دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

مركز توانبخشی ایثار فارس با مساعدت استاندار دغدغه مند فارس هر چه سریع تر در اختیار ایثارگران قرار می گیرد/تكمیل بیمارستان جانبازان و تأمین آمبولانس از نیازهای فوری استان فارس است
 
یكی از ویژگی های دولت سیزدهم حضور میدانی بین مردم در سراسر ایران اسلامی است كه با اهتمام و تأكید از جانب رئیس دولت سیزدهم پیگیری می شود. در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز سفرهای استانی جهت رفع نواقص، همراهی با ایثارگران و نیز ارتقای سطح خدمت به این جامعه معزز در دستور كار معاون رئیس جمهور و ...
مركز توانبخشی ایثار فارس با مساعدت استاندار دغدغه مند فارس هر چه سریع تر در اختیار ایثارگران قرار می گیرد/تكمیل بیمارستان جانبازان و تأمین آمبولانس از نیازهای فوری استان فارس است

ایثار: لطفاً از مسائل مرتبط با حوزه فعالیت جنابعالی در سفر به استان شهیدپرور فارس بفرمایید.
- با توجه به دستور جناب آقای دكتر قاضی زاده هاشمی، اولویت رویكردهای موسسه ایثار با توجه به بالا رفتن سن جامعه معزز ایثارگری و خانواده های ایشان، موضوع توانبخشی است كه امیدواریم هرچه سریع تر در استان سرافراز فارس تحت لوای نام مقدس ایثار رونق گیرد.
خالی از لطف نیست كه بیان كنم با وقوع بیماری كرونا و تعطیلی مراكز مختلف، در این استان با جلسات فشرده و متعددی كه با ایثارگران و مسئولین داشتیم در كمترین مدت ممكن و با سرعت، خودگردانی مجموعه ها در دستور كار قرار گرفت تا جامعه ایثارگری فارس به صورت صددرصدی از این مجموعه ها بهره مند شده و استفاده كنند. از دیگر اقدامات رخ داده، بازسازی مركز اقامتی ایثار بود كه هم اكنون قابلیت پذیرش داشته و تا به الان خدمات دهی به بیش از 500 نفر را ثبت كرده است. این مراكز اقامتی برای اهداف تفریحی و طی كردن دوره نقاهت در حال فعالیت است.
پس نگاه ویژه ما در این زمینه هم رویكرد توانبخشی را به صورت تخصصی، استاندارد و همه جانبه دنبال می كند و تقاضا داریم مركز توانبخشی ایثار فارس كه در اختیار علوم پزشكی استان است تحویل صاحبان اصلی آن، یعنی دلاوران عرصه ایثار و شهادت قرار گیرد و دیگر مباحث از طریق نهادهای مرتبط پیگیری شود.
نگاه ما بر آن است كه هر كدام از بخش های كشور اگر در حوزه خود به طریقی تخصصی و صد البته متحد، یكپارچه و همراه با دیگر ارگان ها فعالیت كنند، بالندگی حداكثری را به زودی خواهیم دید و اصرار داریم در همین مسیر خدمت را ادامه دهیم. در هر حال ضرورت بر آن است كه علوم پزشكی استان فارس، گام های لازم را بردارد. در غیر این صورت نگرش موسسه ایثار تغییر و به سمت خودگردانی خواهد رفت. با توجه به دستور جناب آقای دكتر قاضی زاده هاشمی مبنی بر ایجاد تفاهم نامه فی مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و علوم پزشكی، منتظر اقدام هرچه سریع تر علوم پزشكی فارس هستیم و در این مسیر البته جای نگرانی نبوده و نیست زیرا در صورت تعلل، مانند همیشه با كاری شبانه روزی، خدمتگزاران جهادگر موسسه ایثار مسائل را پیش خواهند برد.
ایثار: یكی از وظایف شما در این سفرها گفت وگو با جانبازان، آزادگان و خانواده های شهیدان است كه درخواست های گوناگون، به حق و متعددی دارند. از برنامه ها و اقداماتی كه در راستای برآورده شدن مسائل در استان فارس رخ خواهد داد، بفرمایید.
- موضوعات تأمین مسكن، اشتغال، مباحث درمانی و بیمه تكمیلی از جمله نكات مهمی است كه باید مورد پیگیری قرار گیرند و مسئولان استان اهتمام ویژه و عادلانه ای به آن داشته باشند. همچنین تكمیل بیمارستان باغ جنت جانبازان اعصاب و روان و تأمین آمبولانس از مسائل حائز اهمیت و فوری استان فارس است كه در دستور كار قرار دارند. از استاندار دغدغه مند فارس استدعا داریم با توجه بر اذعانشان در ارتباط با درخواست تحویل سه ماهه مركز توانبخشی ایثار این استان و آغاز بهره برداری از آن، همكاری لازم را انجام داده و گزارش های مناسبی ارائه كنند و امید داریم كه موسسه ایثار زودتر از موعد مقرر سه ماهه این مركز را در اختیار جامعه فداكار ایثارگران قرار دهد.
از دیگر مطالب بسیار با اهمیت، همراهی مسئولین استان فارس جهت طرح اجرای پایش سلامت و فیزیوتراپی در منزل است. همچنین حكم تبدیل وضعیت استخدامی پنج هزار و 800 نفر از خانواده معظم شهدا و جانبازان، آزادگان، ایثارگران در استان فارس صادر شده كه 115 نفر از آنان متأسفانه در استانداری بلاتكلیف است و خواهش ما این است كه این بی تفاوتی های ناگوار پایان پذیرد.
ایثار: در پایان اگر نكته ای مدنظر شما قرار دارد، بفرمایید.
كار و فعالیت زیاد و فرصت كم است. بنده سخن را كوتاه می كنم و جا دارد یادآور شوم كه همه ما فقط یك هدف داریم و آن خدمت به جامعه ای است كه به گفته امام خمینی (ره)، خدمت به ایشان، خدمت به نبی مكرم اسلام (ص) است. پس باید یكدل، یكرنگ و به دور از حاشیه ها در این راستا حركت كنیم. در پایان از حضور جناب آقای دكتر قاضی زاده هاشمی كه همواره همراه خدمتگزاران هستند، مسروریم و این موضوع بدون شك قوت قلب بزرگی برای ما است.
انتهای پیام/
   تاریخ: ۱۱:۴۰ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰