دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

30 هزار خانواد پشت نوبت داریم
 
مدیركل بهزیستی فارس از وجود جمعیت 30 هزار خانوار پشت نوبت برای قرار گرفتن تحت پوشش بهزیستی در این استان خبر داد.


باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مدیر كل بهزیستی استان فارس با بیان اینكه وظایف این سازمان تنها محدود به حوزه اعتیاد نبوده و آسیب های اجتماعی را شامل می شود، هرگونه اظهارنظر كارآمد در این ارتباط را منوط به دیدگاه های كارشناسی و اشراف بر ابعاد مختلف موضوع دانست.

محمدصادق كشفی نژاد آسیب های اجتماعی را مبحثی حجیم و گسترده توصیف و ضرورت توجه به انتظارات و لحاظ كردن نگاه تخصصی و كارشناسی را یادآوری كرد.

او افزود: باید دید بحث رسیدگی به احوال معتادان متجاهر چه سهمی از انرژی این سازمان و كارشناسان ارشد استانی و شهرستانی را به خود اختصاص داده و در واقع وظایف سازمانی ما یك جامعه هدف بزرگ را نشانه رفته است.

به گفته مدیركل بهزیستی فارس، در مبحث اعتیاد و گسترش این آسیب علاوه بر پرداختن به شكل ظاهری آن باید دست به یك پژوهش جامع وگسترده زد تا راهكار های عملیاتی برای مقابله با آن كه بیشتر ملاحظات پیشگیری را شامل می شود، دست یافت.

كشفی نژاد ادامه داد: در واقع انرژی دستگاه ها باید صرف پیشگیری شود تا درمان هر چند پرداختن به وضعیت فعلی اعتیاد نیز یك ضرورت است.

او با بیان اینكه پذیرش معتادان متجاهر بیش از ظرفیت مركز ماده 16 بوده است، گفت: در این رابطه از ظرفیت كمپ های ماده 15 كه برای درمان معتادان در نظر گرفته شده با جلب نظر صاحبان كمپ ها استفاده شده كه به نوبه خود یك كار ویژه و فرادستورالعملی است.

مدیركل بهزیستی فارس گفت: ساخت كمپ ماده 16 و ایجاد زیرساخت ها باید با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر و تعاملات بین دستگاهی انجام شود و بهزیستی به عنوان متولی نگهداری تمام توان و ظرفیت خود را در زمینه نگهداری و انجام پروتكل های درمانی برای معتادان متجاهر به كار می گیرد.

كشفی نژاد همچنین با بیان این مطلب كه مولفه های اجتماعی نیازمند دانش وتخصص های لازم است از برخی انتقادات واظهار نظر های سطحی در این رابطه گلایه كرد و گفت: شرح وظایف بهزیستی تنها در بخش اعتیاد خلاصه نمی شود كه حوزه های سالمندی، كودكان كار وخیابانی، زنان بدسرپرست وبی سرپرست، معلولین وتامین تجهیزات لازم توانبخشی، طلاق، خودكشی، كودك وهمسر آزاری و... را نیز شامل می شود.

او گفت: ورود بدون دانش به حوزه های اجتماعی و تبعات جبران ناپذیر اظهار نظر های سطحی موجب قضاوت های نادرست در برابر تمام زحمات این سازمان با حداقل امكانات و تجهیزات می شود.

به گفته مدیركل بهزیستی فارس، نظارت بر حوزه های اجرایی به صورت پیوست با توجه به استاندار های لازم در حال انجام است و پر این رابطه علاوه بر بازدید های كارشناسان در شهرستان ها از كمپ ها و مراكز ماده 16 بیش از 120 بازدید توسط كارشناسان ارشد ستادی از این كمپ ها ومراكز انجام شده است.

او گفت: در حال حاضر 71 هزار خانوار مستمری بگیر تحت پوشش اداره كل بهزیستی استان فارس قرارد دارد، از وجود جمعیت 30 هزار خانوار پشت نوبت برای قرار گرفتن تحت پوشش بهزیستی در این استان خبر داد.

كشفی نژاد با ورود به بحث ارائه خدمات اورژانس اجتماعی بیان كرد: در این حوزه لایحه ای از سوی دولت به مجلس ارائه شد كه متاسفانه با توجه به روز های پایانی دولت دوازدهم به سرانجام نرسید. در این لایحه بحث تعیین تكلیف اورژانس اجتماعی و وضعیت استخدامی این نیرو های شركتی و اعمال تخصصی تر موضوع مطرح شده بود كه هم اكنون این لایحه در انتظار رسیدگی برای توسعه وتجهیز این بخش فوریتی است.
   تاریخ: ۱۷:۲۱ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۲