دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

طی 9 ماه 595 كودك كار وارد مراكز بهزیستی فارس شده اند
 
مدیركل بهزیستی فارس اعلام كرد كه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، 595كودك كار و خیابان وارد مراكز بهزیستی در این استان شده اند.
طی 9 ماه 595 كودك كار وارد مراكز بهزیستی فارس شده اند دكتر سیدمحمدصادق كشفی نژاد شنبه 16 بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینكه بهزیستی سازمانی با شرح وظایف گسترده محسوب می شود كه افراد توانخواه در گروه های سنی مختلف از نوزادی تا سالمندی را تحت پوشش دارد، افزود: این سازمان با كمترین حمایت های دولتی و با تكیه بر توان پرسنل خود، مشاركت های مردمی و همكاری سازمانهای ذیربط، در راه گسترش خدمات توانبخشی، امدادی، بازپروری و كمك به تامین نیازهای گروه های كم درآمد فعالیت می كند.

مدیركل بهزیستی فارس با بیان اینكه حوزه خدمات سازمان بهزیستی بیش از 180 حوزه مختلف را در بر می گیرد و محدود به یك یا دو فعالیت خاص نیست، گفت: مشاوره و غربالگری ژنتیك و غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد، خدمات توانبخشی، مراقبت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، كمك به بهبود معیشت، تسهیلگری ساخت مسكن و ایجاد اشتغال، خانه های امن و اورژانس اجتماعی، حمایت و توانمندسازی زنان و كودكان كار و خیابان، پیشگیری و درمان اعتیاد، سالمندی، طلاق، خودكشی، كودك و همسرآزاری و .... همگی بخشی از فعالیت های این سازمان خدمت رسان است.

كشفی نژاد افزود: بهزیستی فارس در حال حاضر به 426 هزار و 341 نفر توانخواه خدمت رسانی می كند و امسال هم با انجام 93 هزار و 739 مورد غربالگری بینایی كودكان 3 تا 6 سال در بیش از 208 پایگاه ثابت شهری و روستایی، اختلال بینایی 603 كودك را تشخیص داده و از نابینایی بیش از 150 كودك پیشگیری كرده است.

او همچنین اظهار كرد: این اداره كل به 17 هزار و 615 مورد تماس با اورژانس 123 رسیدگی كرده و با نظارت بر 72 مركز شبانه روزی نگهداری سالمندان و افراد كم توان جسمی، ذهنی و اعصاب و روان به 2 هزار و 818 نفر از این افراد خدمات شبانه روزی ارائه می دهد.

مدیركل بهزیستی فارس خاطرنشان كرد: تشكیل سازمان بهزیستی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و كار كردن در این سازمان، با این ابعاد از وظایف و خدمات رسانی به واقع یك صدقه جاریه برای كاركنان این نهاد است.

مدیركل بهزیستی فارس بابیان اینكه بهزیستی در قالب طرح CBRخدمات خود را تا مناطق روستایی و عشایری گسترش داده است توضیح داد: در حال حاضر 35مركز مجری در سطح شهرستان ها این خدمت را به صورت واگذاری با حدود 400 نفر تسهیل گر انجام می دهند، در همین راستا 56 صندوق خرد مالی در مناطق روستایی تشكیل شده كه با همكاری صندوق كارآفرینی امید استان برای اشتغالزایی در مناطق روستایی فعالیت می كند.

كشفی نژاد در ادامه با ورود به موضوع مسكن و اشتغال مددجویان بهزیستی گفت: امسال 75 میلیارد تومان اعتبار برای تسهیل گری ساخت مسكن مددجویان بهزیستی فارس هزینه كرده ایم و ث تسهیلگری ساخت مسكن بیش از 1100 خانوار تحت پوشش در سال جاری را عهده دار هستیم. در زمینه اشتغال نیز امسال در 168میلیارد تومان اعتبارات تسهیلات خوداشتغالی و كارفرمایی باسقف پرداخت 100میلیون تومان برای هر نفر داشته ایم و برای كارفرمایانی كه مددجویان تحت پوشش بهزیستی را بكار بگیرند به ازای هر نفر 100میلیون تومان تا سقف بكارگیری 20نفر است، ضمن ابنكه تعهد ایجاد اشتغال بهزیستی فارس 3160نفر است كه تاكنون 2890مورد محقق شده است.

مدیركل بهزیستی فارس با تاكید بر لزوم حذف نگاه ترحم آمیز به معلولین در جامعه، اضافه كرد: افراد دارای معلولیت الگوی تمام نمای صبر استقامت تلاش و پیشرفت در عرصه های مختلف ورزشی فرهنگی اجتماعی و .... در جامعه هستند و توانمندسازی این افراد و ایجاد اشتغال پایدار برای آنها از اصلی ترین نیازهای جامعه افراد دارای معلولیت است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۰۸ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۹