دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

وصول طرح حمایتی مجلس از افراد دارای اوتیسم/ضرورت تخصیص اعتبار
 
رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران گفت: طرح ارائه خدمات دارویی رایگان به افراد دارای اختلال اوتیسم در مجلس اعلام وصول شده و امیدواریم به زودی بررسی و تصویب نهایی شود.
وصول طرح حمایتی مجلس از افراد دارای اوتیسم/ضرورت تخصیص اعتبار رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران گفت: طرح ارائه خدمات دارویی رایگان به افراد دارای اختلال اوتیسم در مجلس اعلام وصول شده و امیدواریم به زودی بررسی و تصویب نهایی شود.

سید حسن موسوی چلك در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص طرح ارائه خدمات دارویی رایگان به افراد دارای اختلال اوتیسم گفت: این طرح در مجلس اعلام وصول شده است و انجمن مددكاران اجتماعی نیز از آن حمایت می كند و انتظار داریم مجلس و نمایندگان در خصوص آن تصمیم گیری كنند تا مشكلات این قشر از جامعه كاهش و نگرانی های آنان كمتر شود.

وی افزود: اوتیسم یك اختلال مربوط به حوزه عصبی و رشدی است كه در دو تا سه ساله ابتدای زندگی خود را نشان می دهد و تا مادام العمر با فرد باقی می ماند فردی كه دچار این اختلال می شود در ارتباطات و روابط اجتماعی خود دچار محدودیت می شود و با افراد دیگر متفاوت است بنابراین اوتیسم بیماری نیست كه دارو و درمان قطعی داشته باشد و آنچه در مورد اوتیسم اهمیت بیشتری پیدا می كند توانبخشی فردی است تا آنها بتوانند زندگی بدون وابستگی به دیگران را داشته باشند و قابلیت ها و توانایی ها ی خود را نشان دهند.

رئیس انجمن مددكاران اجتماعی ایران با اشاره به اینكه افراد دارای اوتیسم طیف ضعیف تا شدید را شامل می شوند تاكید كرد: البته گاهی مواقع فردی كه مبتلا به اوتیسم است در كنارش مشكلات دیگری مانند كم توانی ذهنی، نقص عضو و یا بیش فعالی را دارد به همین دلیل مشكلات متعددی دیگری را نیز خواهد داشت كه نیازمند حمایت های مختلف است.

وی با تاكید بر اینكه این افراد نیازمند توجه بیشتری در عرصه سیاست گذاری و ارائه خدمات هستند اظهار داشت: اقدامی كه طراحان این طرح و نمایندگان مجلس انجام دادند پاسخ به یكی از نیازها و مشكلات اساسی طیف اوتیسم و خانواده هایشان است كه بدون شك می تواند دسترسی افراد اوتیسمی را به خدمات توانبخشی را افزایش و هزینه ها را نیز كاهش دهد تا بتواند از این فرصت و ظرفیت ها و همچنین خدمات مورد نیاز خود در جامعه به صورت رایگان استفاده كند.

موسوی چلك افزود: این طرح هیچ چیزی فراتر از آنچه در قانون حمایت از حقوق معلولان آمده نیست و فقط اجرای مفاد آن تسریع شده است ضمن اینكه موظفیم اصل 29 قانون اساسی را اجرایی كنیم كه بخشی از آن مربوط به دسترسی رایگان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است. بنابراین طرح حمایت از افراد دارای اختلال اوتیسم یك تصمیم عاقلانه كارشناسی شده و نیاز ضروری برای این افراد است.

وی تاكید كرد: حمایت اجتماعی و توانبخشی از این افراد یكی از دغدغه های جدی انجمن مددكاران اجتماعی است و این انجمن از طراحان و نمایندگان مجلس برای تصویب این طرح حمایت می كند و انتظار داریم مجلس بتواند در بودجه 1401 نیز بخشی از منابع را برای این طیف از افراد جامعه اختصاص دهد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۴۸ - ۲۷/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۸