دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

از گزارش راه اندازی دانشگاه سبطین تا تعیین تكلیف ساختار گروه های بالینی در جلسه هیئت رئیسه دانشكده پزشكی
 
رئیس دانشكده پزشكی با تاكید بر چینش مناسب و تكمیل كادر علمی دانشكده پزشكی دانشگاه سبطین عراق، گفت: از آبان ماه سال آینده، اولین گروه دانشجویان پزشكی عراقی با كنكور امسال این كشور پذیرفته می شوند.
از گزارش راه اندازی دانشگاه سبطین تا تعیین تكلیف ساختار گروه های بالینی در جلسه هیئت رئیسه دانشكده پزشكی
رئیس دانشكده پزشكی با تاكید بر چینش مناسب و تكمیل كادر علمی دانشكده پزشكی دانشگاه سبطین عراق، گفت: از آبان ماه سال آینده، اولین گروه دانشجویان پزشكی عراقی با كنكور امسال این كشور پذیرفته می شوند.

206518.mp3 از گزارش راه اندازی دانشگاه سبطین تا تعیین تكلیف ساختار گروه های بالینی در جلسه هیئت رئیسه دانشكده پزشكی



اخبار مرتبط گالری عكس مرتبط گالری فیلم مرتبط گالری صوت مرتبط
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران دانشكده پزشكی، جلسه هیئت رئیسه دانشكده پزشكی صبح روز 9 بهمن در سالن شورا برگزار شد، در ابتدای جلسه دكتر بیگ محمدی گزارشی از سفر به عراق و راه اندازی رسمی دانشگاه سبطین- شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشكی تهران در كربلا ارائه كرد و گفت: این دانشگاه توسط عتبه امام حسین (ع) ساخته شده و در آینده نزدیك به بهره برداری می رسد.
وی افزود: سه دانشكده پزشكی، توانبخشی، پرستاری و پیراپزشكی زیرمجموعه این دانشگاه هستند كه در دوره های آموزش پزشكی عمومی، پرستاران و موارد مطرح فعالیت خواهند كرد. دوره های فلوشیپ، دوره های تكمیلی و كوتاه مدت پذیرش و آموزش دانشجویان نیز در دستور كار است. از آبان ماه سال آینده، گروه اول پزشكی كه در كنكور امسال عراق پذیرفته می شوند تحصیل خود را آغاز خواهند كرد.
رئیس دانشكده پزشكی خاطر نشان كرد: تكمیل كادر هیات علمی و تامین مدرس در رشته پزشكی برعهده دانشكده پزشكی است و با توجه به تاثیر و نقش موفقیت دانشگاه در این حوزه در عرصه های بین المللی و گام های بعدی، باید با تدبیر پیش رفت.
دكتر كاشانی معاون آموزش تحصیلات تكمیلی بحث سابقه ادغام گروه های آموزشی مشترك علوم پایه در دانشكده های دانشگاه را مطرح كرد و گفت: جدا شدن ژنتیك پزشكی از گروه پاتولوژی و ادغام گروه ژنتیك انسانی دانشكده بهداشت با گروه ژنتیك پزشكی در دانشكده پزشكی، جدا شدن دوره سم شناسی از گروه پزشكی قانونی و ادغام آن با گروه فارماكولوژی و انتقال اعضای علوم پایه دانشكده ها به گروه های مربوطه در دانشكده پزشكی در دهه 80 رخ داد و همچنین در زمان ادغام دانشگاه علوم پزشكی تهران و ایران، گروه قارچ شناسی و انگل شناسی از دانشكده پزشكی به بهداشت منتقل شدند.
در ادامه دكتر علی لباف در خصوص مصوبه نشست شورای آموزش پزشكی در خصوص اصلاح شرایط صدور مدرك فلوشیپ و فوق تخصص برای اساتیدی كه در راه اندازی این دوره ها تاثیرگذار بودند توضیحاتی ارائه كرد و گفت: طبق این مصوبه و در صورت دارا بودن یك سری شرایط، امكان صدور مدرك برای این اساتید وجود خواهد داشت.
وی افزود: اساتید متقاضی می توانند درخواست خود را به معاونت آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشكده ارائه دهند، درخواست ها پس از بررسی در شورای آموزش تخصصی تقدیم ریاست دانشكده شده و در صورت تایید به هیئت ممیزه دانشگاه ارسال می شود.
دكتر لباف با طرح موضوع ساختار گروه های بالینی گفت: گروه ها بر اصلاح فرآیندهای حاضر جدی و مصر هستند و باید تبصره هایی به فراخور وضعیت گروه به شیوه نامه ساختار گروه های آموزشی بالینی الحاق كرد.
معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشكده پزشكی پیشنهاد كرد: طرح ساختار گروه های بالینی و پیشنهاد ایجاد معاون درمان در ساختار گروه ها مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

گروه خبری : دانشكده پزشكی,گروه خبری RSS كد خبر : 206518

كپی لینك كوتاه

-
-
   تاریخ: ۱۱:۳۵ - ۱۰/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۸