دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

28 هزار معلول روستایی در خوزستان زیرپوشش خدمات توانبخشی قرار دارند
 
اهواز - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان گفت: حدود 28 هزار نفر از افراد دارای معلولیت در خوزستان زیرپوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند و به آنها خدمات ارایه می شود.
28 هزار معلول روستایی در خوزستان زیرپوشش خدمات توانبخشی قرار دارند اهواز - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان گفت: حدود 28 هزار نفر از افراد دارای معلولیت در خوزستان زیرپوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند و به آنها خدمات ارایه می شود.

غلامعلی جعفری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توانبخشی مبتنی بر جامعه موسوم به ( CBR) به عنوان یك رویكرد نوین برای بهبود دسترسی به خدمات توانبخشی برای افراد معلول محسوب می شود و این برنامه از طریق درگیر كردن فعال خانواده، جامعه و مشاركت دادن افراد كم توان سعی در ارایه خدمات دارد.

وی افزود: توانبخشی مبتنی بر جامعه تلاش دارد تا از طریق ظرفیت سازی برای افراد كم توان و خانواده های آنها، نیازهای اجتماعی، اشتغال ، تحصیل، درمان ، توانبخشی و... آنان را پاسخ دهد.

جعفری با بیان اینكه در اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه از كلیه امكانات جامعه مانند موسسات و مراكز، نهادهای مردم نهاد و كلیه خدمات محلی استفاده می شود بیان كرد: در این برنامه تلاش شده تا از طریق ارایه خدمات از تمام توان و استعداد فرد كم توان برای توانمند سازی آنها استفاده شود.

وی گفت: خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه به طور عمده بر دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات كلیدی توسعه در حوزه های سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی و توانمندسازی تمركز دارد.

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان ادامه داد: در استان خوزستان بیش از یك هزار و 500 روستا وجود دارد كه با توجه به سخت گذر و دور از دسترس بودن این مناطق تاكنون خدمات متفاوتی درحوزه سلامت به سه هزار و 324 نفر انجام شده است.

وی افزود: بهزیستی خوزستان امسال تاكنون در حوزه اجتماعی به یك هزار و 62 نفر، در زمینه مناسب سازی به 741 نفر، اشتغال استاد شاگردی به 211 نفر،در حوزه آموزش به چهار هزار و 571 نفر و در بخش توانمندسازی به 692 نفر خدمات ارایه كرده است.

توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و یا محروم با هدف شناسایی افراد معلول، ارایه خدمات توانبخشی و تامین وسایل مورد نیاز افراد دارای معلولیت اجرا می شود كه به نهادهای ارایه دهنده خدمات دسترسی نداشته و یا استطاعت مالی ندارند.

برچسب ها
- خوزستان
- اهواز
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۱۲ - ۲۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴