دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

نرخ معلولیت در كهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین كشوری است
 
معاون توانبخشی بهزیستی استان كهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ معلولیت در این استان كمی بالای 10درصد بوده و بعلت ازدواج های فامیلی زیاد، بالاتر از نرخ میانگین كشوری است.
نرخ معلولیت در كهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین كشوری است «سیدعباس تقی زاده» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تاكنون حدود 23 هزار نفر معلول خفیف، متوسط و شدید در سطح استان كهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اما چون ممكن است تعدادی به ما مراجعه نكرده باشند آمار واقعی بالاتر از این میزان است.

وی اظهاركرد: عوامل معلولیت در استان كهگیلویه و بویراحمد را مشكلات ژنتیكی، مادرزادی تصادفات، اتفاقات و حوادث و سایر بیماری های منجر به معلولیت عنوان كرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان كهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان كرد: بیشتر معلولیت استان كهگیلویه و بویراحمد جسمی و حركتی و از نوع متوسط است.

تقی زاده تصریح كرد: در خصوص پیشگیری از معلولیت در استان خاطرنشان كرد: فرهنگسازی و اطلاع رسانی، انجام آزمایشات ژنتیك قبل از ازدواج، تقویت زیرساخت ها و راهها، ارتقاء سطح كیفی خودروها، بالا بردن فرهنگ رانندگی، ارتقاء سطح بهداشت در جهت كاهش بیماریها می تواند در پیشگیری از معلولیت در استان كهگیلویه و بویراحمد موثر باشند.

وی ادامه داد: مناطق محروم و دورافتاده استان كهگیلویه و بویراحمد بیشترین معلولیت را دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: با توجه به اینكه سازمان بهزیستی توان تامین نیازهای معلولان را ندارد و نیازمند كمك نیكوكاران و خیرین و افراد دارای بضاعت مالی هستیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۳۴ - ۰۴/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۵