دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

استاد علوم پزشكی شیراز هشتمین عضو انجمن جراحان روده دنیا
 
دكتر حامد نیكوپور رئیس مركز بازتوانی روده بیمارستان فوق تخصصی پیوند ابوعلی سینا شیراز هشتمین عضو انجمن جراحان روده دنیا شد.
باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز - دكتر حامد نیكوپور جراح كبد و پانكراس، مجاری صفراوی و پیوند روده گفت: مركز بازتوانی روده بیمارستان فوق تخصصی پیوند ابوعلی سینا شیراز به مدت 3 سال راه اندازی شده است.

او گفت: پیش از راه اندازی این مركز، درصد مرگ و میر بیماران گرفتار مشكلات روده 60 در صد بود كه با راه اندازی بخش توانبخشی روده در این بیمارستان، این درصد به 10 رسیده است.

نیكوپور گفت: متخصصان این مركز در شیراز، تاكنون جان بیماران زیادی را نجات داده اند؛ مركزی كه در بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضا ابوعلی سینا راه اندازی شده است و با فعالیت آن، ایران در زمره معدود كشور هایی قرار گرفته كه در زمینه بازتوانی روده فعالیت می كنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، مركز بازتوانی روده در بیمارستان پیوند شیراز را تنها مركز بازتوانی روده بزرگ سال در آسیا عنوان كرد كه با كسب نتایج موفقیت آمیز در درمان مشكلات روده، با مراكز مهم اروپا و آمریكا برابری می كند.

او گفت: با توجه به اینكه موفقیت پیوندروده نسبت به دیگر اعضا پایین تر و حدود 50 درصد است، در این مركز اولویت درمان بیماران روده ای با بازتوانی و توانبخشی است و پیوند آخرین مرحله درمان برای بیماران حاد است.

به گفته دكتر نیكو پور امسال تاكنون 8 پیوند روده كه معمولا پیوند روده، پیوند چندعضوی است در این بخش انجام شده است.

شفیعی خانی متخصص فارماكوتراپی مركز پیوند شیراز گفت: با وجود نداشتن تجهیزات كامل بویژه نبود امكان تغذیه وریدی در منزل كه در درمان و توانبخشی بیماران روده نقش اساسی دارد، اما كسب نتایج موفقیت آمیز و مشابه با مراكز پیشرفته دنیا، بسیار مطلوب بوده است.

او گفت: امسال متخصصان این بخش برای حضور در كنگره جهانی روده كه به صورت مجازی در بهمن ماه برگزار میشود، دعوت شده اند.
   تاریخ: ۲۰:۴۸ - ۱۴/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۱