دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

كرونا باعث ایجاد ضعف عضلات مفرط در سالمندان شده است
 
تهران - ایرنا- رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: كرونا باعث ایجاد ضعف مفرط عضلات در سالمندان و نوجوانان شده و اضافه وزن را افزایش داده است.
كرونا باعث ایجاد ضعف عضلات مفرط در سالمندان شده است تهران - ایرنا- رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: كرونا باعث ایجاد ضعف مفرط عضلات در سالمندان و نوجوانان شده و اضافه وزن را افزایش داده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از انجمن فیزیوتراپی ایران، احمد موذن زاده افزود: انجام ورزش در یك روال تدریجی و مرتب روزانه به صورت ایروبیك، همراه با گرم كردن مناسب و رعایت اصول و تمرینات ورزشی مناسب، می تواند از عارضه های كم تحركی بكاهد.

وی تصریح كرد: افراد بالای 50 سال كه دارای مشكلات عضلانی اسكلتی هستند، حتما با فیزیوتراپیست خود برای آموزش ورزش مناسب مشورت و با پیاده روی روزانه به مدت حداقل 45 دقیقه از بروز پوكی استخوانی پیشگیری كنند.

موذن زاده با بیان اینكه شعار همایش امسال انجمن فیزیوتراپی ایران “ فیزیوتراپی دانش و هنر بهبود تحرك و سلامت “ است، اظهار داشت: سی و دومین كنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در روزهای 7 و 8 بهمن و 13 تا 15 بهمن 1400 به مدت 5 روز با امتیاز باز آموزی برای فیزیوتراپیست ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: گروه های توانبخشی مانند فیزیوتراپیست ها در تمامی مقاطع و همكاران كار درمان، سایر گروه های تخصصی پزشكی مانند طب فیزیكی و توانبخشی، ارتوپدی، طب ورزشی، نورولوژی و جراحی مغز و اعصاب و سایر رشته های تخصصی پزشكی و توانبخشی نیز می توانند در این همایش حضور یابند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران تصریح كرد: در كنار برگزاری سی و دومین كنگره فیزیوتراپی ایران كه با حمایت دانشكده های علوم توانبخشی دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور، سازمان نظام پزشكی، فدراسیون پزشكی ورزشی و فدراسیون جهانی فیزیوتراپی برپا می شود حدود 20 كارگاه آموزشی به صورت حضوری و با رعایت پروتكل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیكی برگزار خواهد شد.

به گفته موذن زاده، نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی، توانبخشی و پزشكی نیز درحاشیه این همایش برگزار می شود و بیش از 80 شركت تجاری، تولیدی و دانش بنیان تولید كننده و وارد كننده تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی درآن حضور دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، انجمن فیزیوتراپی ایران برای تقویت تولیدات داخلی تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی، به خصوص در ایام كرونا و شرایطی كه از نظر واردات تجهیزات و تبادلات ارزی دچار محدودیت هایی بودیم، امیدواریم كه محصولات شركت های تولیدكننده و دانش بنیان داخلی مورد توجه همكاران ما قرار گیرد.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- فیزیوتراپی
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۳۸ - ۲۷/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۶