دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

مردان مجرد بالای 25 سال هم می توانند در طرح ملی مسكن ثبت نام كنند
 
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «محمود محمودزاده» درباره برنامه دولت برای مشاركت جوانان مجرد در طرح نهضت ملی مسكن، افزود: مصوبه شورای عالی مسكن برای ورود مجرد ها به طرح نهضت ملی مسكن ماه ها در وزارت راه و شهرسازی مورد ارزیابی و سرانجام مورد موافقت قرار گرفت. وی توضیح داد: به دلیل حساسیت ...


به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «محمود محمودزاده» درباره برنامه دولت برای مشاركت جوانان مجرد در طرح نهضت ملی مسكن، افزود: مصوبه شورای عالی مسكن برای ورود مجرد ها به طرح نهضت ملی مسكن ماه ها در وزارت راه و شهرسازی مورد ارزیابی و سرانجام مورد موافقت قرار گرفت.

وی توضیح داد: به دلیل حساسیت حقوقی كه روی موضوع چگونگی مشاركت مجرد ها وجود داشت، این طرح مورد كار كارشناسی حقوقی قرار گرفت و با بررسی همه ابعاد حقوقی، اكنون در مرحله تایید نهایی وزیر راه و شهرسازی و اجرا قرار دارد.

معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس این مصوبه همه آقایان مجرد كه 25 سال را تمام كرده اند می توانند برای خانه دار شدن در طرح نهضت ملی مسكن ثبت نام كنند، اما در زمان تحویل واحد مسكونی خود باید متاهل باشند.

به گفته محمودزاده، ثبت نام مجرد ها نیز در هر استانی كه تامین زمین انجام گرفته باشد، آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: اكنون ثبت نام نهضت ملی مسكن در جریان است و تا 15 دی ماه ادامه دارد، این زمان تمدید نخواهد شد و سپس با اعلام زمان جدید ثبت نام مجرد ها در طرح نهضت ملی مسكن آغاز خواهد شد.

گفتنی است قصد دولت سیزدهم بر این است كه با ساخت چهار میلیون واحد مسكونی در مدت چهار سال، كسری مسكن در كشور را جبران كند. اكنون ثبت نام از طریق سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir انجام می شود و متقاضیان از 27 مهرماه ثبت نام در سامانه ثمن را آغاز كرده و تا 15 دی فرصت دارند برای ثبت نام در این سامانه اقدام كنند.

تشكیل بانك زمین، راه اندازی صندوق توسعه مسكن، افزایش رقم تسهیلات و امكان ثبت نام بدون محدودیت هم زمان با آغاز شروع ساخت 160 هزار واحد مسكونی، بخشی از تلاش 100 روزه دولت سیزدهم برای تبدیل كشور به كارگاه عمرانی مسكن است كه انجام آن ها توانست در توقف رشد قیمت ها در فصل پاییز تاثیر بگذارد.

با هدف ازدواج مجرد ها و حل مشكل پیری جمعیت، اكنون پنج گروه از افراد، فارغ از اینكه متاهل یا سرپرست خانوار باشند می توانند در نهضت ملی مسكن ثبت نام كنند.

در گذشته فقط زنان 35 سال و نخبگان علمی و معلولان جسمی حركتی امكان ثبت نام در طرح مسكن را داشتند، اما در مصوبه اخیر مردان مجرد 45 سال و بیماران خاص هم می توانند برای داشتن مسكن در سامانه «ثمن» ثبت نام كنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشتر به ایرنا گفته بود: رشد جمعیت كاهش زیادی یافته و ما اكنون در طرح های مسكن به دنبال ایجاد مكانیسمی برای تشكیل خانواده و حل مشكل پیری جمعیت هستیم. بر این اساس اكنون پنج گروه از افراد فارغ از اینكه متاهل یا سرپرست خانوار باشند می توانند در طرح نهضت ملی مسكن شركت كنند.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۰۹:۴۸ - ۰۸/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۵