دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

اختصاص سهیمه به ایثارگران در طرح جهش تولید مسكن
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینكه اشتغال و مسكن مهم ترین دغدغه های ایثارگارن و خانواده آن ها است، گفت: در طرح جهش تولید مسكن سهمیه ای برای این قشر در نظر گرفته شده است.
اختصاص سهیمه به ایثارگران در طرح جهش تولید مسكن سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، عصر امروز (2 دی ماه) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان، اظهار كرد: حیات هر جامعه ای به فكر، فرهنگ و تمدن آن جامعه بستگی دارد و فرهنگ اصل جدایی ناپذیر تمدن است و نظام ارزشی و مجموعه رفتار اجتماعی یك جامعه مدنی را شكل می دهد.

وی با اشاره به اینكه تمدن اسلامی تمدنی غایت نگر و غیرمادی است، ابراز كرد: مادیات هم در این تمدن نقش دارند؛ چرا كه انسان در حیات خود به ماده وصل است اما بالاترین ارزش در این تمدن بندگی خالص خدا بوده كه نمود عینی آن شهادت است. در مورد شهادت این یقین برای رسیدن به ارزش های الهی وجود دارد.

این مسئول با بیان اینكه مقام معظم رهبری در دیدار دست اندركاران كنگره 3535 شهید استان زنجان فرمودند كه شهادت قله است، این مسیر دامنه دارد كه ما از دامنه به قله می رسیم و باید این دامنه را شناخت، تصریح كرد: در مورد اینكه چرا ایشان كنگره را آغاز فعالیت ها در حوزه ایثار و شهادت عنوان كردند باید گفت شهادت نقطه تعالی و كمال است و مسیر میانبری است كه نجات بخش هر انسانی به شمار می رود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینكه رفتارها و كنش های اجتماعی حاكی از آن است كه شاخص های ارزشی گم شده اند، تأكید كرد: با اتمام جنگ موضوع ایثار تمام نشده است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی به سفر رئیس جمهور به زنجان به اشاره كرد و گفت: امیدواریم همه مسئولان تلاش كنند تا مصوبات این سفر به سرانجام برسد. زمین مركز توانبخشی ایثارگران نیاز به رفع تعارض دارد كه باید با كمك دستگاه های مربوط این موضوع برطرف شود. همچنین اخذ سند ساختمان بنیاد شهید ناتمام مانده و اگر حل نشود، مشكلات حقوقی ایجاد می كند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: دستگاه های فرهنگی 20 درصد اعتبارات را باید در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه كنند. هر استان سالانه به تولید فیلم و سریال برای معرفی یك چهره ملی در حوزه ایثار و شهادت بپردازد. هر فیلم سینمایی به 8 تا 10 میلیارد تومان و یك سریال حدود 50 میلیارد تومان نیاز دارد. صدا و سیما برای این كار برنامه ریزی كرده و بنیاد شهید هم در تأمین منابع آن كمك كند و اگر این امر محقق شود، جنبشی در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق می افتد.

این مسئول با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندركاران كنگره 3535 شهید استان زنجان در خصوص نامگذاری معابر به نام شهدا ابراز كرد: این سخنان ایشان چنان تلقی می شود كه تا وقتی شهید هست نمی تواند نام هیچ معبر و گذری را چیز دیگری انتخاب كرد و شوراها و شهرداری ها باید این موضوع را پیگیری كنند.

وی طرح دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران را مهم و اثرگذار خواند و گفت: دیدار با این عزیزان و احوالپرسی از آن ها حداقل كاری است كه می توانیم انجام دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسكن و اشتغال را از مهم ترین درخواست های ایثارگران و خانواده های آن ها برشمرد و افزود: از محل طرح جهش تولید مسكن برای این اقشار سهمیه ای در نظر گرفته شده و مسكن و شهرسازی وظیفه تأمین زمین برای این امر را برعهده دارد. همچنین 10 درصد منابع اشتغال هم باید به ایثارگران اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینكه تا 5 سال آینده 50 درصد جمعیت ایثارگران به سن بالای 60 سال می رسند و خانم ها هم توان نگهداری از این افراد را ندارند، تصریح كرد: بنابراین تقاضای ما برای مراكز نگهداری افزایش می یابد و باید به این امر توجه كرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۷:۵۰ - ۰۲/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۳