداره سازمان بهزیستی با بیان اینكه بهزیستی مولود انقلاب است ضمن اینكه ما باید در راستای برنامه های شهید فیاض بخش كه پایه گذار این سازمان بوده حركت كنیم، گفت: بنده برای اداره این سازمان 4 رویكرد مردمی سازی، شفاف سازی، كارآمدسازی و هوشمندسازی را مد نظر قرار داده و به عنوان برنامه اساسی، بنیادین و كاربردی 120 فعالیت در حوزه پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی، مشاركتی و ارتباط با مردم را در نظر گرفته ام ضمن اینكه برخی برنامه های سازمان بهزیستی در حوزه حمایتی نیاز به بازنگری دارد.

وی یادآور شد: توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف، ارزان سازی خدمات قابل ارائه و تسهیل گری برای فرصت های برابر از جمله اهدافی است كه برای اداره این سازمان در نظر دارم، از سوی دیگر هوشمندسازی را در قالب یكپارچه كردن سامانه ها، برقراری ارتباط، شناسایی و بازتعریف مأموریت ها و محرومیت ها در حوزه های تخصصی، پاسخگویی از طریق سامانه، ارتباط با آحاد شبكه های مردمی و سازمان های مردم نهاد و ارائه گزارش هزینه كردهایمان در جهت اعتمادسازی اجتماعی پیگیری خواهم كرد.

قادری خاطر نشان كرد: ما در حوزه تأمین نیروی انسانی به دنبال چابك سازی این سازمان هستیم، همچنین تأمین مسكن و معیشت مردم، ایجاد اشتغال سه راهبرد مهمی است كه در جهت ارائه خدمات دنبال می كنیم كما اینكه تفاهم نامه ای برای ساخت 160هزار واحد مسكونی در 3 سال آینده ایجاد كردیم كه 40هزار واحد آن مربوط به روستاها بوده و این اقدام با مشاركت بنیاد مستضعفان انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینكه به ارزیابی میزان اجرای تكالیف این سازمان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه خواهد پرداخت، افزود: ما نیروهای داوطلب را از بین مردم به عنوان جمعیت داوطلب و ایجاد یك پایگاه دائمی به كار خواهیم گرفت، همچنین ایجاد پلتفرم های مشاركت های مردمی از طریق استارت آپ ها از طریق اقداماتی است كه پیگیری می كنم.

رئیس جدید سازمان بهزیستی كشور افزود: برنامه ریزی شده است كه تا دو سال آینده سرپرست خانوارهای دارای دو فرزند معلول بدون مسكن نباشند، همچنین ارتباط با كمیته اصناف برقرار شده است، از سوی دیگر در خصوص وجود 20 درصد جمعیت سالمندی در سال 1422 در كشور یكی از چالش های جدی این سازمان است كه به دنبال راهكاری برای آن هستیم.

وی ایجاد مراكز مشاوره با رویكرد شدید تحت عنوان سبك زندگی، توسعه پوشش بیمه ای در حوزه توانبخشی، ارائه خدمات پرستاری به معلولان دارای عارضه نخاعی، پوشش كامل خدمات بیمه ای برای ارائه 50 خدمات این سازمان، رفع آسیب های اجتماعی از جمله كودكان كار از دیگر مواردی است كه با اولویت بندی در دستور كار قرار داده ایم.

قادری با اشاره به نكاتی كه در خصوص مبارزه با مواد مخدر در این دولت برای آن اهتمام جدی وجود دارد، خاطر نشان كرد: بر اساس تبصره 2 ذیل ماده 16 تكالیفی برای دستگاه ها در جهت جمع آوری معتادان متجاهر تعیین شده كه یكی از آنها در سازمان بهزیستی است اما برای تحقق این مهم نیاز به همكاری سایر دستگاه ها نیاز است، همچنین ما در حوزه پیشگیری دو هزار و 400 مركز كاهش آسیب و درمان در حوزه اعتیار داریم، 31 مركز شبانه روزی برای ساماندهی كودكان كار و 63 مركز روزانه برای نگهداری از آنها داریم.

رئیس جدید سازمان بهزیستی كشور افزود: در جلسه هفته جهانی معلولین كه با حضور رئیس جمهور برگزار شد مصوبات خوبی داشتیم كه برخی از آنها ابلاغ شد از جمله اینكه معلولان از وسایل حمل و نقل هوایی و ریلی برخوردار شوند و حقوق مناسب سازی آنها و پیگیری احكام قانون ماده 39 توسط دو كمیته با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور انجام شود.

وی در ادامه یادآور شد: در مدیریت جدید به دنبال بهبود ارائه خدمات و بازآفرینی ساختار نظام بهزیستی هستم ، همچنین در حوزه اشتغال فرصت قانونی در نظر گرفته شده و بیست و پنجمین صندوق در این حوزه تشكیل شده و هیأت مدیره آن نیز تعیین شده است.

قادری یادآور شد: در مورد مراكز مثبت زندگی اقدام عجولانه ای بود كه صورت گرفت ضمن اینكه 2500 مركز در كشور برون سپاری شده كه پیگیر دلایل آن هستیم، از سوی دیگر در مورد قرارگاه آسیب های اجتماعی با هم افزایی پیش رفته، در مورد اشتغال معلولان نیز موضوع پیچیده ای است چرا كه 550 هزار نفر از آنها معلول شدید و خیلی شدید هستند كه تنها می توانیم به آنها مستمری بپردازیم.

رئیس جدید سازمان بهزیستی كشور یادآور شد: ما سامانه ای را ایجاد می كنیم كه كمیسیون ماده 26 خدمات مراكز خیره را رصد كند، همچنین برای رفع مشكل پشت نوبتی ها تا ماه آینده مشكل سامانه را رفع خواهیم كرد.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۰:۱۱ - ۲۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱