دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

كاشت حلزون، آغازی برای شنیدن
 
كاشت حلزون تكنولوژی پیشرفته ای است كه شنوایی را برای كودكانی كه با استفاده از سمعك نیز قادر به شنیدن هستند، ایجاد می كند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز خوزستان، مدیر كل اداره بهزیستی خوزستان گفت: مركز كاشت حلزون در استان از سال 92 راه اندازی شده و تاكنون 702 نفر مورد عمل كاشت این وسیله قرار گرفته اند.كاشت حلزون، آغازی برای شنیدن

غلامرضا صدیق راد با بیان اینكه 110 نفر از این تعداد در سال 99 كاشت حلزون انجام داده اند و از خدمات پس از عمل بهره مند شده اند، افزود: در صورتیكه مراحل توانبخشی قبل و بعد از عمل كاشت حلزون شنوایی به خوبی طی شوند، رشد مهارت های گفتار و زبان، آموزش مفاهیم و درك مطلب را برای فرد دچار آسیب شنوایی به دنبال دارد.

وی با بیان اینكه فرد دارای حلزون شنوایی همچون افراد با شنوایی طبیعی می تواند به فعالیت های اجتمایی بپردازد، اظهار افزود: در خوزستان 4 مركز خانواده و كودك مبتلا به اختلالات شنوایی با ظرفیت 200 نفر وجود دارد، كه به توانخواهان در شهرستان های آبادان، دزفول، اهواز 2 مركز خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می كنند.

صدیق راد بیان داشت: در این مراكز به كودكانی كه از سنین شیر خوارگی به دلیل ابتلا به اختلالات شنوایی در یادگیری و بكارگیری گفتار و زبان دچار مشكلاتی شده اند و نیز به والدین این كودكان خدمات ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: كاشت حلزون برای ناشنوایان مادرزادی

این مقام مسئول خدمات توانبخشی به این كودكان را شامل؛ مجموعه اقدامات و خدمات ویژه كودكان دارای اختلالات شنوایی جهت سهولت ارتباط دریافتی و بیانی، با استفاده از وسیله تقویت كننده مناسب و ارائه آموزش های ویژه به آن ها عنوان كرد.
   تاریخ: ۰۹:۵۴ - ۱۱/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۱