دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

مراسم یادبود مرحوم استاد " اصغر دادخواه " رئیس المپیك ویژه ایران برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مراسم یادبود مرحوم استاد " اصغر دادخواه " رئیس المپیك ویژه ایران برگزار شد

مراسم یادبود مرحوم دكتر " اصغر دادخواه " رئیس المپیك ویژه ایران و عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بعد ازظهر روز جمعه، با حضور رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی كشور، رئیس مجمع خیران كشور، مدیران برخی از فدراسیون های ورزشی و دانشگاه های علوم پزشكی، در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در مراسم یادبود مرحوم استاد دادخواه كه پس از حدود سه سال تحمل رنج بیماری، هفته گذشته جان به جان آفرین تسلیم كرد، جمع كثیری از توانخواهان ذهنی، افراد دارای اختلال سندروم داون و اتیسم عضو المپیك ویژه ایران، قهرمانان بازی های ملی و بین المللی المپیك ویژه، والدین آنان، دبیركل و مدیران المپیك ویژه، مسئولان ده ها انجمن و تشكل حامی افراد كم توان ذهنی از سراسر كشور، و همكاران آن مرحوم در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شركت داشتند.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی در این مراسم، ضمن عرض تسلیت درگذشت مرحوم دكتر دادخواه كه استادی بسیار فرهیخته و همكاری ارجمند بود، با نقل آیه ای از قرآن، گفت: براساس آن، خداوند به زمان قسم می خورد كه همه انسان ها زیان كارند، مگر افرادی كه كار صالح انجام می دهند و توصیه به حق و توصیه به صبر می كنند.

وی افزود: دكتر دادخواه كه 15 سال افتخار آشنایی با ایشان را داشتم و در سفر حج نیز با ایشان همسفر بودم، فردی فرهیخته بود كه تمام توان خود را برای توانبخشی و كمك به گروه های اقلیتی كه دیده نمی شوند و صدایشان شنیده نمی شود و كمتر در جامعه مورد توجه قرار می گیرند، صرف كرد. دكتر دادخواه خود را وقف كمك به این گروه كرده بود تا این افراد نیز همانند دیگر افراد جامعه، از منابع اجتماعی بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از عضو بازنشسته هیات علمی این دانشگاه، بعنوان استادی فرهیخته و انسانی بسیار پرانرژی، كه با تعصب پیگیر مسایل توانخواهان بود، یاد كرد و گفت: این نشانه بزرگی ایشان بود كه خود را وقف این حوزه كرده بود و زحمت می كشید. در حوزه تخصصی خودشان نیز بسیار توانمند و متخصص بودند، در گروه روانشناسی و مشاوره و دیگر حوزه ها فعالیت می كردند. تعصب نسبت به كشور داشتند، ایشان می توانند الگو برای جوانان باشند.

دكتر خانكه افزود: من اطمینان دارم كه مسیر ایشان متوقف نخواهد شد و المپیك ویژه با قدرت و قوت راه خودش را ادامه می دهد و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مانند گذشته، در كنار این گروه جمعیتی است و ان شاالله، شاهد روزی باشیم كه همه افراد سهم مشابه از منابع اجتماعی داشته و افراد با محدودیت و معلولیت، بتوانند با امكانات بهتر، حضور فعال در جامعه داشته باشند.

در ادامه این مراسم، دكتر محمد كمالی عضو هیات امناء المپیك ویژه ایران، دكتر علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی كشور، دكتر بوربور رییس هیات مدیره مجمع خیرین كشور، دكتر علی كاشی دبیركل و یاسر طهماسبی مدیر فنی المپیك ویژه ایران نیز در سخنانی، ضمن عرض تسلیت به خانواده دكتر دادخواه و با یاد و خاطره آن مرحوم، بر ادامه راه ایشان و تداوم فعالیت المپیك ویژه ایران تاكید كردند.

این مسئولان، از هدف رئیس فقید المپیك ویژه ایران در " تغییر نگرش خانواده های افراد دارای معلولیت ذهنی و تغییر نگاه جامعه نسبت به محدودیت های این افراد و استفاده از توانمندی و ظرفیت های پنهان آنان درجهت رشد و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی این افراد و خانواده هایشان، پرورش مهارت های فردی، اعتماد به نفس و عزت نفس در این افراد و در نتیجه، حضور فعال آنان در اجتماع " گفتند.

شرایور رئیس المپیك ویژه بین المللی نیز طی پیامی به شركت كنندگان در این مراسم كه ترجمه آن توسط یكی از اعضای المپیك ویژه ایران قرائت شد، ضمن همدردی با خانواده مرحوم دكتر دادخواه، به ملاقات های خود با ایشان طی سال های گذشته در ایران و دیگر كشورها اشاره كرد و از اهداف والا، ارزشمند و درك درست ایشان از فعالیت المپیك ویژه گفت.

وی در بخش دیگری از پیام خود، خطاب به اعضای المپیك ویژه ایران، بر تداوم فعالیت های این مجموعه تاكید كرد.

جمعی از قهرمانان المپیك ویژه ایران، والدین آنان و مسئولان انجمن ها و تشكل های حامی توانخواهان دارای اختلال سندروم داون، اتیسم و دیرآموز، نیز با مرثیه سرایی، دكلمه، شعرخوانی و دل نوشته های خود، یاد و خاطره مرحوم دكتر دادخواه رئیس و پدر المپیك ویژه ایران را گرامی داشتند.

این افراد و خانواده هایشان كه سال ها مورد حمایت المپیك ویژه ایران و مرحوم دكتر دادخواه بودند، با دل نوشته های خود، از عشق و علاقه ایشان به اعضای توانخواه المپیك ویژه، همراهی و حمایت های مختلف از خانواده های آنان، پشتكار و تلاش شبانه روزی ایشان گفتند كه سبب بالا رفتن انگیزه و امید در خانواده ها شد و هماهنگی و تلاش ایشان برای برگزاری همایش بازی های كشوری، اعزام و همراهی ورزشكاران عضو المپیك ویژه ایران در همایش بازی های بین المللی، كه كسب رتبه های جهانی و دریافت مدال های رنگارنگ توسط فرزندان توانخواه ذهنی را به دنبال داشت.





انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۱:۵۴ - ۰۹/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۵۴۹