دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

نكاتی برای كنترل درد مفاصل در سرمای هوا
 
هوای سرد عارضه آرتریت و درد مفاصل را در میان مبتلایان تشدید می كند كه در این شرایط تحرك آن ها به دلیل سفتی مفاصل محدود می شود.
نكاتی برای كنترل درد مفاصل در سرمای هوا به گزارش ایسنا، ارتباط قوی بین كاهش دما و بدتر شدن علائم آرتریت و درد مفاصل وجود دارد. در هوای سرد، بدن گرما را حفظ می كند و خون بیشتری را به اندام های مركزی بدن مانند قلب یا ریه ها می فرستد. در این شرایط رگ های خونی در بازوها، شانه ها و مفاصل زانو منقبض می شوند. در نتیجه، جریان خون كمتر آن نواحی را سردتر و سفت تر می كند كه این باعث افزایش سطح احساس ناراحتی و درد مفاصل به ویژه در زانو می شود.

به گفته پزشكان هر ساله تعداد سالمندانی كه در طول زمستان به دنبال درمان درد مفاصل خود هستند، افزایش می یابد همچنین در این فصل از سال، افراد تمایل دارند ورزش را كنار بگذارند كه این موضوع می تواند روی زانو تاثیر بگذارد و سطح درد را افزایش دهد. یك تمرین منظم 30 دقیقه ای می تواند به روان شدن مفاصل و تحریك گردش خون در بدن كمك كند. تحرك داشتن كلید تقویت ماهیچه های حمایت كننده مفاصل است و در نتیجه به بهبود عملكرد آن ها كمك می كند.

روزنامه تایمزآو ایندیا در مطلبی به نكاتی برای كمك به درمان درد مفاصل در فصل زمستان اشاره كرده است:

در معرض آفتاب قرار گیرید: ویتامین D نقش مهمی در بهبود سلامت مفاصل دارد. چندین مطالعه نشان می دهد كه سطح پایین ویتامین D درد مفاصل و عضلات را افزایش می دهد بنابراین تا جایی كه ممكن است در معرض نور خورشید قرار گیرید تا درد مفاصل كاهش پیدا كند همچنین با مصرف غذاهای مغذی و غنی از ویتامین مانند پرتقال، اسفناج، كلم بروكلی، لبنیات و میوه های خشك سلامت استخوان ها و مفاصل خود را تقویت كنید.

به طور منظم ورزش كنید: سبك زندگی فعال می تواند درد مفاصل را به خصوص برای مبتلایام به آرتریت كاهش دهد. اجازه ندهید هوای سرد شما را از ورزش كردن منصرف كند. سعی كنید در محیط كار یا خانه پیاده روی داشته باشید و وزن خود را كنترل كنید.

با پزشك خود مشورت كنید: اگر فیزیوتراپی و مصرف دارو تنها به كاهش درد در كوتاه مدت كمك می كند، مهم است كه متخصص ارتوپد مفاصل شما را معاینه كند. در مرحله مزمن یا پیشرفته عارضه آرتریت و زمانی كه همه درمان های جایگزین با شكست مواجه می شوند، تعویض كامل زانو درمان توصیه شده برای تسكین درد و بازیابی عملكرد زانو است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۲:۰۱ - ۲۵/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷