دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رتبه یك ایران در حوزه دانش علوم اعصاب
 
جغتایی گفت: ایران در حوزه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی در جایگاه نخست كشورهای منطقه قرار دارد.


محمد حقی جغتایی مشاور ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در امر آموزش و رئیس انجمن علوم اعصاب در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس بررسی و ارزیابی نهاد های علمی بین المللی، كشورمان در زمینه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی با تلاش دانشمندان، محققان، متخصصان و دانشجویان در رتبه نخست كشور های منطقه قرار دارد.

او افزود: ایران با پشت سر گذاشتن دیگر كشور های منطقه از جمله تركیه در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی پیشتاز است كه در حال حاضر رتبه نوزدهم جهانی در حوزه علوم اعصاب را به خود اختصاص داده است و در گرایش علوم اعصاب رفتاری در جایگاه سیزدهم، در حوزه سلولی و مولكولی در ردیف هفدهم و نیز در حوزه هوش مصنوعی و علوم اعصاب دوازدهم جهانی است.

حقی تصریح كرد: بزرگترین رویداد هم اندیشی علمی كشور در حوزه علوم اعصاب با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در اول دی امسال در بستری مجازی در تهران برگزار می شود. این كنگره با هدف توسعه و گسترش همكاری های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی و نیز انتقال تجارب و یافته های علمی با شركت دانشمندان علوم اعصاب، متخصصان علوم پایه و بالینی، دانشجویان دكتری و دانشجویان تحصیلات تكمیلی و رزیدنت ها برگزار می شود.

مشاور ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی بیان كرد : در این رویداد مهم علمی، متخصصان، صاحبنظران و اندیشمندان در حوزه های علوم اعصاب پایه و بالینی آخرین یافته های تخصصی و پژوهشی درحوزه های علوم اعصاب، علوم اعصاب شناختی، نقشه برداری از مغز، علوم اعصاب محاسباتی و نوروتكنولوژی را به اشتراك گذاشته و متخصصان برجسته علوم اعصاب از دانشگاه های معتبر داخلی و چندین كشور خارجی از جمله ژاپن، چین، كره، هند، تركیه، امریكا، كانادا، آلمان و گرجستان آخرین دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حوزه های علوم اعصاب و اعصاب شناختی را نیز در قالب سخنرانی ارایه و به اشتراك می گذارند.

رتبه ایران در حوزه دانش علوم اعصاب اول است///////

او ادامه داد: در دهمین كنگره علوم اعصاب پایه و بالینی مباحث و موضوعاتی همچون نقشه برداری مغز، علوم اعصاب محا سباتی، بیماری صرع، تحریكات مغزی، نوروتكنولوژی، اختلالات ناشی از ضایعات مغزی، نوروژنتیك، توانبخشی شناختی در سالمندان و نیز بیماری كرونا و تاثیر آن بر سیستم عصبی مورد بحث، تبادل نظر و گفت و گویی قرار می گیرد. جنبه های كاربردی و بالینی علوم اعصاب در امرتشخیص، غربالگری و درمان بیماری ها و نیز همكاری و فعالیت بین رشته ای این حوزه برای رفاه و آسایش افراد جامعه در حوزه سلامت از رویگرد های علوم اعصاب است. در این همایش دو پنل اختصاصی انجمن منطقه ای در حوزه علوم اعصاب با مشاركت ایران، تركیه و گرجستان نیز برگزار می شود.

او با بیان اینكه علوم اعصاب به عنوان یكی از علوم استراتژیك و راهبردی مطرح است، بیان كرد: در جریان این كنگره علمی همچنین هفتمین دوره جایزه مغز وشناخت اهوازی ویژه پژوهشگران جوان نیز برگزار می شود. این جایزه به یاد پزشك بزرگ ایرانی قرن چهارم هجری به نام جایزه اهوازی نامگذاری شده است. ریشه بسیاری از اختلالات سیستم عصبی، مسائل شناختی و اختلال در عملكرد های شناختی است، با تشخیص به موقع بیماری ها و توانمندسازی شناختی می توان روند توانبخشی بیماران تسهیل شود. این رویداد علمی اول تا سوم دی ماه امسال برگزار و تمامی سخنرانی ها و ارائه مقالات در كنگره در بستر فضای مجازی صورت می گیرد.

بیشتربخوانید

- شتابدهنده های شناختی زمینه ساز درمان شناخت بیماران است
   تاریخ: ۱۵:۳۶ - ۲۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۸