دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

معلمی كه با وجود بیماری فرشته وار به دور شاگردانش می چرخد
 
فرشته حیدری معلمی است كه با وجود بیماری منحوس سرطان و مراحل درمانی سخت، همچنان در مدرسه حاضر می شود تا دین خود را به دانش آموزانش ادا كند.
معلمی كه با وجود بیماری فرشته وار به دور شاگردانش می چرخد روایت خوبان، روایت معلمانی است كه در پیچ و خم های جاده زندگی كم نیاورده و همچنان با عشق به دانش آموزان خود به سرعت در حركت هستند و هیچ چیزی نمی تواند مانع حركت آنها شود .

این بار صحبت از وجود یك فرشته است، یك فرشته واقعی كه بال های سفیدش را روی دانش آموزان استثنایی گسترانیده و صدای بال هایش تا عمق وجود دانش آموزان شنیده می شود.

فرشته حیدری؛ همان فرشته واقعی است كه همانند دیگر معلمان دلسوز كشورمان با وجود بیماری و مشكلات، لحظه ای از رسالت خود كوتاه نیامده است و با وجود بیماری منحوس سرطان و مراحل درمانی سخت، همچنان در مدرسه حاضر می شود تا دین خود را به دانش آموزانش ادا كند.

انس دو طرفه میان معلم و دانش آموزان چنان قوت دارد كه ایشان با وجود اینكه حال خوشی ندارد و به نوعی پزشكان از سلامت وی قطع امید كرده اند و حتی در اثر شیمی درمانی های پی در پی نای راه رفتن هم ندارد نشان داده كه برازنده نام فرشته است و می تواند فرشته زندگی دیگران و مشكل گشای آنها باشد تا جایی كه وقتی كرونا آمد و با چالش آموزش مجازی برای دانش آموزان روبرو شد، چاره ای ندید جز حضور در خانه بعضی از دانش آموزانی كه در روستا زندگی می كردند چراكه اعتقاد داشت دانش آموزان ناشنوا با فضای مجاز ی خوب درس را یاد نمی گیرند.برای همین در هفته چند روز مسافت محل زندگی خود واقع در شهرستان بروجرد تا روستای شهید محمد بروجردی كه محل زندگی دانش آموزش بود را طی می كرد و هرگز لب به شكایت باز نكرد بلكه با نگاه مادرانه دانش آموزش را آموزش می داد.

این معلم دلسوز و اخلاق مدار و با وجدان می تواند روزهای سخت زندگی خود را در استراحت بگذراند ولی تنها به عشق كودكان استثنایی نشان داد كه فرشته ها هم می توانند در روی زمین باشند.

فرشته داستان ما می خواهد دانش آموزان با نیازهای ویژه در مسیر علم و دانش قرار بگیرند تا به آرزوهایی كه در سینه دارند برسند.

این معلم مهربان در شرایط سخت بیماری خود را همانند زندانی دست و پا بسته دیده، بنابراین تصمیم گرفته تا مانند فرشته ای سپید بال در آسمان پرواز كند و بذر اخلاق و وجدان را بر زمین بپاشد و به كودكان با نیازهای ویژه و به همه مردم بفهماند كه در شرایط سخت هم می توان انسان بود و فرشته وار زندگی كرد.

او به عشق دانش آموزان نفس می كشد و تا آخرین لحظه انجام وظیفه می كند تا به آنها بفهماند كه چه قدر با ارزش و عزیز هستند و هر كدامشان می توانند دنیا را پُر از انسانیت كنند و حال زمین را خوب نمایند.

فرشته حیدری كه معلم كلاس سوم و چهارم دانش آموزان كم توان ذهنی و ناشنوای مدرسه استثنایی پویا در شهرستان اشترینان است، یك تنه سمبل خوبی، وجدان، ایثار، صبوری و اخلاق است؛ كاری كرده كه شاید به جرئت بتوان گفت: همه و حتی صبر را شرمنده خود كرده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۲:۴۲ - ۰۳/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۶