دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و كودكان
 
آزمایش غربالگری شنوایی و بینایی با هدف تشخیص و مداخله زودهنگام برای نوزادان و كودكان در فیروزكوه اجرا می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان تهران: رئیس اداره بهزیستی فیروزكوه گفت: طرح غربالگری شنوایی برای نوزادان و شیرخواران و طرح سنجش بینایی برای كودكان 3 تا 6 سال در این شهرستان در حال اجراست.

اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و كودكان

نیما عموزاده افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 1200 كودك در طرح سنجش بینایی و 250 نوزاد نوزاد در طرح شنوایی سنجی غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام این غربالگری ها در صورتیكه كودكان با تنبلی چشم یا كم شنوایی مواجه باشند به موقع درمان می شوند و از عوارض طولانی مدت و یا حتی غیر قابل درمان این نقص ها در آینده مصون باقی می مانند.

رئیس اداره بهزیستی فیروزكوه گفت: دو مركز ثابت و سیار شهری و روستایی برای سنجش بینایی و یك پایگاه ثابت برای انجام غربالگری شنوایی در فیروزكوه فعالیت دارند.

عموزاده افزود: پایگاه های سیار با هماهنگی های قبلی در روستا ها مستقر می شوند و پایگاه ثابت هم در مركز تامین توسعه و منابع انسانی ساختمان شهید بهشتی بهزیستی شهرستان واقع در شهرك ولیعصر آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

وی از مردم خواست تا با اهمیت به غربالگری بینایی و شنوایی و تشخیص به موقع از معلولیت كودكان و نوزادان خود در آینده پیشگیری كنند.
   تاریخ: ۱۱:۰۰ - ۰۷/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۵