دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

انتشار 95 مقاله در نمایه Scopus از مركز اوتیسم دانشگاه
 
رئیس مركز تحقیقات طیف اتیسم دانشگاه خبر داد؛
انتشار 95 مقاله در نمایه Scopus از مركز اوتیسم دانشگاه

رئیس مركز تحقیقات طیف اتیسم دانشگاه با اشاره به اینكه غربالگری گسترده اتیسم در بین كودكان از اهداف آتی این مركز است گفت: تشخیص زودرس و انجام اقدامات توانبخشی در سنین پایین تر احتمال خارج شدن این كودكان از طیف اتیسم را بیشتر می كند و انجام تحقیقات كاربردی گام مؤثری در روند درمان این كودكان است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا در همدان، دكتر انسیه جنابی در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری اظهار كرد: تاكنون بخش عمده ای از تحقیقات این مركز در رابطه با شناسایی عوامل خطر كودكان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم، روانسنجی و بومی سازی ابزارهای متداول تشخیصی و غربالگری اتیسم در دنیا، آموزش والدین و همچنین غربالگری اختلالات طیف اتیسم بوده است.

دكتر جنابی در ادامه به تاریخچه و سابقه راه اندازی این مجموعه اشاره و تشریح كرد: تاریخ شروع به كار این مركز از فروردین ماه سال1398 می باشد و این مركز بر اساس مستندات علم سنجی، 95 مقاله در نمایه Scopus به نام مركز تحقیقات طیف اتیسم منتشر كرده و بیش از 520 استناد به این مقالات انجام شده است و به طور میانگین 49/5 مرتبه به هر مقاله استناد شده است و حدود 11 درصد مقالات منتشر شده در این مركز با عنوان همكاری های بین المللی محسوب می شود و شاخص H مركز 10 می باشد.

وی تصریح كرد: در ارزشیابی سال1398 مراكز تحقیقاتی كشور با 1 تا 5 سال فعالیت ، كه توسط وزارت بهداشت اعلام می گردد، مركز اختلالات طیف اتیسم بین مراكز تحقیقاتی بالینی رتبه 67 را از بین 131 مركز سراسر كشور بدست آورده است.

رئیس مركز تحقیقات طیف اتیسم دانشگاه در ادامه توضیح داد: این مركز در حال حاضر 2 استاد، 1 دانشیار و 6 استادیار دارد و در این مركز علاوه بر انجام كار تحقیقاتی، خدمات توانبخشی توسط كارشناسان گفتار درمانی و كار درمانی به كودكان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم ارائه می دهد.

دكتر انسیه جنابی در پایان از كلیه اعضای مؤسس، اعضای وابسته و كاركنان مركز تشكر و قدردانی كرد و اظهار امیدواری نمود با حمایت مسئولین دانشگاه شاهد پیشرفت های بیشتر و انجام طرح های كاربردی و ملی در این مجموعه باشیم. /ب
   تاریخ: ۱۱:۰۲ - ۲۷/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۱