دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

افزایش تقاضا برای فرزندپذیری از سوی ایرانیان غیرمقیم
 
تهران- ایرنا- مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی كشور با اشاره به ارتقای تعامل این سازمان با اداره كل ایرانیان خارج از كشور، گفت: تقاضا برای فرزندپذیری از سوی ایرانیان غیر مقیم، افزایش یافته است.
افزایش تقاضا برای فرزندپذیری از سوی ایرانیان غیرمقیم تهران- ایرنا- مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی كشور با اشاره به ارتقای تعامل این سازمان با اداره كل ایرانیان خارج از كشور، گفت: تقاضا برای فرزندپذیری از سوی ایرانیان غیر مقیم، افزایش یافته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان بهزیستی كشور، احسان جعفری در جلسه هم اندیشی پیرامون استفاده از ظرفیت متقابل سازمان بهزیستی و ایرانیان خارج از كشور افزود: می توان با ابتكارهایی كه سازمان بهزیستی كشور در نظر گرفته است و با هدایت وزارت امور خارجه به تسهیل این امر نیكوكارانه پرداخت.

وی اضافه كرد: با توجه به تجربیات بسیار خوب بهزیستی در حوزه های مختلف توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری، آماده انتقال دانش و تجربه به كشورهای دیگر به ویژه كشورهای همسایه هستیم.

الهه فروزنده مدیر گروه امور بین الملل سازمان بهزیستی كشور نیز در زمینه فعالیت سازمان بهزیستی و همكاری بیشتر با وزارت امور خارجه در حوزه های مرتبط از جمله اعطای مجوز به سمن های ایرانی در خارج از كشور و امكان شروع فعالیت به صورت پایلوت در 2 یا 3 كشور برای مشاركت و همكاری در طرحهای انسان دوستانه سازمان بهزیستی توضیحاتی ارائه كرد.

نصرت الله مالكی، مدیركل شورای عالی ایرانیان خارج از كشور نیز با تأكید بر هدفمند و ساختارمند بودن تعامل میان مراكز خدمت رسان داخلی با ایرانیان خارج از كشور برای افزایش بهره وری، پیشنهاد خود را در زمینه ساماندهی این تعاملات بیان داشت.

وی همچنین بر ارسال مكتوب نظرات و طرحها از سوی سازمان بهزیستی به دبیرخانه شورای عالی ایرانیان بمنظور در جریان قرار گرفتن نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از كشور و هماهنگی با اعضای كارگروه ها تاكید كرد.

در این جلسه مشاور معاونت كنسولی نیز با بیان این نكته كه برگزاری شورای عالی ایرانیان خارج از كشور با روی كار آمدن دولت سیزدهم پس از وقفه ای چند ساله نوید بخش پیوند بیش از پیش ایرانیان غیر مقیم با وطن خواهد شد، عنوان كرد، چگونگی بهره مندی از ظرفیت سازمان بهزیستی در یكی از كارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از كشور مورد بررسی كارشناسی قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، در این جلسه، مدیركل شورای عالی ایرانیان خارج از كشور، مدیركلروابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، مشاور معاون كنسولی، مجلس و ایرانیان، دستیار مدیركل شورای عالی ایرانیان خارج از كشور، رئیس گروه امور بین الملل سازمان بهزیستی و كارشناس اداره امور علمی، فناوری و فرهنگی ایرانیان خارج از كشور حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، اكنون 27 هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی قرار دارد و در سال های اخیر بیش از 10 هزار فرزند بی سرپرست به فرزندخواندگی سپرده شده اند.

برچسب ها
- شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور
- فرزندخواندگی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۴۰ - ۲۸/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۲