دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

مسكن و اشتغال ،مشكل بزرگ جامعه ایثارگری كشور
 
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : اشتغال و تامین مسكن، اصلی ترین مسائل و مشكل مربوط به خانواده شهدا، ایثارگران و فرزندان آن ها است كه باید پیگیری شود



به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان:سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در  یازدهمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان با بیان اینكه اشتغال و تامین مسكن، اصلی ترین مسائل مربوط به خانواده شهدا، ایثارگران و فرزندان آن ها است كه باید پیگیری شود، گفت: تامین زمین برای مسكن بخشی از ایثارگران كه طبق قانون بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و همچنین مقرر شد تا سهمیه ای از محل نهضت ملی مسكن به ایثارگران تخصیص یابد و 10 درصد منایع اشتغال نیز مقرر شد كه به ایثارگران داده شود.

وی با اشاره به اینكه حیات هر جامعه ای بسته به فكر، و تمدن آن جامعه است افزود :  فرهنگ و ارزش ها، اتسمفر حاكم بر تمدن جامعه است كه یك جامعه مدنی را شكل می دهد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینكه
تمدن اسلامی– ایرانی، تمدنی غایت نگر و غیرمادی است، خاطرنشان كرد: بالاترین ارزش در این تمدن، بندگی خالص خداوند است كه شهادت، بروز این بندگی است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به دیدار دست اندركاران كنگره 3535 شهید استان زنجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند كه شهادت، قله است اما دامنه ای دارد كه از مسیر دامنه به قله می رسد و باید این دامنه را شناخت و ترویج كرد و شناساند.

وی با بیان اینكه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نیاز امروز جامعه بوده و شهادت، نقطه تعالی و كمال است خاطرنشان كرد : خیلی از رفتارها در جامعه گم شده است، این در حالی است كه ایثار با اتمام جنگ، تمام نشده و شاخص ارزشی زندگی با  ایثار است.

این مقام مسئول با بیان اینكه در سفر ریاست جمهوری مصوباتی داشتیم گفت : سند زمین مركز جامع توانبخشی استان زنجان، مشكل دارد و نیاز به رفع تعارض است همچنین ساختمان بنیاد شهید استان نیز علی رغم پرداخت تمام هزینه ها سنددار نشده  است كه باید پیگیری و رفع شود چرا كه تعویق در چنین موضوعاتی سبب ایجاد اِشكال در كارها می شود.

قاضی زاده هاشمی  با بیان اینكه 20٪ درصد اعتبارات صداوسیما طبق قانون باید برای حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود، بیان داشت : بهتر است
استان ها هر سال، سریال یك شخصیت برجسته  یا شهید برجسته را انجام دهند ، نهضت شناساندن شهدا گسترده خواهد شد . و همچنین پیگیری جدی شورای شهر و شهرداری مبنی بر نامگذاری معابر و خیابان ها به نام شهدا، نیز  ساماندهی شود .

وی با بیان اینكه هرم سنی جامعه ایثارگران 30 سال بالاتر از میانگین سنی كل كشور است و بین 58 تا 60 سال قرار دارد، اظهار داشت: تا 5 سال آینده بیش از 50 درصد ایثارگران بالای 60 ساله خواهند شد و نیاز به مراكز نگهداری و آسایشگاه ها افزایش پبدا می كند.

خبرنگار : زهرا نوری
منبع خبر:
سلامت
   تاریخ: ۰۳:۳۳ - ۰۳/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳