دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

وبینار توانمندسازی مددكاران اجتماعی در مواجهه با پدیده خشونت خانگی برگزار شد
 
دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی


وبینار آموزشی توانمندسازی مددكاران اجتماعی در مواجهه با پدیده خشونت خانگی در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به نقل از معاونت درمان، شهره سادات میرباقری سرپرست اداره مددكاری اجتماعی معاونت ضمن بیان سخنانی به افزایش خشونت های خانگی از جمله همسر آزاری، كودك آزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری در دوره پاندمی كووید 19 اشاره كرد .



وی با توجه به اهمیت نقش مددكاران اجتماعی در برخورد با افراد خشونت دیده هدف از برگزاری كارگاه مجازی مذكور را توانمندسازی مددكاران اجتماعی بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه عنوان كرد.

دكتر محمد حسین جوادی رییس اداره مددكاری اجتماعی وزارت بهداشت در این وبینار آموزشی به تشریح وضعیت خشونت خانگی در دوره پاندمی كرونا در سطح جهان و  ایران پرداخت و بر اهمیت توجه افراد و سازمان های مرتبط به این موضوع را مورد تاكید قرار داد.

دكتر جوادی در این كارگاه ضمن ارایه مباحث آموزشی درخصوص علل و عوامل موثر در ایجاد و پیامدهای خشونت خانگی، ویژگی متخصصان ارایه دهنده خدمت به قربانیان خشونت و نقش مددكاران اجتماعی در كار با افراد خشونت دیده توضیحاتی بیان كرد.

ارزیابی تخصصی اجتماعی این بیماران، مشاوره اجتماعی، برنامه ریزی برای ترخیص (بررسی مكان امن بعد از ترخیص برای بیماران مذكور)، رایزنی با دادسرا و بهزیستی، ارجاع به روانشناس و روانپزشك در بیمارستان برای ارزیابی، پیگیری پس از ترخیص برای ارزیابی وضعیت بیمار از بابت خطر فردی و خانوادگی از دیگر موضوعات مطرح شده توسط رییس اداره مددكاری اجتماعی وزارت بهداشت در این وبینار بود.

در ادامه این نشست مددكاران اجتماعی بیمارستان ها با اشاره به تجربیات خود درخصوص موارد خشونت دیده مراجعه كننده به مراكز درمانی خود به بیان چالش های موجود در راستای ارایه خدمات به این بیماران و همكاری با سازمان های حمایتی پرداختند.

براساس این گزارش وبینار خشونت خانگی و مددكاری اجتماعی توسط اداره مددكاری اجتماعی معاونت درمان دانشگاه با با حضور مددكاران اجتماعی بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/

كدخبرنگار: 7700 س.ع
منبع خبر:
اخبار علمی
   تاریخ: ۱۲:۵۱ - ۲۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴