دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

شنوایی سنجی 21 هزار كودك كرمانی
 
معاون امور توسعه وپیشگیری بهزیستی كرمان گفت: در 6 ماهه نخست امسال از 22 هزارو385نوزاد متولد شده در استان 21هزارو 2 نوزاد شنوایی سنجی شده اند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از كرمان، خسرو ملك شاهی، معاون امور توسعه وپیشگیری بهزیستی استان كرمان گفت: با توجه به شرایط اپیدمی كووید 19 در كشور، به منظور حفظ سلامتی تمامی افراد تغییرات عمده ای در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم اعمال شده است وزمان اجرای برنامه تا پایان امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

او افزود: از ابتدای سال 1400 تا كنون 41 هزارو437 كودك 3تا 6 ساله در برنامه آمبلیوپی غربال شده و تعداد كل پایگاه های استان:428 پایگاه به ارائه خدمت پرداختند همچنین پایگاه های دایمی با 10 دستگاه در شهر های شهربابك، كرمان، بم، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، انار، بافت وكهنوج وتعداد پایگاه های غربالگری 325 و تعداد مراكز مثبت فعال 103 مركز است كه به ارائه خدمت می پردازند.

ملك شاهی بیان داشت: طبق مكاتبه بهزیستی كشور ابزار اصلی برنامه طبق روال گذشته چارت E است و دستگاه برای گروه سنی 3تا4 ساله مورد استفاده قرار می گیرد و بازه گروه سنی جامعه هدف اجرای برنامه امسال متولدین نیمه دوم سال 94 و سال های 95,96و 97 خواهند بود.

او افزود: در 6 ماهه نخست امسال در استان كرمان از مجموع 22 هزارو385نوزاد متولد شده تعداد 21هزارو 2 نوزاد در 35 مركز غربال شنوایی شده اند، كه تعداد 51 نوزاد از این تعداد دچار افت شنوایی تشخیص داده شده اند كه با پیگیری كارشناسان مربوطه به مرحله مداخله راه یافته اند و حمایت های توانبخشی از جمله (سمعك، كاشت حلزون و...) را دریافت كرده اند.
   تاریخ: ۱۳:۱۹ - ۰۵/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۴