دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

20 بهمن آخرین فرصت ثبت نام در طرح مسكن ملی است
 
مدیركل راه و شهرسازی ایلام گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسكن تا بیستم بهمن ماه فرصت ثبت نام در سامانه ملی ثمن را دارند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز ایلام؛ عبدالله بهادری اظهار داشت: سامانه ملی ثمن نهضت ملی مسكن به 20 بهمن آخرین فرصت ثبت نام در طرح مسكن ملی استآدرس saman.mrud.ir تا بیستم بهمن ماه سال جاری برای ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسكن برای همه شهر های استان از جمله شهر ایلام باز است.
وی افزود: اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام در راستای قانون نهضت ملی مسكن در شهر های دهلران، ایوان، هلیلان، مهران، آبدانان، لومار، اركواز ملكشاهی و دره شهر نسبت به واگذاری زمین در قالب گروه های حداقل چهار نفره به اشخاص واجد شرایط كه در سامانه نهضت ملی مسكن (saman.mrud.ir) ثبت نام كرده اند یا تا تاریخ مقرر (بیستم بهمن ماه سال جاری) ثبت نام می كنند، اقدام می كند.

بهادری افزود: افراد واجد شرایط می توانند جهت تشكیل پرونده و سیر مراحل قانونی جهت دریافت زمین و تسهیلات تا سقف 300 میلیون تومان و استفاده از تخفیفات 50 درصدی سازمان نظام مهندسی و شهرداری بهره مند شوند.

مدیركل راه و شهرسازی ایلام تاكید كرد: این اشخاص با توجه به اینكه شخصاً اقدام به ساخت می كنند، می توانند با مدیریت صحیح منابع هزینه احداث بنا را بدون واسطه به حداقل برسانند.

بهادری به استفاده از تسهیلات طرح نهضت ملی مسكن برای اشخاص صاحب زمین شخصی نیز اشاره كرد و گفت: آن دسته از مردم شهر های استان از جمله شهر ایلام كه زمین مسكونی شخصی در مالكیت خود دارند نیز می توانند در راستای طرح نهضت ملی مسكن برای احداث هر واحد مسكونی در زمین شخصی خود از تسهیلات 350 میلیون تومانی برای مركز استان و 300 میلیون تومانی برای سایر شهر های استان استفاده كنند.

وی افزود: واگذاری واحد های احداثی شخصی در این قسمت از طرح داشتن شرایط لازم از قبیل فرم ج سبز و نداشتن مالكیت و... الزامی نیست.

بهادری ادامه داد: غیر از شرایط ذكر شده برای سایر اشخاص كه در طرح نهضت ملی مسكن ثبت نام كرده یا در روز های آینده ثبت نام می كنند نیز اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام زمین لازم تأمین و مراحل احداث واحد ها را به كارگزاری های مختلف از جمله بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ... واگذار می كند.

مدیركل راه و شهرسازی ایلام افزود: در این قسمت از طرح نهضت ملی مسكن شرط اصلی برای تأمین زمین و معرفی به كارگزاری ها جهت احداث واحد پرداخت سهم آورده اولیه 40 میلیون تومانی از طرف اشخاص می باشد، چنانچه افراد واجد شرایط نسبت به پرداخت سهم آورده 40 میلیون تومانی اقدام نكنند، اسامی آنان از سامانه مربوطه حذف خواهد شد.

بهادری در خصوص مسكن اقشاركم درآمد نیز گفت: در صورتی كه نهاد های حمایتی از جمله كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بتوانند تسهیلاتی در این زمینه تأمین كنند، این اداره كل آمادگی واگذاری زمین جهت احداث واحد مسكونی در قالب طرح اقدام ملی مسكن به دستگاه های مذكور دارد.

مدیركل راه و شهرسازی ایلام تاكید كرد: كسانی كه مالك خانه در محله های فرسوده شهر های استان هستند، جهت نوسازی و توسعه ملك خود می توانند در قالب طرح اقدام ملی مسكن اقدام و تسهیلات این دسته از اشخاص جهت احداث بنا با نرخ سود 12 درصد یعنی 6 درصد پایین تر از سایر واحد ها دریافت می كنند.

نهضت ملی مسكن یكی از سیاست های كلان دولت سیزدهم در حوزه مسكن است كه بر اساس این سیاست، احداث 4 میلیون واحد مسكونی طی 4 سال در برنامه دولت قرار گرفته است.
   تاریخ: ۱۲:۰۶ - ۱۰/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۸