دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

شیوع بالای اومیكرون تا كشف بارانداز اختصاصی مواد مخدر صنعتی
 
بندرعباس- ایرنا- شیوع بالای اومیكرون، جریمه 240 میلیاردی پنج قاچاقچی، كشف بارانداز اختصاصی مواد مخدر صنعتی، اعلام خسارت 13 هزار میلیاردی سیلاب به میناب، راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از مردم یمن، برقراری مجدد خط دریایی بندر باهنر به شارجه از جمله مهمترین رخدادها و اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.
شیوع بالای اومیكرون تا كشف بارانداز اختصاصی مواد مخدر صنعتی بندرعباس- ایرنا- شیوع بالای اومیكرون، جریمه 240 میلیاردی پنج قاچاقچی، كشف بارانداز اختصاصی مواد مخدر صنعتی، اعلام خسارت 13 هزار میلیاردی سیلاب به میناب، راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از مردم یمن، برقراری مجدد خط دریایی بندر باهنر به شارجه از جمله مهمترین رخدادها و اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته ( دوم تا هشتم بهمن ماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و دیگر بخش ها بود كه در این گزارش برخی از مهمترین این رخدادها و اخبار مرور می شود.

سیاسی

هفته گذشته پس از اقامه نماز جمعه بندرعباس، نمازگزاران در حمایت از مردم مظلوم یمن كه زیر بمباران امارت متحده عربی و عربستان سعودی هستند راه پیمایی كرده و در حمایت از مردم یمن شعار سردادند.

برخی از شعارهای راهپیمایان در این روز شامل «امارات، سعودی مرگ به نیرنگ تان، ‏خون مظلوم یمن می چكد از چنگ تان»، «ما امت اسلامیم حامی مظلومانیم»، «فریاد همه مرد و زن،بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت در یمن »، «مرگ بر آل سعود خائن»، «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسرائیل» و مرگ بر منافق» بود.

اقتصادی

استاندار هرمزگان گفت: آماده همكاری های اقتصادی در زمینه های مختلف به ویژه شیلات، كشتی سازی، معادن، كشاورزی و تجارت با كشور نیكاراگوئه هستیم.

مهدی دوستی پنجشنبه شب گذشته در نشست وبینار بررسی فرصت های همكاری های اقتصادی هرمزگان با كشور نیكاراگوئه با اشاره به سفر اخیر سفیر نیكاراگوئه به این استان ادامه داد: در دیداری كه با سفیر نیكاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران داشتیم، در زمینه همكاری های اقتصادی مباحث مختلفی با محوریت شیلات، كشتی سازی و معادن مطرح شد.

مدیركل روابط عمومی سازمان تعزیرات حكومتی از جریمه 240 میلیارد و 927 میلیون ریالی قاچاقچیان پس از احراز تخلف پنج پرونده در استان هرمزگان خبر داد.

محسن عسكری هفته گذشته با اعلام این خبر افزود: با دریافت گزارش اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پایگاه دریابانی قشم در مورد كشف 255 هزار و 500 لیتر فرآورده نفتی از نوع نفتگاز و تعداد یك دستگاه گوشی ثریا و 10 دستگاه پمپ روبین، چهار دستگاه لیتر شمار، یك دستگاه جی پی اس و دو دستگاه بی سیم از یك فروند لنج تجاری، پرونده در شعبه رسیدگی كننده تعزیرات استان هرمزگان بررسی و پس از احراز تخلف، متهم به پرداخت 114 میلیارد و 533 میلیون ریال جزای نقدی محكوم شد.

رییس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كشور گفت: بنیاد مسكن اصفهان به عنوان ستاد معین، از فردا نهم بهمن ماه بازسازی مناطق سیل زده استان هرمزگان را برعهده می گیرد.

اكبر نیكزاد عصر جمعه گذشته در بازدید از روستاها و منازل تخریبی سیل اخیر شهرستان رودان افزود: براثر سیل یكهزار و 731 واحد نیازمند تخریب و نو سازی و یكهزار و 495 واحد نیز نیازمند تعمیرات اساسی است.

مدیراداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از فعالیت مجدد خط مسافری دریایی بندر شهید باهنر به شارجه بعد از 2سال وقفه بدلیل شرایط متاثر از ویروس كرونا خبر داد.

حمیدرضا محمد حسینی تختی روز سه شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: به دلیل شرایط متاثر از شیوع ویروس كرونا فعالیت این خط مسافری كه پیش از این به صورت پایدار انجام می گرفت از اسفند ماه سال 98 متوقف شده بود.

رییس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور پنجشنبه گذشته با اشاره به اینكه سیل اخیر به بیش از پنج هزار و 100 واحد مسكونی نیازمندان و مددجویان كمیته امداد هرمزگان آسیب زده است، گفت: حدود چهار هزار خانه نیازمند ایزوگام است كه كار آن از امروز پنجشنبه آغاز شد.

سیدمرتضی بختیاری در بازدید از مناطق سیل زده شرق هرمزگان افزود: حدود یكهزار واحد مسكونی نیازمندان نیز 100 در صد تخریبی است كه منتظر گروه ارزیاب بنیاد مسكن برای ارزیابی ها خانه هایی كه نیاز به تخریب كامل برای ساخت مجدد است، هستیم و كار را از هفته آینده آغاز كنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت: بارندگی ها و 2سیلاب پس از آن در مجموع 13هزارو 700 میلیارد ریال به این شهرستان خسارت زد.

مجید سلحشور روز دوشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها در بازه زمانی8 تا 29 دی ماه به این شهرستان وارد شده كه خسارت وارده به منازل مسكونی در اثر طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی پنج هزارو 480 میلیارد ریال می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس آشنایی امامان جمعه با ظرفیت ها، توانمندی ها و كمبودهای صنایع و حوزه های اقتصادی و رفع موانع تولید را امری ضروری دانست كه در راستای تحقق شعار سال باید به صورت ماهانه برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده هفته گذشته در حاشیه بازدید جمعی از ائمه جمعه و اعضای شورای سیاستگذاری استان از بندر شهید رجایی، هدف از این بازدید را آشنایی اعضا با توانمندی ها، ظرفیت های اقتصاد دریامحور در این بندر تجاری، احصا كمبودها و كاستی ها با محوریت شعار سال؛ «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» عنوان كرد.

محمدعلی دادور مدیرعامل شركت نفت ستاره خلیج فارس پنجشنبه گذشته گفت: آسیب دیدگی و اتصال خط لوله انتقال میعانات گازی به این پالایشگاه با تكیه بر توان فنی و كارگروهی متخصصان جوان این شركت رفع شد.

محیط زیست

شنبه گذشته از سوی مریم سلیمی زاده رییس مركز سنجش سازمان حفاظت محیط زیست هرمزگان وضعیت آب و هوای شهر بندرعباس به علت گردوخاك برای همه گروه های سنی ناسالم اعلام شد.

در همین رو به دلیل شدت گرد و غبار و آلودگی هوا، دید افقی در اقصی نقاط هرمزگان كاهش یافت و برخی ترددهای دریایی نیز به دلیل مواج شدن دریا برای ساعاتی متوقف گردید.

میراث فرهنگی

معاون میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: یك قطعه سنگ قبر 300 ساله پس از بارندگی های اخیر در میناب كشف شد.

عباس نوروزی روز دوشنبه گذشته در این خصوص به رسانه ها اعلام كرد: سنگ قبر یادشده توسط مردم محلی كشف و از طریق شورای روستا به پلیس امنیت تحویل شده و اكنون در اختیار اداره میراث فرهنگی میناب قرار گرفته است.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: ظرفیت های گردشگری این استان با حضور فعالان این حوزه در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی تهران معرفی می شود.

فائقه اتابك چهارشنبه گذشته در این خصوص افزود: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، جامعه هتلداران و واحدهای پذیرایی و فعالین حوزه گردشگری خوراك همراه با تعدادی از شهرداری ها و اتاق بازرگانی هرمزگان به معرفی توانمندی های استان در حوزه های گردشگری و صنایع دستی و ارائه فرصت های سرمایه گذاری به بازدیدكنندگان می پردازند.

فرهنگی

نماینده ولی فقیه درهرمزگان با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران الگوی عینی همبستگی و همدلی بین پیروان ادیان توحیدی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران، ادیان الهی را در جهان زنده كرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز سه شنبه گذشته در نشست «ماموستا عبدالسلام كریمی»، مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با وی افزود: اندیشه ها و افكار امامین انقلاب، موجب همبستگی و همدلی میان پیروان ادیان توحیدی و نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.اسمعیل جهانگیری روز دوشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: هنوز فیلم هایی كه قرار است در هرمزگان اكران شود و همچنین محل دقیق اكران آنها به صورت قطعی مشخص نشده و بلافاصله پس از تایید نهایی، به دوست داران هنر هفتم اعلام خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اهدای 300 سری جهیزیه به زوج های جوان در شهرستان بندرلنگه همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) خبر داد.

سردار علیرضا تنگسیری شنبه شب گذشته ضمن تبریك این ولادت خجسته و با تاكید بر پیروی از ارزش های دینی و اسلامی ، اظهار داشت: كالاهای اهدا شده شامل اقلام ضروری زندگی از جمله یخچال، كولر، جاروبرقی، آبگرمكن، فرش، پتو، تلویزیون و برخی اقلام دیگر است.

اجتماعی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان گفت: متاسفانه با مرگ دو نفر دیگر در استان در شبانه روز گذشته، شمار فوتی های كرونا در هرمزگان به 2 هزار و 469 نفر رسید.

دكتر فاطمه نوروزیان جمعه شب گذشته در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با هشدار نسبت به شیوع گسترده ویروس كرونا به ویژه سویه اومیكرون در هرمزگان، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 4 هزار و 311 نفر در استان مبتلا به كرونا هستند كه بیش از 80 درصد این موارد از سویه جهش یافته اومیكرون می باشند.

وی افزود: در طول یك هفته گذشته شمار موارد سرپایی كرونا كه به مراكز درمانی مراجعه كردند، 170 درصد، موارد بستری 80 درصد، فوتی ها هشت برابر و بستری های بخش مراقبت های ویژه كرونا نسبت به هفته قبل تر 83 درصد افزایش داشته است كه این آمارها خود موید سرعت بالای شیوع اومیكرون در هرمزگان است.

2 كودك كم توان جسمی 3 و نیم ساله و 8 ساله با ناتوانی در راه رفتن از ناحیه 2 پا با حمایت دكتر عمادی فر پزشك خیر از كلینیك طب فیزیكی و توانبخشی بندرعباس زندگی جدید خود را آغاز كردند.

خادمی نماینده كاركنان دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان چهارشنبه گذشته در این خصوص گفت: پس از شناسایی و معرفی فاطمه زهرا و علی 3 و نیم ساله به كلینیك دكتر عمادی فر وی با تقبل هزینه ساخت دستگاهای كمك حركتی، مراحل نصب و كاردرمانی این دو كودك، روح دوباره ای به زندگی آنان داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: عملیات امداد هوایی با انجام 14 سورتی پرواز در مناطق سخت گذر سیل زده این استان توسط بالگرد این جمعیت انجام شده است.

مختار سلحشور روز شنبه گذشته در این خصوص افزود: این پروازها برای انتقال اقلام امدادی شامل انتقال آرد، آذوقه و سایر اقلام برای رسانده به اهالی روستاهای در محاصره سیلاب انجام شده است، امدادرسانی به مناطق سیل زده توسط نیروهای هلال احمر تا بازگشت آرامش به منطقه تداوم می یابد.

هفته گذشته تفاهم نامه همكاری چهارجانبه بین دادگستری، كمیته امداد، بهزیستی و كانون وكلای قوه قضاییه هرمزگان در جهت كاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان استان منعقد شد.

این تفاهم نامه همچنین در جهت عملیاتی كردن سند تحول قوه قضاییه، توسعه معاضدت های حقوقی و قضایی و به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم در سطح جامعه صورت گرفته است.

استاندارهرمزگان گفت: بیماران نیازمند به عمل جراحی شكاف لب و كام در مناطق مختلف استان توسط دانشگاه علوم پزشكی به سرعت شناسایی شوند.

مهدی دوستی شامگاه جمعه گذشته در دیدار و گفت وگو با نائب رییس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه ملی سلامت مرهم از اقدام ارزنده موسسه ملی مرهم در ارائه خدمات به مناطق محروم قدردانی كرد و قول مساعد داد همكاری لازم با این موسسه در خصوص تامین نیازهای اولیه برای خدمات رسانی به مردم انجام شود.

آموزش و پرورش

مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: در حال حاضر تعداد هشت پروژه درقالب 85 كلاس درس و زیربنای 15 هزار و 175 مترمربع با مشاركت صنایع و بنگاه های اقتصادی استان در دست ساخت می باشد.

سید فخرالدین هاشمی روز سه شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: برای این تعداد كلاس درس 670 میلیارد ریال اعتبار به صورت مشاركتی از سوی صنایع و بنگاه های اقتصادی هرمزگان اختصاص یافته است.

قضایی، نظامی، انتظامی، دفاعی

رییس كل دادگستری هرمزگان گفت: با هماهنگی مقام قضایی، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان با بررسی های دقیق اطلاعاتی، عوامل اصلی تعرض به پاسگاه دریابانی بندرخمیر را شناسایی و دستگیر كردند.

مجتبی قهرمانی روز شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: متهمان دستگیر شده سه نفر می باشند و در بازجویی های فنی و تخصصی، به آتش زدن یك دستگاه كانكس در ورودی پاسگاه دریابانی بندرخمیر اعتراف كردند.

وی دوشنبه گذشته نیز اعلام كرد: یك بارانداز موادمخدر صنعتی در بندر كلاهی میناب كشف شد.

قهرمانی بیان داشت: بنا به دستور مقام قضایی ،مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در نتیجه اقدام های دقیق اطلاعاتی، از محل انباشت و بارانداز مواد مخدر صنعتی در بندر كلاهی از توابع شهرستان میناب آگاهی یافتند و در بازرسی از محل مورد نظر، 233 كیلو و هفتصد گرم شیشه كشف و ضبط كردند..

فرمانده انتظامی هرمزگان از افتتاح سامانه پیامكی 110 برای افراد سخت گویش در استان با شماره تلفن 11076 و به صورت ویدئو كنفرانسی و همزمان با سراسر كشور توسط فرماندهی كل انتظامی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری روز چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: از این پس افراد سخت گویش در استان هرمزگان خصوصا ناشنوایان و كم شنوایان و سایر افراد در شرایط مشابه كه نمی توانند با فوریت های پلیسی110 تماس داشته باشند، می توانند خواسته انتظامی خود را به مركز تجمیع 110 استان هرمزگان از طریق پیامك به شماره 11076 ارسال كه بلافاصله خبر از طریق سامانه های تخصصی به كلانتری و پاسگاه ها و پلیس های تخصصی ارجاع و به خواسته آنان رسیدگی خواهد شد.

ناوگروه اعزامی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رزمایش مركب كمربند امنیت دریایی 2022 ، دوشنبه گذشته در اسكله منطقه یكم ندسا در بندرعباس پهلو گرفت.

پنجشنبه گذشته هشتادمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی و آموزشی نداجا با حضور رییس ستاد و معاون هماهنگ كننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی دریایی ارتش و نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بندرعباس به سمت آب های آزاد و دوردست اعزام شد.

ورزشی

هفته گذشته سیدسهیل سجادی نایینی از تهران عنوان قهرمانی یازدهمین جام شطرنج هرمزگان را كسب كرد،مهدی مولایی از رفسنجان در مكان دوم ایستاد و وحید نجفی حاجی ور از چهارمحال و بختیاری سوم شد.

سه شنبه گذشته در هفته اول لیگ برتر فوتسال بزرگسالان باشگاه های هرمزگان، تیم های بیمارستان امام رضا(ع) واستقلال هرمز مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند.

تیم شهرداری بندرعباس دوشنبه گذشته درهفته یازدهم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های كشور در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس میزبان تیم پیام توس خراسان بود ودر پایان با 2 گل این تیم را شكست داد.

هفته گذشته دوازدهمین دوره مسابقه های عملیاتی ورزشی آتش نشانان فرودگاه های كشور به میزبانی فرودگاه بین المللی بندرعباس با قهرمانی تیم شیراز به پایان رسید.

جمعه گذشته دومین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی كارگران كشور با قهرمانی شركت فولاد هرمزگان به پایان رسید.

برچسب ها
- مطبوعات و خبرگزاری های داخلی
- هرمزگان
- اخبارنامه
پروندهٔ خبری
- اومیكرون ؛ سویه تازه كرونا
- مدیریت استانی كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۲۹ - ۰۹/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴