دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

نمایشگاه توانمندی های بانوان سالمند رفسنجان گشایش یافت
 
كرمان - ایرنا - نمایشگاه توانمندی بانوان سالمند رفسنجان گشایش یافت و آثار خلق شده بانوان سالمند رفسنجانی شامل نقاشی، عروسك بافی و صنایع دستی به مناسبت میلاد دختر نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در نگارخانه فرهنگ این شهر به نمایش درآمد.
نمایشگاه توانمندی های بانوان سالمند رفسنجان گشایش یافت كرمان - ایرنا - نمایشگاه توانمندی بانوان سالمند رفسنجان گشایش یافت و آثار خلق شده بانوان سالمند رفسنجانی شامل نقاشی، عروسك بافی و صنایع دستی به مناسبت میلاد دختر نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در نگارخانه فرهنگ این شهر به نمایش درآمد.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره بهزیستی رفسنجان شبانگاه یكشنبه در این آئین با تبریك میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) گفت: نمایشگاه توانمندی های بانوان سالمند این شهرستان به مدت سه روز در نگارخانه فرهنگ رفسنجان گشایش یافت.

عباس بلندی با اشاره به وجود 30 هزار سالمند در شهرستان رفسنجان افزود: جامعه ایرانی به سمت سالمندی و پیر شدن در حال حركت است و یكی از كارهایی كه می توان جایگاه این قشر را به سمت سلامت محوری سوق داد این است كه در خانه ننشینند و با ارتباط با محیط پیرامون خود سالم زندگی كنند.

نمایشگاه توانمندی های بانوان سالمند رفسنجان گشایش یافت

وی بیان كرد: در این راستا تشكیل مراكز روزانه سالمندی را تحت نظارت بهزیستی در دستور كار داریم كه سالمندان متقاضی وارد اینگونه مراكز می شوند و خدمات درمانی اعم از فیزیوتراپی، گفتار درمانی و غیره را دریافت می كنند علاوه بر آن با دریافت آموزش هایی به انجام كارهای هنری شامل گلیم بافی، عروسك بافی، نقاشی، خطاطی و غیره می پردازند تا روحیه بگیرند و افسرده نشوند.

بلندی تصریح كرد: در استان كرمان پنج مركز روزانه سالمندی وجود دارد و در رفسنجان یك مورد با ظرفیت 50 نفر سالمند وجود دارد و به آن ها خدمات ارائه می شود.

نمایشگاه توانمندی های بانوان سالمند رفسنجان گشایش یافت

وی خاطرنشان كرد: هدف از برپایی این نمایشگاه نشان دادن توانمندی های سالمندان است و زیرا این افراد توانایی دارند و می توانند آثاری را خلق كنند و تا آخرین لحظه زندگی توانمند و دارای امید به زندگی هستند.

تقاضای افزایش ظرفیت سالمندان در مركز توانبخشی رفسنجان

مدیر مركز آموزشی توانبخشی سالمندان شهید اكبری نژاد رفسنجان نیز راه اندازی این مركز را در اردیبهشت سال 96 عنوان كرد و افزود: این مركز دارای 50 نفر ظرفیت و دومین مركز در سطح استان كرمان است كه خدمات درمانی، آموزش های خطاطی، كتابخوانی، سوادآموزی، نقاشی و دیگر هنرها به سالمندان ارائه می شود.

نمایشگاه توانمندی های بانوان سالمند رفسنجان گشایش یافت

حسین عباس زاده افزود: از دیگر خدماتی كه به سالمندان این مركز ارائه می شود خدمات رفاهی و تفریحی از جمله اعزام سالمندان به اردوهای زیارتی و سیاحتی است.

وی خاطرنشان كرد: با وجود بحران كرونا سالمندان كمتر به این مركز مراجعه می كنند و در برخی موارد خدمات درمانی را در منازل آن ها انجام می دهیم.

عباس زاده با اشاره به استقبال خوب سالمندان از این مركز بیان كرد: تقاضایی از بهزیستی داریم كه ظرفیت این مركز را به 80 نفر افزایش دهند.

در این نمایشگاه با اهدای گل از مقام زنان سالمند رفسنجان تجلیل به عمل آمد.

رفسنجان در 100 كیلومتری شمال استان كرمان قرار دارد.

برچسب ها
- كرمان
- سالمندان
- رفسنجان
- نقاشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۵۳ - ۰۴/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۲