دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

آزمایشگاه ها بیشترین نوسانات ارزی را تحمل می كنند
 
رییس انجمن متخصصین پاتولوژی و عضو شورای عالی نظام پزشكی گفت: آزمایشگاه ها كمترین سهم از منابع مالی وزارت بهداشت را دریافت و بیشترین نوسانات ارزی را تجربه می كنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دكتر امینی فر در نشست خبری بیست و سومین كنگره بین الملللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه افزود: بنا بر معیار های آزمایشگاهی علاوه بر توسعه كمی باید به دوره های كیفی توجه شود، دغدغه همكاران آزمایشگاه این است كه كارشناس آزمایشگاه و متخصص پاتولوژی در جایگاه اصلی خود نیستند.

{$sepehr_media_7563539_600_350}

امینی فر افزود: آزمایشگاه ها بیشترین نوسانات ارزی را تجربه می كنند و قیمت اصلی كه آزمایشگاه ها متحمل می شوند بسیار بیش از درآمدشان است و به دلیل نبودن پوشش دهی بیمه ها، مردم تحت فشار قرار می گیرند.
وی با بیان اینكه 70 درصد تشخیص ها وابسته به آزمایش است اظهار كرد: تنها 3 تا 5 درصد منابع وزارت بهداشت به آزمایشگاه ها تعلق می كیرد.
رییس انجمن متخصصین پاتولوژی ادامه داد: این رشته در كنار دو رشته فیزیوتراپی و رادیولوژی سنجیده می شود، اما سالهاست تعرفه ما كه وابسته به تجهیزات، نیرو و ملك است، رشد كافی نداشته است.
امینی فر گفت: مسولین باید به آزمایشگاه به عنوان سرمایه گذاری نگاه كنند كه هر آنچه در این بخش هزینه شود در بخش دارو و درمان صرفه جویی می شود و اگر تعرفه آزمایشگاه اصلاح نشود بسرعت آزمایشگاه های زیر 50 بیمار در روز، تعطیل خواهند شد.
   تاریخ: ۱۴:۴۸ - ۰۷/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷