دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

سمعك رایگان در گوش مددجویان بهزیستی
 
سرپرست معاونت توان بخشی اداره بهزیستی اصفهان گفت: از ابتدای امسال با اعتبار بیش از 750 میلیون تومان، سمعك رایگان به مددجویان بهزیستی داده شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سید كمال صدیقی گفت: طرح های زیادی جهت اجرایی شدن خدمات به كم شنوایان و ناشنوایان اجرایی شد كه از جمله آن طرح ها ارائه سمعك رایگان بود كه از ابتدای امسال بالغ بر 750 میلیون تومان اعتبار به این بخش تعلق گرفت.

او گفت: باتری سمعك نیز به بیش از 4 هزار كم شنوا داده شده كه این طرح حدود 675 میلیون تومان هزینه داشت و یا پرداخت كمك هزینه جهت كاشت حلزون به 360 نفر اختصاص پیدا كرد كه حدود 210 میلیون تومان اعتبار به این بخش داده شد.

به گفته صدیقی: بسیاری از افراد خواستار سمعك داخل گوش هستند كه بخاطر نیاز به قالب گیری شخصی باید به صورت آزاد این كار را انجام دهند و سپس فاكتور را به اداره بهزیستی ارائه كنند و سازمان بخشی از این هزینه را باتوجه به اعتبارات تامین كند. البته حدود 230 سمعك پشت گوشی به مبلغ 750 میلیون برای افراد تحت پوشش مورد نظر قرار گرفت.

سرپرست معاونت توان بخشی اداره بهزیستی اصفهان می گوید: طرح دیگر بهزیستی جهت كاشت حلزون كودكان بود كه بخشی از آن را بهزیستی و بخش دیگر را نهاد های خیریه تامین می كند تا در آینده بتوانند در اجتماع حضور داشته باشند. به طور كلی به 10 هزار كم شنوا و ناشنوای تحت پوشش بهزیستی اعتبارات درمانی داده می شود.

در یكم آذر معاون توانبخشی از ناتوانی كشور در تهیه بسیاری از اقلام موردنیاز همچون سمعك خبر داده بود كه این مشكل به دلیل تحریم ها بود، اما در حال حاضر این مشكل تاحدودی رفع شده است.
   تاریخ: ۰۷:۱۳ - ۱۰/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۸