دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور رئیس دانشگاه، معاونان فرهنگی دانشجویی و آموزشی، رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و دیگر اعضای این شورا، تشكیل جلسه داد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل ار مفدا؛ دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه طی سخنانی در این نشست، با عرض تبریك به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: هفته گذشته نشست رؤسای دانشگاه های علوم پزشكی با وزیر محترم بهداشت در مشهد مقدس برگزار شد كه ایشان دستوراتی مبنی بر بازبینی در حوزه فرهنگ و اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها داشتند كه لازم است در دستور كار قرار گیرد.

وی افزود: جوانگرایی و تحول در جامعه، باعث توسعه می شود و تحول یعنی از پتانسیل ها برای توسعه استفاده شود. در حال حاضر معادلات جهانی متفاوت شده و ما با تمام قدرت باید در مسیر توسعه گام برداریم.

وی در ادامه به مسأله بازگشایی دانشگاه ها پرداخت و گفت؛ فعلا" دستور بازگشایی است و با توجه به موج جدید كرونا ( اومیكرون)، نامه ای برای وزارت مبنی بر درخواست بازگشایی تدریجی می فرستیم و ان شاالله بتوانیم از تمام ظرفیت ها در رابطه با موضوع بازگشایی استفاده نماییم . میزان واكسیناسیون در كشور خوب بوده از همه دست اندر كاران تشكر می كنیم و توصیه حال حاضر فاصله گذاری اجتماعی است.

رئیس دانشگاه در ادامه، از خدمات شبانه روزی آقای "یوسف رضایی" مدیر اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه در اجرای برنامه های فرهنگی، تشكر كرد و گفت: جهت راه اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه نقشه راهی با هدایت همین شورای فرهنگی به عنوان شورای سیاستگذاری، طراحی و تدوین شود و براساس ماموریت های دانشگاه و گفتمان سازی در سطح ملی، برنامه ریزی های لازم انجام شود.

در ادامه؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری رئیس دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه طی سخنانی گفت: به موضوعات مطرح شده در كمیته اجرایی حوزه فرهنگی در خصوص رو نمایی از تلویزیون اینترنتی دانشگاه (دعوت تی وی)، مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (دهه فجر) و موضوع عفاف و حجاب اشاره كرد و گفت: مراسم دهه مبارك فجر از دو رویكرد قابل برنامه ریزی و اجراست.

بگفته وی، رویكرد اول، انتخاب و انعكاس خبرهای خوش معاونت های دانشگاه است، ضمن آنكه رونمایی از تلویزیون اینترنتی دانشگاه نیز به مناسبت دهه فجر انجام خواهد شد.

وی، رویكرد دوم را استفاده از یك رسانه قوی برای امیدآفرینی در جامعه ذكر كرد و افزود: مسائل مختلفی را می توان با دیدگاه امیدآفرینی، انتخاب و از طریق یك رسانه قوی و بزرگ منعكس كرد.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری، ماموریت محوری و نیروی انسانی، تجهیزات و زیرساخت های لازم را از مهم ترین موارد جهت راه اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه ذكر كرد .

مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه، به موضوع عفاف و حجاب نیز اشاره داشت و برای تفهیم هرچه بیشتر دانشجویان، بازخوانی آئین نامه ها و دستورالعمل ها در این ارتباط را ضروری خواند.

حاج آقا افشاری، طرحی را در این ارتباط ارائه و توضیحات لازم در خصوص آن را بیان داشت.

در ادامه، نوراللهی كارشناس روابط عمومی نهاد رهبری دانشگاه، طرح پیشنهادی تلویزیون اینترنتی دانشگاه را مطرح كرد و در ادامه سایر اعضاء شورا نیز به تبادل نظر در این باره پرداختند.

دكتر محمد سعید خانجانی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه در این ارتباط اظهار داشت: طرح تلویزیون اینترنتی دانشگاه قطعا" كار خوب و اثر گذاری خواهد بود و تا راه اندازی نشود، معایب كار مشخص نمی شود و با تشكیل یك شورای سیاستگذاری خوب می توان با برنامه ریزی های مناسب و هدفمند كردن نقشه راه تلویزیون اینترنتی دانشگاه را در كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هدایت كرد و در این مسیر معاونت فرهنگی دانشجویی حمایت ها و پشتیبانی های لازم را خواهد داشت.

در ادامه، دكتر حمید رضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه گفت؛ ایده، ایده بسیار خوبی است و برای عملیاتی كردن اولین گام ایده، مرحله دوم تامین نیروی انسانی، مرحله سوم، فاینانس و تامین منابع مالی یا خرید تجهیزات یك پروژه و در مرحله آخر ساختار مناسب مورد نیاز است كه با تشكیل شورای سیاستگذاری و شناسایی افراد تاثیر گذار این حوزه در دانشگاه، این مهم میسر خواهد شد.

یوسف رضایی مدیر اداره تعالی فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه نیز در ادامه این نشست، فعالیت های یك ماه گذشته این اداره از جمله برگزاری دومین مراسم سالگرد شهید قاسم سلیمانی، برگزاری اردوهای جهادی، بازدید اساتید دانشگاه از پژوهشگاه رویان و برگزاری مسابقات قرآنی و برگزاری وبینارهای انجمن های علمی دانشجویی را تشریح ، و برنامه های پیش رو این شورا را اعلام كرد.

در ادامه، انسیه عزیزان مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز در سخنان كوتاهی گفت : جهت اجرای با كیفیت طرح تلویزیون اینترنتی دانشگاه، نیروی انسانی مناسب و زیرساخت ها، تجهیزات و ابزارهای لازم تامین و جهت تامین نیروی انسانی مناسب فراخوانی جهت جذب افراد در این زمینه را در دستور كار قرار خواهیم داد.

مبین شهیدی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه نیز برنامه های این تشكل اعم از برگزاری دوره مطالعاتی پسا اسلامی، برگزاری مسابقات كتابخوانی و اردوی راهیان نور با محوریت بسیج دانشجویی را عنوان كرد.

گفتنی است؛ " رونمایی از تلویزیون اینترنتی (دعوت تی وی) در ایام الله دهه مبارك فجر، برگزاری اردوی جهادی در روستای محمودآباد با حضور دانشجویان، اساتید و كادردرمان، برگزاری مسابقه مجازی فرهنگ اقوام ایرانی ویژه دانشجویان، برپایی نمایشگاه آثار هنری كاركنان ستاد و مراكز تابعه در دهه مبارك فجر، برگزاری برنامه كوهپیمایی مشترك بین دانشگاه های علوم پزشكی شهر تهران، برگزاری دوره آموزشی صحیفه سجادیه، برپایی ایستگاه سلامت، نامگذاری ساختمان اداری مركز رازی به نام شهیدغلامرضا معینی، برگزاری دوره مطالعاتی پسا اسلامی، برگزاری مسابقات كتابخوانی و اردوی راهیان نور با محوریت بسیج دانشجویی و برگزاری جلسه توجیهی با مدیران گروه های آموزشی در خصوص طرح عفاف و حجاب "، از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

   تاریخ: ۱۳:۵۶ - ۱۲/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸