دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

طرح پیشگیری از معلولیت شنوایی، در شهرستان البرز اجرا می شود
 
قزوین-ایرنا- سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان البرز گفت: طرح پیشگیری از معلولیت شنوایی، در قالب تفاهم نامه ای با بهزیستی و دانشگاه علوم پزشكی در بیمارستان رحیمیان الوند شهرستان البرز اجرا می شود.
طرح پیشگیری از معلولیت شنوایی، در شهرستان البرز اجرا می شود قزوین-ایرنا- سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان البرز گفت: طرح پیشگیری از معلولیت شنوایی، در قالب تفاهم نامه ای با بهزیستی و دانشگاه علوم پزشكی در بیمارستان رحیمیان الوند شهرستان البرز اجرا می شود.

دكتر سید امیرحسین میرزاده روز یك شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: معمولا كم شنوایی ریشه ارثی دارد و باید پیش و در حین بارداری مادر حتما مشاوره ژنتیك دریافت كند و آزمایشات غربالگری ژنتیكی را انجام دهد.

وی با بیان اینكه با پیشرفت علم، امكان تشخیص كم شنوایی، علت و میزان ضایعه وجود دارد؛ اظهار داشت: بهترین راه پیشگیری از كم شنوایی، عدم قرار گیری در معرض سر و صداهای بلند است و تا حد امكان باید آلودگی صوتی كنترل شود و در صورت مشاهده علائم كم شنوایی درمان سریع و زود هنگام می تواند نقش به سزایی در فرآیند بهبود دارد.

رییس بیمارستان رحیمیان همچنین گفت: با افتتاح طرح پیشگیری از معلولیت شنوایی و همچنین افتتاح یك بخش مجزا برای این طرح در بیمارستان رحیمیان، امیدواریم با پیشگیری قبل از درمان، شاهد این باشیم كه معلولیت های شنوایی به پایین ترین حد خود برسد.

وی اظهار امیدواری كرد طرح یاد شده به كاهش معلولیت شنوایی در شهرستان البرز منجر شود.

برچسب ها
- درمان ناشنوایی
- دانشگاه علوم پزشكی
- استان قزوین
- كم شنوایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۹ - ۲۶/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰