دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

وب دا - ابلاغ مهمترین سیاست ها و راهبرهای وزارت بهداشت از سوی سرپرست دانشگاه برای پیگیری در حوزه های مختلف دانشگاه
 
ابلاغ مهمترین سیاست ها و راهبرهای وزارت بهداشت از سوی سرپرست دانشگاه برای پیگیری در حوزه های مختلف دانشگاه



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان، با توجه به برگزاری اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور در مشهد مقدس، دكتر كامران قدس سرپرست دانشگاه مهترین سیاست ها و راهبرهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای پیگیری در حوزه های مختلف را ابلاغ نمود.

دكتر كامران قدس سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان بیان نمود: با توجه به اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز 1404، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برنامه های دولت مردمی سیزدهم و سیاست های كلان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی در دوره فعلی بایستی همواره سرلوحه تمام فعالیت ها و برنامه ها قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان تاكید كرد: باید تمامی معاونین و مدیران قوانین، دستورالعمل ها و ابلاغیه ها را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و در مسیر قانون حركت نمایند.

وی بر ارزش های والای دین مبین اسلام و فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و اهداف دولت سیزدهم در خصوص عدالت و فساد ستیزی بر " دسترسی عادلانه به خدمات سلامت" و " ارتقاء سطح كمی و كیفی نظام سلامت" به عنوان سیاستی محوری در تمام تصمیمات و اقدامات در حوزه های سلامت تاكید نمود.

تاكید بر ایجاد فرهنگ منطبق با اصول اخلاقی و اسلامی در تمامی بخش ها و حوزه ها و ضرورت توجه و اجرای انطباق در مراكز بهداشتی، درمانی و آموزشی

دكتر قدس سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان مهمترین انتظارات از حوزه درمان را اعتقاد به ایجاد فرهنگ منطبق با اصول اخلاقی و اسلامی در تمامی بخش ها و حوزه ها و ضرورت توجه و اجرای انطباق در مراكز بهداشتی، درمانی و آموزشی، تشكیل تیم مدیریت بحران دانشگاه و مشخص نمودن سطوح مختلف تشكیلاتی آن و تهیه امكانات لازم از جمله خودروی فرماندهی بحران و مركز هدایت عملیات بحران دانشگاه، پیگیری جهت اجرایی شدن طرح های توسعه فضاهای درمانی شهرهای مختلف، پیگیری جهت تكمیل تجهیزات واحدهای مختلف و فضاهای جدید ارائه خدمت از جمله دستگاههای شتاب دهنده و مركز رادیوتراپی بعنوان یكی از اولویتهای اصلی و نیاز منطقه بیان نمود.

سرپرست دانشگاه آمادگی كامل برای مدیریت بیماری كرونا، آمادگی كامل برای مدیریت حوادث و بیماری ها در تمام ایام سال و بویژه ایام خاص از جمله عید نوروز، نظارت كامل بر مراكز دولتی و خصوصی ارائه دهنده خدمت، همكاری و تعامل با سازمانهای همكار از جمله نظام پزشكی ، نظام پرستاری ، سازمانهای بیمه گر و...، توسعه خدمات در حوزه های مختلف از جمله دندانپزشكی و توانبخشی را جز مهم ترین انتظارات از حوزه درمان بیان و بر توجه جدی به اجرای برنامه نسخه الكترونیك برای رفع بسیاری از مشكلات و چالش های حوزه سلامت تاكید و بیان كرد: باید ظرف مدت كوتاهی ضمن شناسایی نقاط ضعف و برطرف كردن آن، این برنامه به طور كامل اجرایی شود.

دكتر قدس سرپرست دانشگاه بیان داشت: در حوزه غذا و دارو، ساماندهی آزمایشگاه ها و در صورت امكان تجمیع امور آزمایشگاهی، نظارت كامل بر حوزه تخصصی، توسعه برنامه های نرم افزاری از جمله نرم افزار طرح سلامت غذا و كمك به رفع موانع تولید در حوزه تخصصی انتظاراتی هستند كه باید معاونت غذا و داروی دانشگاه نسبت به انجام آن اقدام نماید.

تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی مهمترین نقش را در دستیابی به اهداف دولت سیزدهم دارد

وی افزود: تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی با عنایت به اینكه مهمترین نقش را در دستیابی به اهداف دولت سیزدهم دارد، باید در تهیه برنامه های كوتاه، میان و بلند مدت اهتمام جدی به عمل آورد و همچنین نتایج اثر بخش آن را به صورت دوره ای منتشر نمود كه این امر بسیار مهم جز انتظارات معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه مهمترین انتظارات از حوزه توسعه مدیریت و منابع را برنامه ریزی مناسب جهت استفاده از منابع در اختیار و ساماندهی وضعیت حوزه های مختلف از جمله انبارها، منابع فیزیكی و تجهیزات، نظارت كامل بر حوزه تخصصی و پیشگیری از فساد، بررسی میزان بهره وری نیروی انسانی و ارائه برنامه های ارتقاء بهره وری و انگیزشی كاركنان، پیگیری اتمام پروژه های نیمه تمام و عدم شروع پروژه جدید بدون تامین منابع مالی پایدار و پیگیری اخذ مجوز طرح های توسعه قبلی، عدم بكارگیری نیروی جدید مگر با بررسی كامل و اخذ مجوزهای لازم و ایجاد مشوق ها و مزایای مادی و معنوی در جهت ماندگاری نیروی انسانی متخصص در مناطق محروم و كمتر برخوردار جهت دستیابی همگان به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و تخصصی دانست.

دكتر قدس تصریح نمود: در حوزه دانشجویی فرهنگی به لزوم و ضرورت "پیوست فرهنگی و پیوست عدالت" در انجام تمامی پروژه ها و برنامه ها، تدوین برنامه های فرهنگی ویژه كاركنان ،دانشجویان و اساتید، ترویج فرهنگ قرآنی و آئین نماز در بین اقشار مختلف دانشگاه و توجه ویژه به امور رفاهی دانشجویان تاكید می گردد و این موارد مطرح جزء مهم ترین انتظارات از معاونت دانشجویی فرهنگی می باشد.

شبكه بهداشت یكی از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان اظهار داشت: بدون شك شبكه بهداشت یكی از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. این شبكه اكنون با توجه به تغییر نیازهای جامعه و گذر زمان نیازمند بازآرایی و ارتقاء قابل توجه می باشد و لذا نسبت به بازسازی و ارتقاء شبكه بهداشت و نیز پزشكی خانواده و نظام ارجاع، باید اهتمام جدی داشت.

وی ادامه داد: اصلاح سبك زندگی و ترویج الگوی اسلامی ایرانی، بكارگیری تمام همت خود جهت حفاظت از سلامت آحاد جامعه خصوصا در خصوص كنترل بیماری كرونا تا پایان پاندمی، از جمله تكمیل دوزهای لازم واكسن و نیز بكارگیری شیوه های پیشگیری و درمان مبتنی بر شواهد علمی و گاید لاین های ابلاغی و همچنین آماده باش كامل در تمامی ابعاد درخصوص بروز پیك های احتمالی به ویژه سویه اومیكرون در ایام پیش رو و پیگیری اجرای برنامه های صیانت از جمعیت از مهم تری برنامه های حوزه بهداشت است.

دانشجویان سرمایه های آینده كشورمان محسوب می شوند

دكتر قدس سرپرست دانشگاه با تاكید بر این كه دانشجویان سرمایه های آینده كشورمان محسوب می شوند، گفت: باید كیفی سازی آموزش در تمامی ابعاد و رسیدگی به وضعیت رفاهی، معیشتی و فرهنگی دانشجویان و دستیاران باید همواره مورد توجه قرار گیرد و در جذب اعضای هیات علمی فقط نباید به شاخص رتبه های برتر توجه شود، بلكه تعهد، تدین و انقلابی بودن از مهم ترین فاكتورها در جذب اعضای هیات علمی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه بسیاری از مسائل مربوط به حوزه سلامت و نیازهای مردم در مراكز تحقیقاتی قابل حل است و باید با رویكرد جلوگیری از هدر رفت امكانات و اتلاف نیرو و تجهیزات، از ظرفیت این مراكز به شكل مناسبی استفاده شود و با ایجاد شبكه سازی مراكز تحقیقات، در مسیر عدالت و بهره گیری از منابع پژوهشی گام برداشته شود.

"مردمی بودن" مهم ترین شرط مدیریت امروز ما و یك امانت الهیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان اذعان نمود: گسترش مشاركت با سایر سازمان ها و همكاری ها و هماهنگی های بین بخشی می تواند در ارتقاء سلامت كشور تاثیر گذار باشد بنابراین باید در مسیر تقویت و گسترش تعامل با مسئولان ارشد استان و منطقه تلاش نماییم و با توجه به این كه خیرین سلامت از گروه های تاثیر گذار در توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف كشور محسوب می شوند؛ باید با برنامه ریزی در جذب مشاركت خیرین سلامت و هدایت آن ها در اجرای پروژه های متناسب با نیاز هر شهرستان در افزایش دسترسی مردم به خدمات، حداكثر تلاش صورت پذیرد.

دكتر قدس با تاكید بر این كه "مردمی بودن" مهم ترین شرط مدیریت امروز ما و یك امانت الهی محسوب می شود، گفت: بنابراین باید با انتصاب مدیران انقلابی، جهادی، پاكدست، متعهد، متخصص، مردمی و دارای مقبولیت، زمینه گسترش ارتباط با مردم، اعضای هیات علمی، كاركنان و دانشجویان را فراهم نماییم و باید در راستای سیاست های كلی وزارت بهداشت، به طور مستقیم و بدون واسطه با مدیران ستادی، معاونین وزیر و مقام عالی وزارت ارتباط مستقیم برقرار گردد.

وی افزود: از آنجا كه گردشگری سلامت یكی از مقوله های مهم در نظام سلامت محسوب می شود، بنابراین با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های ارزشمند حوزه پزشكی و آموزش پزشكی ، باید بر تقویت و توسعه گردشگری سلامت و بین المللی سازی دانشگاه اقدام گردد.

دكتر قدس سرپرست دانشگاه علوم پزشكی استان از خداوند منان خواستار سربلندی هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحقق فرامین مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و نقش هر چه فعال تر در ارتقاء سطح كمی و كیفی نظام سلامت شد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۵:۴۰ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴