دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

سازمان بهزیستی باید از بدنه دولت خارج شود
 
گروه استان ها- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور گفت: سازمان بهزیستی باید از بدنه دولت خارج شده و به صورت خصوصی و هیئت امنایی مدیریت شود.
سازمان بهزیستی باید از بدنه دولت خارج شود
گروه استان ها- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور گفت: سازمان بهزیستی باید از بدنه دولت خارج شده و به صورت خصوصی و هیئت امنایی مدیریت شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیین تودیع و معارفه مدیركل بهزیستی استان قزوین شامگاه سه شنبه با حضور اصغر كاظمی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استاندار قزوین و مدیران كل سابق و جدید بهزیستی استان قزوین در سالن جلسات این اداره كل برگزار شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در آیین تودیع و معارفه مدیركل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: به همین خاطر انتظار از مدیران كل جدید بهزیستی این است كه این رویكرد مهم را در امور مدیریتی در اولویت قرار دهند.

كاظمی كار میدانی را صفت بلافصل مدیران دولت جدید دانست و اضافه كرد: با توجه به اینكه طیف متنوعی از اقشار مردمی جامعه هدف سازمان بهزیستی هستند، سركشی به وضعیت این اقشار به ویژه معلولان و آسیب دیدگان جسمی و اجتماعی مورد تأكید ما در دوره جدید مدیریت سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: این حضور میدانی سبب برطرف شدن آسان تر معضلات و مشكلات گروه های آسیب دیده تحت سرپرستی سازمان بهزیستی می شود و نباید این رویكرد میدانی هیچ گاه تضعیف یا ترك شود.

كاظمی در ادامه به معضلات اداره سازمان متبوع خود در چارچوب های بروكراتیك دولتی اشاره و تصریح كرد: اگر می خواهیم سازمان بهزیستی به كارآیی واقعی خود رسیده و برای رسیدن به اهداف غایی خود تلاش كند، باید از بدنه دولت خارج شده و به صورت خصوصی و هیئت امنایی مدیریت شود.

لزوم جلب اعتماد خیران برای مشاركت در امور بهزیستی

معاون اقتصادی استاندار قزوین هم در ادامه این مراسم با اشاره به سنگینی و سختی كار در سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر ظرفیت های خوبی برای كمك به بهزیستی در بین مؤسسه ها و نهادهای خیریه وجود دارد كه اگر از این ظرفیت ها استفاده كنیم، سازمان بهزیستی از دولت بی نیاز شده و به سازمانی متمول و با امكانات قوی مبدل خواهد شد.

پیله فروش بر لزوم جلب اعتماد خیران برای مشاركت با بهزیستی تأكید كرد و افزود: در قزوین تعداد بسیارزیاد خیر پای كار داریم كه آمادگی كمك به سازمان بهزیستی را دارند و توقع ما از مدیركل جدید این است كه این ظرفیت های بالقوه را عملیاتی كند.

عدم مشاركت جویی مردم به عملكرد مدیران سابق برمی گردد

سرپرست اداره كل بهزیستی استان قزوین هم در این آیین معارفه با اشاره به ضرورت مردمی شدن سازوكارهای مدیریتی در بهزیستی گفت: امروز یكی از چالش های ما برای مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد این است كه مردم خود را از مشاركت كنار كشیده و منتظر هستند كه دولت برای آنها معجزه كند.

علی دهباشی پور با بیان اینكه رویكرد انتظار كشیدن برای ورود دولت باید عوض شود، اضافه كرد: بخشی از عدم مشاركت جویی مردم به عملكرد مدیران سابق برمی گردد. بنابراین باید در دوره جدید سازوكار مدیریتی را طوری جلو می بریم كه مردم فعالیت در حوزه بهزیستی را كار خود بدانند و مانند ما برای رفع چالش های بهزیستی دغدغه مندی به خرج دهند.

رئیس بهزیستی كشور خبر داد: احصاء و حذف برنامه های ناكارآمد بهزیستی در آینده ای نزدیك
رئیس بهزیستی در زنجان: الگوی ایرانی ـ اسلامی "خدمت و حمایت" در بستر اقتصاد مقاومتی نهادینه شود
رئیس سازمان بهزیستی در قزوین: هیچ مراجعه كننده ای نباید بدون جواب مناسب از این سازمان بیرون برود
وی ادامه داد: در هر صورت در دوره مدیریت جدید تمام تلاش خود را می كنیم تا از ظرفیت نهادهای غیردولتی و مردمی اعم از انجمن ها و سازمان های مردم نهاد برای برطرف كردن مشكلات جامعه هدف سازمان استفاده كنیم و معیار سنجش كارآیی ما هم این است كه مردم با رضایت از در این سازمان بیرون بروند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۸:۳۰ - ۱۳/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۰