دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

راز هایی كه جراحان پلاستیك به كسی نمی گویند
 
بهتر است پیش از آنكه خود را به دست چاقوی جراحی یكی از جراحان پلاستیك بسپارید، با بعضی از راز های مخفی در پس چنین جراحی هایی آشنا شوید.
جراحی زیبایی

باشگاه خبرنگاران جوان - جراحان پلاستیك همیشه راز هایی را از بیماران و مراجعان خود مخفی می كنند و ما در این مقاله آن ها را برای شما افشا خواهیم كرد.

بعضی از انواع جراحی های زیبایی سال هاست كه به كشور ما نیز راه یافته كه از آن جمله می توان به عمل بینی اشاره كرد. اما در دهه های جدید، این نوع از جراحی ها، تنوع فراوان تری پیدا كرده هست.

یكی از وسوسه برانگیزترین چیز ها در ارتباط با جراحی پلاستیك، مشاهده تصاویر گذشته و بعد از انجام این عمل هاست. اما بهتر است پیش از آنكه خود را به دست چاقوی جراحی یكی از جراحان پلاستیك بسپارید، با بعضی از راز های مخفی در پس چنین جراحی هایی آشنا شوید. با هم این موارد راكه توسط جراحان پلاستیك به اشتراك گذاشته شده را مرور میكنیم:

1- یكی از بیمارانم به علت این كه گمان می كرد فرد اخمو و بداخلاقی به نظر می رسد در صدد انجام عمل لیفت ابرو های خود بر آمد.

این دكتر و جراح زیبایی می گوید من به جای جراحی از نوعی وكس برای بالا بردن ابرو های او بهره گیری كردم. با اینكار چهره او تغییر بسیار خوبی كرد و 5000 دلاری راكه باید برای این عمل هزینه می كرد نیز برای خودش باقی ماند. در بسیاری دیگر از بیماران نیز، تنها با بعضی از سرم ها و كرم های لیفت اینكار به راحتی انجام می شود. اگرچه نتیجه حاصل از این روش ها موقتی هست با این حال، می تواند در كاهش میزان چروك و تورم های احتمالی موثر باشد.

2- زمانی كه والدین كودكانی كه روی صورت شان خراشی به وجود آمده از اورژانس به من زنگ می زنند حقیقتا عصبانی می شوم.

واقعا فرقی نمی كند كه آن چند بخیه توسط من زده شود یا یكی از پزشكان كشیك بخش اورژانس اینكار را انجام دهد. تنها فرقش این هست كه اگر من اینكار را انجام بدهم شما ناگزیر به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود. به جز مواقعی كه آسیب واقعا جدی هست، حقیقتا احتیاجی به دخالت جراح پلاستیك برای چند خراش و بریدگی ساده وجود ندارد.

3- من هزینه ای معادل 200٫000 دلار (حدود 700 میلیون تومان) برای خریدن یك دستگاه لیزر پرداخته ام كه احتمالا آن را به بیمارانم توصیه می كنم با این حال سایر راهكار های درمانی ارزان تر نیز وجود دارد.

همواره این را به خاطر داشته باشید، زمانی كه دكتر تان موردی را به شما توصیه میكند، در مورد جایگزین های احتمالی آن سئوال كنید. بعنوان مثال می تواند از بعضی از لایه بردار های شیمیایی بهره گیری كنید كه ممكن هست به اندازه لیزر مفید و یا حتی بهتر عمل كند.

4- ما جراحان پلاستیك، سلاحی برای روز مبادا به نام زالو داریم.

این جاندار از مسدود شدن عروق خونی پیش گیری به عمل می آورد. در جراحی هایی، چون لیف های سینه و یا انگشت های به هم چسبیده كه می توانند به مرگ منجر شوند از زالو بهره گیری می شود. شاید برای تان عجیب به نظر برسد، اما تعداد زیادی از جراحان پلاستیك كه كار های ترمیمی انجام می دهند به صورت مداوم از زالو بهره گیری می كنند.

5- اگر افتادگی پلك ها باعث كاهش دید شما شده باشد، عمل لیفت پلك تان را بیمه تقبل خواهد كرد.

این قانون كه بر سر آن مناقشاتی وجود دارد در كشور ایالات امریكا حاكم هست.

6- ما جراحان پلاستیك، گاهی به شما می خندیم.

یكی از جراحان پلاستیك از بعضی از سئوال های بی ربط بیمارانش می گوید. وی اظهار می دارد كه ایمیلی را از یكی از بیمارنش دریافت كرده كه از او پرسیده اگر دوباره شروع به آشپزی كردن كند، پروتز هایی كه در سینه اش گذاشته شده، آب نخواهند شد. وی مورد نمونه دیگری را نام می برد كه برای پرسیدن این سئوال به مطب او آمده بودند.

7- آن ها تصور می كنند چهره های غیر طبیعی و یخ زده تعداد زیادی از هنرپیشه ها با آن لب های ورم كرده بسیار مضحك هست.

8- چگونه یك جراح پلاستیك را انتخاب می كنم؟

من به دنبال جراح پلاستیكی خواهم گشت كه به آموزش سایر جراحان مشغول باشد كه عمدتا به آن ها «مدیران صاحب فلوشیپ» گفته می شود.

9- آیا مواقعی وجود دارند كه از رفتن به مطب پرهیز كنیم؟

شاید بهتر باشد كه بعضی از بیماران به جای آنكه چشم های خود را به علت نور خورشید به شدت تنگ كنند، كرم ضدآفتاب محتوی «زینك» و «دی اكسید تیتانیوم» زده و از عینك آفتابی بهره گیری كنند. در چنین مواقعی پزشكان احساس خوبی را تجربه نمی كنند.

10- پیش از آنكه ما را مورد قضاوت قرار دهید، بدانید تعداد زیادی از ما به فعالیت هایی غیر از عمل های جراحی زیبایی نیز مشغول هستیم.

درست هست كه ما اعمال جراحی زیبایی فراوانی را انجام می دهیم، با این حال تعداد زیادی از جراحی های ما مربوط به شكاف لب ها، دهان، جراحی های ترمیمی دست و صورت و نیز برطرف كردن سوختگی ها، اعمال جراحی مربوط به سرطان و یا سوانح بسیار پرآسیب هست.

11- درست هست كه جراحان پلاستیك به نواحی گوناگون بدن سایر افراد بوتاكس تزریق میكنند و اعمال جراحی زیبایی روی آن ها انجام می دهند، اما اغلب آن ها خودشان چنین عمل های جراحی را انجام نمی دهند.

شاید علت اصلی این امر نوعی خودپسندی در بین آن ها باشد چرا كه می خواهند خودشان جراح كار زیبایی خود نیز باشند.

12- یك چهارم مراجعین را مرد ها تشكیل می دهند.

مرد ها اعمالی، چون لیپوساكشن، بوتاكس، بالا كشیدن پلك، كاشت مو و كار هایی از این قبیل را به كرات انجام می دهند.

13- زمانی كه می خواهید عملی را بر روی بدن خود انجام دهید بهتر است در آن مورد تا می تواند سوال بپرسید و اطلاعات كسب كنید.

متاسفانه اكثر افرادی كه بدن خود را در معرض خطر اعمال جراحی زیبایی قرار می دهند، پیش از رفتن زیر تیغ جراحان پلاستیك، عمدتا سوال چندانی نمی پرسند.

منبع: پارس ناز
   تاریخ: ۰۰:۳۴ - ۲۷/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۹