دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پذیرش نسخ كاغذی از اول دی ماه متوقف می شود
 
اردبیل- معاون بیمه و خدمات سلامت استان اردبیل گفت: از اول دی ماه به شكل صد درصد نسخه نویسی در مطب پزشكان و مراكز بیمارستانی و درمانی به شكل الكترونیكی انجام می شود.
پذیرش نسخ كاغذی از اول دی ماه متوقف می شود اردبیل- معاون بیمه و خدمات سلامت استان اردبیل گفت: از اول دی ماه به شكل صد درصد نسخه نویسی در مطب پزشكان و مراكز بیمارستانی و درمانی به شكل الكترونیكی انجام می شود.

فرامرز شریفی آذر در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: از اول دی ماه الزام و اجبار برای نسخه نویسی الكترونیكی در دستور كار بیمه سلامت قرار گرفته كه امیدواریم به اهداف مورد نظر دست پیدا كنیم.

وی با بیان اینكه 60 درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح كرد: 720 هزار نفر در استان اردبیل از خدمات بیمه سلامت استفاده می كنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان اردبیل گفت: ما این طرح را مرحله به مرحله در سال های گذشته به پیش بردیم به طوری كه از سال 98 استقرار ارائه خدمات الكترونیكی را در بیمه ها شاهد هستیم كه از اوایل امسال صدور دفترچه های كاغذی حذف شده و بخش عمده ای از فعالیت ها در بستر الكترونیكی و سامانه طراحی شده در مرحله ارائه و انجام است.

شریفی آذر افزود: بخش خصوصی به صورت صد درصد در اجرای این طرح در كنار مراكز دانشگاهی قرار دارد و ما سعی و تلاشمان بر این است تا در این بستر از اول دی ماه به صورت كامل و جامع پوشش خدمات را به صورت غیرحضوری و الكترونیكی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان كرد: ما با 160 داروخانه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و آزمایشگاه قرارداد همكاری داریم و در كنار آن سعی و تلاشمان بر این است تا برای سایر مجموعه ها نیز خدمات غیرحضوری و ارجاعات الكترونیكی را شاهد باشیم.

شریفی آذر اضافه كرد: استان اردبیل جز استان های پیشرو كشور در اجرای این طرح است كه قطعاً با همكاری دانشگاه علوم پزشكی و پزشكان تا صد درصد ارائه خدمات به صورت الكترونیكی بوده و تنها در موارد معدود كه با قطعی سایت روبه رو باشیم، خدمات به صورت نسخه نویسی كاغذی خواهد بود.

وی بیان كرد: ما حتی برای 160 پزشكی كه قراردادی با بیمه سلامت ندارند، فضا را فراهم كردیم تا از نسخه پیچی الكترونیكی استفاده كنند كه قطعاً تمامی پذیرش پرونده ها و پرداختی های بیمه سلامت در قالب همین نظام الكترونیكی و نسخه پیچی های غیركاغذی خواهد بود.

شریفی آذر در ادامه سخنان خود اظهار كرد: بیمه شدگان با صبوری ما را در اجرای این طرح یاری كردند و قطعاً از این به بعد نیز همراه ما خواهند بود تا ما بتوانیم ارائه این خدمات را به صورت مناسب و مطلوب شاهد باشیم.

معاون بیمه خدمات سلامت استان به حذف دفترچه های كاغذی نیز اشاره كرد و ادامه داد: بیمه شدگان از طریق سامانه #1666 می توانند در جریان اعتبار دفترچه های خود قرار گرفته و اطلاعاتشان را از طریق كد ملی و سامانه مورد نظر دریافت كنند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۱۳ - ۲۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۷