دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

نیكوكار همدانی یك واحد مسكونی را وقف كودكان بی سرپرست كرد
 
همدان-ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان از وقف یك واحد مسكونی به كودكان بی سرپرست بهزیستی از سوی نیكوكار همدانی خبر داد و گفت كه كارشناسان قیمت این ملك را حدود چهار میلیارد تومان برآورد كرده اند.
نیكوكار همدانی یك واحد مسكونی را وقف كودكان بی سرپرست كرد همدان-ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان از وقف یك واحد مسكونی به كودكان بی سرپرست بهزیستی از سوی نیكوكار همدانی خبر داد و گفت كه كارشناسان قیمت این ملك را حدود چهار میلیارد تومان برآورد كرده اند.

«مرتضی حیدری» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه بازسازی این ساختمان موقوفه 30 میلیون تومان برآورد شده كه این مبلغ را خیران و نیكوكاران اهدا كردند.

وی با اشاره به اینكه در همدان هشت موسسه خیریه بزرگ توانبخشی به افراد بی سرپرست و دارای معلولیت خدمات شبانه روزی ارائه می دهد خاطرنشان كرد: فقط تعدادی از این موسسه ها با كمك خیرین و شركای كاری سازمان، ساختمان ملكی دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان ادامه داد: تعداد 14 خانه نگهداری فرزندان خردسال و كوچك كه زیرمجموعه موسسه های خیریه هستند نیز ساختمان ملكی ندارند و نیاز هست خیرین و نیكوكاران با اهدای زمین و نیك اندیشی، یاری، كمك رسانی و همراهی كنند.

حیدری گفت: نگهداری از كودكان به صورت تفكیك شده و بنابر گروه سنی است و شیرخوارگاه عترت نیز در داخل مجموعه بهزیستی به نشانی همدان، میدان بعثت قرار دارد.

نیكوكار همدانی یك واحد مسكونی را وقف كودكان بی سرپرست كرد

وی اظهار داشت: دفتر مشاركت های مردمی بهزیستی با شماره تماس 08138243611 در خیابان قهرمانی، پل نیازمند و روابط عمومی 09208171295 آماده پاسخگویی به خیرین و كارفرمایان برای آگاه سازی و جذب نیرو از جامعه هدف در این زمینه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان مجموع كمك های نقدی، كالا و خدمات در سه ماهه سوم را 28 میلیارد ریال اعلام كرد و خواستار مشاركت سایر نیكوكاران در برنامه های فقر زدایی و مشاركت در نگهداری و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی شد.

حیدری از طراحی و عملیاتی شدن برنامه هایی در راستای خدمت رسانی از نزدیك به افرادی كه صدای آنها كمتر به گوش مسئولان می رسد با كمك شهروندان نیكوكار خبر داد.

وی خاطرنشان كرد: در حوزه توانبخشی هفت مركز شبانه روزی و 11 مركز روزانه در شهرستان همدان به افراد دارای معلولیت ذهنی، روان، جسمی و سالمندان خدمات تخصصی ارائه می دهند.

رئیس اداره بهزیستی همدان از بخشودگی هزینه انشعاب های گاز، برق، آب، عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمان به ارزش 490 میلیون ریال در فصل پاییز برای 62 خانواده زیر پوشش همدانی خبر داد.

حیدری یادآور شد: در حوزه پیشگیری 12 كمپ ترك اعتیاد، 2 مركز گذری افراد معتاد (DIC)، یك مركز جامع ترك اعتیاد، یك سرپناه شبانه بانوان معتاد (شلتر)، یك مركز غربالگری معتادین كارتن خواب زیر نظر دفتر اعتیاد، 18 مركز مشاوره، هفت دفتر مشاوره و 2 مركز سلامت روان زیر نظر دفتر مشاوره شهرستان به افراد زیر پوشش خدمات ارائه می دهند.

وی اظهار داشت: طرح های متعددی از جمله غربالگری بینایی چشم كودكان سه تا 6 ساله در پایگاه های شهرستان همدان در حال انجام است افزود: راه اندازی یك پایگاه دائمی غربالگری بینائی در حاشیه شهر در راستای دسترسی بیشتر و غربالگری تمامی كودكان در دوران طلائی غربالگری بینائی، در دست اقدام است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با قدردانی از هدیه یلدایی شهروندان همدانی به ارزش 67 میلیون تومان به جامعه هدف بهزیستی خاطرنشان كرد: جذب و هزینه كمك های مردمی دائمی و مستمر و هرگونه واریز كمك فقط از طریق شماره كارت 5029087000122773 به نام بهزیستی است و همچنین موسسات خیریه بهزیستی نیز اجازه دریافت كمك های نقدی و غیر نقدی را دارند.

46 هزار و 999 توان یاب(معلول) زیر پوشش خدمات حمایتی سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند.

برچسب ها
- همدان
- كودكان بی سرپرست
- سازمان بهزیستی كشور
- وقف
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۰ - ۰۶/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۹