دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

تشدید كم تحركی افراد در دوران كرونا
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: كم تحركی در دوران كرونا تشدید شده و سبب ایجاد مشكلاتی همانند افزایش وزن در نوجوانان و جوانان شده است.
تشدید كم تحركی افراد در دوران كرونابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد مؤذن زاده، با اشاره به برگزاری سی و دومین همایش سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در روز های 7 و 8 بهمن و 13 تا 15 بهمن 1400 به مدت 5 روز افزود: شعار همایش امسال فیزیوتراپی دانش و هنر بهبود تحرك و سلامت" است.

وی با اشاره به مباحث مختلفی كه در ایام برگزاری همایش مطرح خواهد شد، ادامه داد: یكی از موضوعاتی كه در همایش امسال مطرح می شود، كم تحركی در دوران كرونا است كه باعث ضعف مفرط عضلات به خصوص در افراد سالمند شده و حتی در نوجوانان و جوانان ما باعث افزایش وزن شده است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: ورزش كردن در یك روال تدریجی و مرتب روزانه به صورت ایروبیك، همراه با گرم كردن مناسب و رعایت اصول و تمرینات ورزشی مناسب، می تواند از عارضه های كم تحركی بكاهد.

مؤذن زاده افزود: توصیه می كنم به خصوص افراد بالای 50 سال كه دارای مشكلات عضلانی اسكلتی هستند، حتماً با فیزیوتراپیست خود برای آموزش ورزش مناسب مشورت كنند و با پیاده روی روزانه به مدت حداقل 45 دقیقه از بروز پوكی استخوانی پیشگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری سی و دومین همایش سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در قالب سمپوزیوم های علمی گفت: در این برنامه علمی هر روز 4 سمپوزیوم به صورت مجازی برای همكاران ارائه خواهد شد و فیزیوتراپیست ها می توانند با توجه به اینكه هر سمپوزیوم دارای امتیاز باز آموزی است، هر روز در یكی از سمپوزیوم ها ثبت نام و امتیاز بازآموزی دریافت كنند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: همكاران فیزیوتراپیست می توانند در مدت 5 روز 15 امتیاز بازآموزی دریافت كنند و البته از سایر برنامه ها، كارگاه ها و سمپوزیوم های علمی همایش كه از طریق درگاه عضویت انجمن فیزیوتراپی ارائه می شود، بهرمند شوند.

مؤذن زاده ادامه داد: در همایش فیزیوتراپی، گروه های توانبخشی مانند فیزیوتراپیست ها در همه مقاطع و همكاران كاردرمان، سایر گروه های تخصصی پزشكی مانند طب فیزیكی و توانبخشی، ارتوپدی، طب ورزشی، نورولوژی و جراحی مغز و اعصاب و سایر رشته های تخصصی پزشكی و توانبخشی مشاركت دارند.

وی گفت: در كنار برگزاری سی و دومین همایش فیزیوتراپی ایران كه با حمایت دانشكده های علوم توانبخشی دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور، سازمان نظام پزشكی، فدراسیون پزشكی ورزشی و فدراسیون جهانی فیزیوتراپی برگزار می شود، حدود 20 كارگاه آموزشی به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیكی برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه بزرگی از تجهیزات فیزیوتراپی، توانبخشی و پزشكی نیز در كنار این همایش علمی در چهار سالن خواهیم داشت كه همكاران ما به صورت حضوری و مجازی می توانند از این نمایشگاه بازدید كنند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، افزود: بیش از 80 شركت تجاری، تولیدی و دانش بنیان تولید كننده و وارد كننده تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی در این نمایشگاه حضور دارند.

مؤذن زاده ادامه داد: همچنین در حاشیه برگزاری همایش، نشست های صنفی و حرفه ای خواهیم داشت و یاد و خاطره 7 شهید مدافع سلامت فیزیوتراپیست را گرامی خواهیم داشت، افزون بر آن جلسه ای با مسئولان شعب انجمن فیزیوتراپیست های منتخب عضو هیئت مدیره های نظام پزشكی در سراسر كشور خواهیم داشت.
   تاریخ: ۱۱:۲۲ - ۲۷/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۹