دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

افزایش بودجه بنیاد شهید برای پرداخت معوقات ایثارگران/ خدمات درمانی و آموزشی بهبود می یابد
 
تهران - ایرنا - نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی تاكیدكرد كه مصوبه كمیسیون تلفیق در اختصاص 40 هزار میلیارد تومان به بنیاد شهید به بهبود شرایط درمانی و آموزشی خانواده ایثارگران كمك خواهد كرد.
افزایش بودجه بنیاد شهید برای پرداخت معوقات ایثارگران/ خدمات درمانی و آموزشی بهبود می یابد تهران - ایرنا - نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی تاكیدكرد كه مصوبه كمیسیون تلفیق در اختصاص 40 هزار میلیارد تومان به بنیاد شهید به بهبود شرایط درمانی و آموزشی خانواده ایثارگران كمك خواهد كرد.

«علی اصغرباقرزاده» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره موافقت كمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی با افزایش بودجه بنیاد شهید به میزان 40 هزار میلیارد تومان گفت: بر اساس مصوبه كمیسیون تلفیق 90 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و كارگران، بیمه تكمیلی، و دیگر موارد كه وابسته سازمان تامین اجتماعی است تعلق خواهد گرفت و 40 هزار میلیارد تومان نیز به خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان در بخش های آموزشی، بیمه درمانی و پاداش مصوب شد.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی افزود: از این مبلغ میزان 20 هزار میلیارد تومان به پاداش پایان خدمت خانواده های جانبازان و ایثارگران تعلق خواهد گرفت. همچنین مقرر شد به منظور ارائه خدمات درمانی به ایثارگران،پرداخت شهریه ایثارگران در دانشگاه ها، پرداخت معوقات و خدمات فرهنگی و آموزشی و مواردی كه در قوانین موضوعه مغفول مانده بود، هزینه شود.

وی با بیان اینكه این مصوبه به شرایط آموزشی و درمانی خانواده های ایثارگران و جانبازان كمك خواهد كرد، اظهارداشت: خانواده های جانبازان و ایثارگران سال هاست كه پاداش پایان خدمت خود را طلب داشتند و دریافت نكرده بودند. از طرفی شرایط اقتصادی آنها به نحوی است كه این مصوبه می تواند كمی شرایط آنها را بهبود بخشد.

باقرزاده تاكید كرد: در این مصوبه موضوع اشتغال و تامین مسكن دیده نشده بلكه موضوع پرداخت مطالبات ذی نفعان سازمان تامین اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران مدنظر است كه شامل آموزش، بیمه درمان و پاداش است.

وی ادامه داد: بر اساس موافقت كمیسیون تلفیق منابع درآمدی دولت از محل واگذاری شركت های بورسی و غیربورسی از 90 هزار میلیارد تومان به 130 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است كه امیدواریم دولت با برنامه ریزی و مدیریت صحیح این موضوع را محقق كند.

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه كمیسیون تلفیق، دولت مكلف شد، مبلغ 40 هزار میلیارد تومان نیز از همین محل برای پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران از جمله ارائه خدمات بیمه درمان تكمیلی ایثارگران، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی، شهریه دانشجویی برای همه جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهدا، مسكن، مددكاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، كمك به جانبازان و رزمندگان موثر، پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر كمك ها اختصاص دهد.

برچسب ها
- مجلس شورای اسلامی
- بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران
- دولت
- كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی
- بابلسر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۴۵ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶