دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شرایط حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس چگونه است؟
 
معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از شرایط و نحوه حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس خبر داد.


مجید هداوند، معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار كرد: بر اساس مصوبات سازمان ملی كرونا قرار بود مدارس به صورت حضوری از اول آذرماه بازگشایی شوند، طبق بخشنامه های ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با كرونا، مدارس زیر 50 نفر به شكل حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با هدف تامین سلامت دانش آموزان و همكاران بازگشایی شدند، همچنین پیگیری كامل واكسیناسیون دانش آموزان و الزامات حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

او افزود: با توجه به تراكم كلاس ها در مدارس استثنایی، كه تقریبا با 6 دانش آموز تشكیل می شود، بر این اساس اعلام شد، اگر بیش از 6 دانش آموزان در كلاس باشد مانند كلاس های دانش آموزان اتیسمی و چند معلولیتی، كلاس ها به صورت 2 گروه برگزار شوند.

هداوند گفت: طبق آمار اعلام شده از ابتدای مهر تقریبا 50 درصد از دانش آموزان استثنایی سال تحصیلی را به شكل حضوری آغاز كردند و دانش آموزانی كه بیماری زمینه ای یا مشكل خاصی داشتند، آموزش های مجازی را همچنان ادامه دادند.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره افت تحصیلی دانش آموزان استثنایی در آموزش مجازی گفت: متاسفانه سامانه سیدا كه به تازگی راه اندازی شده هنوز برای دانش آموزان استثنایی تكمیل نشده است، تشكیل و مدیریت كلاس ها، حضور معلمان و ساماندهی كلاس ها به صورت فیزیكی در حال حاضر انجام شده است.

او افزود: استفاده از آموزش های مجازی برای دانش آموزان استثنایی مشكلات و سختی های بیشتری را به همراه دارد به همین دلیل در دوران همه گیری ویروس كرونا در كنار آموزش مجازی، بسته های آموزشی، درسنامه ها و آموزش هایی برای خانواده ها تحت عنوان اولیا همیار معلم پیگیری كردیم، تا هیچ یك از دانش آموزان استثنایی از چرخه آموزش و توانبخشی محروم نشود.

هداوند بیان كرد: امسال دو بسته تحولی برای دانش آموزان استثنایی داشتیم، یكی از بسته ها خدمات آموزش، توان بخشی و ورزشی با محوریت خانواده است كه به همه استان ها ارسال شده است و از مشاركت حداكثری خانواده ها جهت كمك به آموزش و پرورش و توان بخشی دانش آموزان استثنایی استفاده كردیم.

او گفت: بخشنامه ای هم تحت عنوان تشكیل شورای هماهنگی، توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی جهت رفع مشكلات دانش آموزان استثنایی از سوی وارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش استثنایی ارسال شده است.

هداوند درباره سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی گفت: یكی از ملزومات حضور دانش آموزان استثنایی سرویس مدرسه است. در بسیاری از گروه ها دانش آموزان از این سرویس ها استفاده می كنند در برخی از شهر ها از جمله شهر تهران از قبل مصوبه شورای شهر تهران را دارند كه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را تامین شود.
   تاریخ: ۰۸:۱۷ - ۲۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۳