دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

مازندران جزو پنچ استان اول متقاضی فرزندخواندگی است
 
ساری- مدیركل بهزیستی مازندران با بیان اینكه مازندران جزو پنج استان اول متقاضی فرزند خواندگی در كشور است، گفت: هزار و 200 خانواده متقاضی فرزندخواندگی در نوبت هستند.
مازندران جزو پنچ استان اول متقاضی فرزندخواندگی است ساری- مدیركل بهزیستی مازندران با بیان اینكه مازندران جزو پنج استان اول متقاضی فرزند خواندگی در كشور است، گفت: هزار و 200 خانواده متقاضی فرزندخواندگی در نوبت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد گوهردهی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینكه ماهانه 325 میلیارد ریال مستمری به خانواده های تحت پوشش پرداخت می كنیم، اظهار داشت: 35 نفر از افراد دارای بیماری متابولیك در استان تحت پوشش هستند و خدمات مرتبط را دریافت می كنند.

وی توانمندسازی و ارائه خدمات و لوازم توانبخشی را از جمله اقدامات بیان كرد و گفت: امسال چهار هزار و 100 نفر از جامعه هدف از كمك هزینه توانبخشی بهره مند شدند.

وی پرداخت كمك هزینه ایاب و ذهاب به هزار و 800 نفر از جامعه، مناسب سازی محیط زندگی و توانمندسازی معلولان از دیگر خدمات و اقدامات جزو پنج گرفته ذكر كرد و گفت: 530 نفر از افراد تحت پوشش و توانخواه دانشجویان هستند كه از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

گوهردهی با عنوان اینكه فرزندخواندگی در استان دارای متقاضی زیادی است، گفت: فرزندخواندگی مستلزم فرایندی زمانبر است و در مراكز تحت پوشش 203 كودك در آن نگهداری می شود و جزو پنچ استان اول متقاضی فرزندخواندگی در كشور هستیم.

مدیركل بهزیستی مازندران یادآور شد: هم اكنون بیش از هزار و 200 متقاضی فرزندخواندگی در استان وجود دارد واولویت برای واگذاری خانواده های فاقد فرزند هستند و زنان مجرد و خانواده های تك فرزند در اولویت های بعدی قرار دارند.

وی گفت: همه افراد متقاضی فرزندخواندگی باید در سامانه فرزندخواندگی به صورت الكترونیكی ثبت نام كنند و پس از بررسی مستندات و تائید در كمیته شهرستانی و كمیسیون استانی به خانواده ها واگذار می شوند.

گوهردهی با اظهار اینكه در ایده آل ترین شرایط فقط 100 فرزند را می توانیم واگذار كنیم، افزود: این درحالی كه بیش از هزار و 200 متقاضی فرزندخواندگی در استان وجود دارد.

مدیركل بهزیستی مازندران مبلغ یارانه پرداختی به مراكز نگهداری فرزندان تحت پوشش را بیش از دو میلیارد و 30 میلیون ریال ذكر كرد و گفت: همچنین 339 فرزند در منازل نگهداری می شوند و چهار میلیارد و 68 میلیون ریال یارانه امداد در خانواده پرداخت می شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۱۴ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰