دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

اعطای وام برای اشتغال خانواده زندانیان در آذربایجان غربی تسهیل می شود
 
ارومیه- ایرنا- مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه برای توسعه اشتغال زندانیان آزاد شده و خانواده های آنان گفت: در راستای اشتغال مددجویان این بخش، همكاری های لازم با اداره كل زندان ها در استان صورت گرفته و اعطای وام در این بخش، تسهیل می شود.
اعطای وام برای اشتغال خانواده زندانیان در آذربایجان غربی تسهیل می شود ارومیه- ایرنا- مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه برای توسعه اشتغال زندانیان آزاد شده و خانواده های آنان گفت: در راستای اشتغال مددجویان این بخش، همكاری های لازم با اداره كل زندان ها در استان صورت گرفته و اعطای وام در این بخش، تسهیل می شود.

ابوالفضل عبادی روز چهارشنبه در دیدار با مجتبی محمدی مدیركل زندان های آذربایجان غربی افزود: در راستای ایجاد اشتغال مددجویان در زندان و خانواده های آنان كه از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، این اداره كل در حوزه پرداخت وام و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و مشاغل خانگی زندانیان و خانواده های آنان، كه واجد شرایط استفاده از اینگونه تسهیلات باشند، با آن اداره كل همكاری می كند.

وی اضافه كرد: همچنین حمایت و گسترش مهارت آموزی از سیاست های اصلی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی بوده كه به طور جدی در این استان در حال پیگیری و اجراست.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: این اداره كل به منظور حمایت از اشتغال زندانیان و خانواده های آنان آمادگی جهت همكاری ارایه آموزش هایی در زمینه های مختلف شغلی، كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی، خلاقیت و كارآفرینی در كسب و كار با مشاركت و همكاری كانون كارآفرینان استان را دارد.

مدیركل زندانهای آذربایجان غربی هم در این دیدار با اشاره به رسالت ها و اقدامات تامینی و تربیتی برای زندانیان بیان كرد: یكی از عمده وظایف ما اصلاح و تربیت است و این مهم زمانی محقق می شود كه همه دستگاه های متولی امر در رسیدن به این موضوع در كنار ما باشند و ما را مورد حمایت قرار دهند.

مجتبی محمدی با بیان اینكه توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها موجب كاهش آسیب در جامعه می شود، گفت: چنانچه مددجویان بتوانند در مدت زمان تحمل حبس دارای مهارت شده و پس از آزادی برای خود شغل ایجاد كنند، قطعا آسیب های اجتماعی كه ناشی از بیكاری می باشد نیز به حداقل ممكن می رسد.

در پایان در جهت حل مشكلات و مسایل مربوط به بحث اشتغال زندانیان پیشنهادات و راهكارایی ارائه شد.

برچسب ها
- آذربایجان غربی
- ارومیه
- اداره كل تعاون كار و امور اجتماعی استان آذربایجان غربی
- وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۴ - ۰۸/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۷