دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

وبینار سراسری مدیران روابط عمومی ادارات كل و مدیریت های درمان تأمین اجتماعی سراسر كشور برگزار شد
 
سید محمدرضا فیاضی، مشاور مدیرعامل و مدیركل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: شرایط اجتماعی جامعه به گونه ای است جامعه از گفتاردرمانی كلافه و تشنه اقدام و عمل واقعی است. در چنین شرایط صداقت، صراحت، شفافیت و پرهیز از زیاده گویی اصول حاكم بر هرگونه فعالیت رسانه ای در سازمان تأمین اجتماعی است.
شبكه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سید محمدرضا فیاضی، مشاور مدیرعامل و مدیركل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: شرایط اجتماعی جامعه به گونه ای است جامعه از گفتاردرمانی كلافه و تشنه اقدام و عمل واقعی است. در چنین شرایط صداقت، صراحت، شفافیت و پرهیز از زیاده گویی اصول حاكم بر هرگونه فعالیت رسانه ای در سازمان تأمین اجتماعی است.

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره كل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دكتر سید محمدرضا فیاضی در وبینار سراسری مدیران روابط عمومی ادارات كل و مدیریت های درمان تأمین اجتماعی سراسر كشور اظهار داشت؛ " معمولاً نسبت به جایگاه و كاركرد رسانه، تلقی و نگاهی رادیكال و ساده انگارانه وجود دارد كه از یكسو باعث شده تا فعالیت رسانه ای به عنوان فعالیتی غیرضروری، تشریفاتی و حتی لوكس شناخته شود و از سوی دیگر و در وجه افراطی آن، بر اساس یك تلقی غیرواقعی، این انتظار ایجاد شود كه رسانه قرار است شاه كلید حل تمام مشكلاتی باشد كه در عرصه واقعیت، برای حل آن ها اقدام مؤثری انجام نشده است".

دكتر فیاضی با تأكید بر ظرفیت بالای رسانه برای كمك به تعاملات مثبت سازمان ها و ایجاد ارتباط دوسویه با ذی نفعان گفت: "فراگیری ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شكست نسبی انحصارهای رسانه ای باعث شده تا نقش روابط عمومی ها از جنبه كلیشه ای و تشریفاتی كه عمدتاً جنبه واكنشی داشته و تنها متمركز بر پوشش اخبار اشخاص حقوقی در سازمان بودند؛ به نقشی فعال و ضروری تبدیل بشود كه حالا بر اساس آن، روابط عمومی ها وظیفه دارند به صورت ایجابی به مدیریت تصویر و هویت یكپارچه سازمان خود بپردازند."

مشاور مدیرعامل و مدیركل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی با تأكید بر اهمیت كار رسانه ای و اینكه امروزه تصاویر و انگاره های ذهنی پابه پای واقعیت و حتی مهم تر از واقعیت هستند؛ صداقت، صراحت، شفافیت و پرهیز از زیاده گویی را اصول حاكم بر هرگونه فعالیت رسانه ای در سازمان تأمین اجتماعی دانست.

دكتر فیاضی در ادامه با اشاره به نقش محیط و فرامتن جامعه در كنش های رسانه ای گفت: "فعالیت های رسانه ای در فضای خلأ اتفاق نمی افتند و شناخت فرامتن جامعه و تصویر موجود در فضای افكار عمومی اهمیت بالایی دارد. در شرایطی كه جامعه نسبت به عملكرد سازمان تجارب مستقیمی دارد؛ ذهنیت افكار عمومی تنها از طریق فضای رسانه ای شكل نمی گیرد. جامعه امروز از گفتاردرمانی، كلافه و تشنه اقدام و عمل واقعی است. در شرایطی كه جامعه به جهت ذهنی و به طور پیش فرض، در مقابل هرگونه شایعه و خبر منفی حتی از نوع غیرموثق آن، گارد باز داشته و برعكس در برابر اخبار مثبت و حتی موثق، به نوعی مقاومت می كند؛ استفاده از ظرفیت رسانه، پیچیدگی و ظرافت های خاص خود را میطلبد".

دكتر فیاضی در پایان با صحبت از ضرورت تحول در نگاه رسانه ای سازمان تأمین اجتماعی، روابط عمومی ها را موظف به برقراری ازتباط مؤثر میان سازمان و ذی نفعان دانست كه باید بر مبنای صداقت، واقعیت و استفاده از ظرفیت های رسانه ای، به شناخت بهتر ذی نفعان و سازمان از یكدیگر كمك كنند.

در این وبینار مدیران روابط عمومی استان ها به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود برای ارتقای وضعیت عملكرد رسانه ای سازمان تأمین اجتماعی پرداختند.
   تاریخ: ۱۰:۴۵ - ۲۷/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸