دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

دستگیری بیش از 9 هزار فرد مرتبط با موادمخدر در استان همدان
 
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت:در 9 ماهه امسال 9 هزار و 685 فرد مرتبط با موادمخدر در استان دستگیر شدند.
امسال بیش از 9 هزار فرد مرتبط با موادمخدر را دستگیر شدند

باشگاه خبرنگاران جوان همدان -سرهنگ جمشید باقری گفت: این مجموعه در 9 ماهه امسال 9 هزار و 685 فرد مرتبط با موادمخدر از جمله قاچاقچی، تهیه و توزیع كننده و معتاد متجاهر و خرده فروش را دستگیر كرده است.

او گفت: مجموع دستگیرشدگان موادمخدر امسال در استان نسبت به 9 ماهه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: در این مدت زمان سه هزار و 166 معتاد، 896 معتاد متجاهر، یك هزار و 606 نگهدارنده، چهار هزار و 17 قاچاقچی، توزیع كننده و خرده فروش دستگیر شدند.

باقری گفت:میزان دستگیر شدگان در بخش معتادان 61 درصد، معتادان متجاهر 18 درصد، نگهدارنده 2 درصد و قاچاقچی، توزیع كننده و خرده چهار درصد درصد افزایش داشته است.

به گفته او 9 هزار و 164 عملیات پلیسی در 9 ماهه امسال انجام شده كه نتیجه آن علاوه بر كشفیات موادمخدر توقیف 100 دستگاه خودرو و 39 دستگاه موتورسیكلت بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: در راستای طرح ساماندهی و صیانت از معتادان، درمان معتادان متجاهر به ویژه افراد دارای بیماری عفونی و زخم باز توسط بیمارستان های منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مورد تاكید است.

سرهنگ باقری گفت: معتاد متجاهر به اشخاصی اطلاق می شود كه ضمن وابستگی جسمی و روحی شدید به موادمخدر یا روان گردان به شخصه شغل، مسكن و سرپناهی ندارند و خانواده و، ولی او قادر یا مایل به نگهداری و درمان او نیستند.

منبع ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۲۰ - ۱۵/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۸