دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

رییس سازمان بهزیستی: یك میلیون و 800 هزار نفر در كشور خدمات مستمری دریافت می كنند
 
ایلام - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی كشور گفت: حدود یك میلیون و 800 هزار نفر در كشور خدمات مستمری دریافت می كنند و تعداد قابل توجهی نیز پشت نوبت دریافت مستمری هستند.
رییس سازمان بهزیستی: یك میلیون و 800 هزار نفر در كشور خدمات مستمری دریافت می كنند ایلام - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی كشور گفت: حدود یك میلیون و 800 هزار نفر در كشور خدمات مستمری دریافت می كنند و تعداد قابل توجهی نیز پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

به گزارش ایرنا، علی محمد قادری روز یكشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: با توجه به اینكه میزان مستمری برای مددجویان كافی نیست، خدماتی بعنوان كمك موردی برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بدلیل اینكه ایلام یكی از استان مهم محسوب می شود، برنامه داریم كمك های موردی به این استان را تقویت و ظرف 2 هفته آینده كمك موردی به استان ایلام تخصیص یابد.

رییس سازمان بهزیستی كشور ادامه داد: وسایل كمك توانبخشی مشمول تورم شده است، اما تدابیر لازم برای كمك رسانی به مددجویان اتخاذ شده كه می توان از مجموعه شركت و اموال تملیكی استفاده كنیم.

قادری تاكید كرد: تمامی خدمات باید متناسب با اقلیم، آمایش سرزمینی و نوع معلولیت ها در استان اجرا و مقرر شده با بهره گیری از ظرفیت های كاركنان استانی و شهرستانی دستورالعمل ها تدوین شود.

راهبرد سازمان بهزیستی با نگاه كارشناسی تدوین می شود

رییس سازمان بهزیستی كشور گفت: راهبرد این سازمان كارشناس محور است و نگاه و نظر كارشناسان مبنای دستورالعمل سازمانی خواهد بود.

وی افزود: حدود یك ماه گذشته نشستی در سازمان با محوریت پیشگیری برگزار و در آن چالش ها و مشكلات موجود توسط كارشناسان شناسایی شد.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینكه از ظرفیت كمیته امداد برای كمك به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی استفاده می كنیم، افزود: افزایش میزان مستمری بر عهده قانون گذار است.

قادری بیان داشت: طبق گزارش های رسیده از حوزه تلفیق مجلس امسال شاهد افزایش میزان مستمری نسبت به سال گذشته خواهیم بود چرا كه میزان مستمری باید حداقل 40 درصد حقوق قانون كار باشد.

وی اضافه كرد: اگر چه این مبالغ برای رفع امورات روزمره مددجویان با وجود تورم كافی نیست، اما با توجه برنامه بازتوانی مددجویان سازمان از طریق اشتغال می توانیم از وضع موجود رهایی یابیم.

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی كشور ادامه داد: مراكز مثبت زندگی مقرر شده بود خدمات سازمان را بصورت یكپارچه در اختیار مردم قرار دهد.

قادری تاكید كرد: این پلتفرم نمی توانند بصورت حرفه ای و كلی تمامی نیازهای مددجویان را پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: باید نهایت ظرفیت خود را برای ایجاد یك سازمان چابك در آینده نزدیك بعنوان ستاد استان و شهرستان بكار بگیریم چرا كه مبنای و اساس هر تحول خلاقیت است.

رییس سازمان بهزیستی كشور ادامه داد: مهم ترین موضوع سازمان، در حال حاضر ایجاد اشتغال برای مددجویان متناسب با ظرفیت و علاقمندی آنان با كمك دیگر سازمان ها و نهاد ها است.

قادری تصریح كرد: جلسات هم اندیشی در خصوص ایجاد شغل مددجویان در سازمان برگزار می شود و اگر صرفا به موضوع مستمری فكر كنیم، موفق نخواهیم بود.

وی تاكید كرد: برای تنوع خدمات و تحول باید با مدیریت ارشد استان نشستی هایی برگزار شود تا بتوانیم شاهد تحول و ارایه خدمات متنوع به مددجویان باشیم.

رییس سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه روزمرگی سم مهلك در نظام اداری است، افزود: باید خلاقیت در گفتار و رفتار ما ایجاد تا مخاطبان امیدوار به آینده باشند.

به گزارش ایرنا ، دیدار با استاندار، شركت در نشست شورای اداری و همچنین افتتاح مركز آسیب های اجتماعی شهر ایلام از برنامه های سفر معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی به ایلام بود.

برچسب ها
- ایلام
- مستمری مددجویان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۲۲ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۵