دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

نیكوكار همدانی یك خانه برای نگهداری از كودكان بی سرپرست اهدا كرد
 
رئیس بهزیستی شهرستان همدان خبر داد: یك نیكوكار همدانی خانه ای به ارزش 4 میلیارد تومان برای نگهداری از كودكان بی سرپرست هدیه كرده است.
نیكوكار همدانی یك خانه برای نگهداری از كودكان بی سرپرست اهدا كردبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرتضی حیدری، رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: در همدان 8 موسسه خیریه توانبخشی و اجتماعی به افراد بی سرپرست و افراد دارای معلولیت فاقد سرپرست موثر خدمات شبانه روزی ارائه می كنند.

او افزود: تعدادی از این موسسات با كمك خیرین و شركای كاری سازمان، صاحب محل فعالیت شده اند و اكثریت آن ها نیز هنوز ساختمان ملكی ندارند و 14 خانه نگهداری فرزندان خردسال و كوچك كه زیر مجموعه این موسسات خیریه هستند نیز ساختمان ملكی ندارند. نگهداری از كودكان در این موسسات به صورت تفكیك شده و بر اساس گروه سنی است و شیرخوارگاه عترت نیز در داخل مجموعه بهزیستی به نشانی همدان، میدان بعثت قرار دارد.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینكه نیاز به كمك خیرین و نیكوكاران در زمینه اهدای زمین و كمك رسانی وجود دارد، بیان كرد: دفتر مشاركت های مردمی بهزیستی با شماره تماس 08138243611 در خیابان قهرمانی، پل نیازمند و روابط عمومی 09208171295 آماده پاسخگویی به خیرین و كارفرمایان برای آگاه سازی و جذب نیرو از جامعه هدف در این زمینه است.

حیدری مجموع كمك نقد، كالا و خدمات ارائه شده در سه ماهه سوم را نیز 28 میلیارد ریال اعلام كرد و ضمن تشكر از محبت های بی دریغ شهروندان، خواستار مشاركت سایر نیكوكاران در برنامه های فقرزدایی و مشاركت در نگهداری و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی شد و اضافه كرد: به زودی برنامه هایی برای خدمت رسانی به افرادی كه كمتر از خدمات دولتی بهره مند شده اند طراحی و با كمك شهروندان نیكوكار همدانی عملیاتی خواهد شد.

او از بخشودگی هزینه 62 خانواده تحت پوشش در زمینه انشعاب گاز، برق و آب و همچنین عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمان به ارزش 490 میلیون ریال در فصل پاییز خبر داد.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان در مورد گستردگی فعالیت های بهزیستی گفت: در حوزه توانبخشی 7 مركز شبانه روزی و 11 مركز روزانه به افراد دارای معلولیت ذهنی، روان، جسمی و سالمندان خدمات تخصصی ارائه می دهند.

حیدری ابراز كرد: در حوزه پیشگیری بهزیستی 12 كمپ ترك اعتیاد، دو مركز DIC یا مركز گذری افراد معتاد، یك مركز جامع ترك اعتیاد، یك شلتر یا سرپناه شبانه بانوان معتاد و یك مركز غربالگری معتادان كارتن خواب زیر نظر دفتر اعتیاد و 18 مركز مشاوره، هفت دفتر مشاوره و دو مركز سلامت روان زیر نظر دفتر مشاوره شهرستان فعالیت می كنند.

او تصریح كرد: طرح های متعددی از جمله غربالگری بینایی چشم كودكان 3 تا 6 سال در شهرستان همدان و پایگاه ها در حال انجام است و پایگاهی شبیه پایگاه دائمی میدان بعثت، در مناطق پایین شهر نیز راه اندازی خواهد شد تا دسترسی ها بیشتر شود و هیچ كودكی این دوران طلائی غربالگری بینائی را از دست ندهد.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان ضمن تشكر از هدیه یلدایی خیران به ارزش ریالی 670 میلیون ریال بیان كرد: جذب و هزینه كمك ها دائمی و مستمر خواهد بود و هرگونه واریز كمك فقط از طریق شماره كارت 5029087000122773 به نام بهزیستی صورت می گیرد و البته موسسات خیریه بهزیستی نیز اجازه دریافت كمك را دارند.
منبع: ایكنا
   تاریخ: ۰۸:۳۶ - ۰۶/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۷