دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

توانمندسازی مددجویان به ریشه كن شدن فقر منجر می شود
 
قزوین - ایرنا - مدیركل كمیته امداد استان قزوین گفت: توانمندسازی مددجویان و اشتغالزایی برای آنها منجر به ریشه كن شدن فقر می شود كه این مهم باید از طریق آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در دستور كار قرار گیرد.
توانمندسازی مددجویان به ریشه كن شدن فقر منجر می شود قزوین - ایرنا - مدیركل كمیته امداد استان قزوین گفت: توانمندسازی مددجویان و اشتغالزایی برای آنها منجر به ریشه كن شدن فقر می شود كه این مهم باید از طریق آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در دستور كار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مهرعلی حق گویان روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه كارگاه آموزش خیاطی روستای خوزنین، اظهار داشت: كمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قزوین بیش از 62 هزار نفر را در قالب 32 هزار خانوار تحت حمایت دارد كه بسیاری از آنها توانایی كار كردن را دارند.

حق گویان افزود: بخشی از افراد تحت پوشش، شرایط اجتماعی و روحی و برخی دیگر شرایط سنی و عده ای هم توانایی آموزشی و مهارتی را ندارند كه باید برای همه این موانع بررسی و مانع زدایی شود.

وی اضافه كرد: مانع زدایی به این معنی است كه تلاش كنیم مددجویان به توانایی و استعداد خود پی برده و برای تامین اقتصادی زندگی خود تلاش كنند و به كمك دیگران نیازمند نباشند.

این مسوول افزود: كمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می كند تا با آموزش، اطلاع رسانی و اجرای برنامه های مختلف حمایتی، مددجویان را در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توانمند كند كه این رویكرد یك برنامه گذرا نبوده و یك هدف بلند مدت است.

حق گویان گفت: اگر می خواهیم فقر را ریشه كرده و محرومیت را از بین ببریم باید ارتباط افراد با نیازمندی را قطع كنیم كه این امر با توانمندسازی و اشتغالزایی محقق می شود.

وی با بیان اینكه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان ضروری است، اضافه كرد: كارگاه خیاطی كه امروز شاهد پایان فعالیت آن هستیم، یك كارگاه آموزشی برای مهارت آموزی است كه به خط اشتغال جهت می دهد و فرصت های درآمدزایی را برای مددجو فراهم می كند.

مدیركل كمیته امداد استان قزوین اضافه كرد: توانمندسازی مددجویان، سیاست جدی و سرمایه گذاری پایدار برای ارتقای زندگی آنها است از این رو باید برای خدمت به نیازمندان از روش های این چنینی كه با كرامت نیازمندان ارتباط دارد، استفاده كنیم.

برچسب ها
- اشتغال زایی
- كمیته امداد امام خمینی
- استان قزوین
- قزوین
- اشتغال پایدار
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۳۶ - ۰۱/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۱