دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی در همایش كوهپیمایی دانشجویان دانشگاه های استان تهران شركت كردند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی در همایش كوهپیمایی دانشجویان دانشگاه های استان تهران شركت كردند

همایش مشترك كوهپیمایی دانشجویان چهار دانشگاه علوم پزشكی تهران، ایران، شهید بهشتی و علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، طی روزهای 14 و 15 بهمن ماه به مناسبت دهه مبارك فجر و با حضور دانشجویان این دانشگاه ها در اردوگاه فرهنگی - تربیتی الزهرا (س) تهران، برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل از مفدا، این همایش طی دو روز، با حضور بیش از 220 دانشجو ( دختران در روز پنجشنبه و پسران در روز جمعه )، با مشاركت اداره كل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همكاری اداره ورزشهای همگانی و نیز اداره مشاوره و سلامت روان این وزارتخانه برگزار شد.

براساس این گزارش، دانشجویان منتخب دانشگاههای علوم پزشكی استان تهران، در این دوره آموزشی، ورزشی و تفریحی، علاوه بر كوهپیمایی و پیاده روی در میسرهای تعیین شده در اردوگاه فرهنگی- تربیتی الزهرا (س) ، با استقرار در ایستگاه شادی، در مسابقات مختلف از جمله طناب زنی، فریزبی، والیبال، داژبال كه تدارك دیده شده بود، شركت كردند و شور و نشاط دانشجویی، فضای این اردوگاه را پر كرد.

همچنین در قالب این همایش مشترك كوهپیمایی، دانشجویان دانشگاههای علوم پزشكی در برنامه های رل پلی ( مشاوره) و كارگاه های سلامت روان زیر نظر مربیان و مشاوران حضور یافتند و دانشجویان طی این برنامه، سئوال های خود را در زمینه ارتقای سلامت روان، از مشاوران و كارشناسان این حوزه مطرح كردند.

نخستین دوره توانمندسازی تاب آوری و سختكوشی اجتماعی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشكی استان تهران نیز در قالب این همایش كوهپیمایی و با حضور دانشجویان منتخب منطقه 10 برگزار شد.

این همایش دو روزه، با رعایت كامل پروتكل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد و دانشجویان علاوه بر فعالیت های ورزشی و پیاده روی و كوهپیمایی، در مسیرهای معین در كلاسها و كارگاه های آموزشی با موضوع مشاوره و سلامت روان شركت كردند.

محتوای این همایش یكی از برنامه هایی است كه در قالب پیشگیری از آسیب های روانی - اجتماعی از سوی شورای اجتماعی وزارت كشور به وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دكتر محمد كوشكی، رئیس اداره ورزشهای همگانی دانشجویان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار مفدا اظهار كرد: در قالب این همایش مشترك كوهپیمایی كه با هدف ارتقای سطح نشاط، شادابی و تحرك دانشجویان علوم پزشكی برگزار شد، طی دو روز بیش از 220 دانشجوی دختر و پسر از دانشگاه های علوم پزشكی تهران، ایران، شهید بهشتی و علوم توانبخشی و سلامت حضور یافتند و در برنامه های ورزشی و مشاوره شركت كردند.

وی خاطرنشان كرد: براساس برنامه های ابلاغی و از پیش تعیین شده، دانشجویان چهار دانشگاه علوم پزشكی منطقه 10 آمایشی، علاوه بر حضور در فعالیت های ورزشی از جمله كوهپیمایی در فضای مفرح و باز مجتمع فرهنگی الزهرا(س)، در دوره های آموزشی مشاوره ای و پیشگیرانه با هدف ترویج بهداشت روان نیز شركت كردند و دانش و اطلاعات خود را در زمینه پیشگیری از آسیبهای روانی واجتماعی افزایش دادند.

رئیس اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت با اشاره به شیوع ویروس كرونا طی دو سال گذشته، بر اهمیت توسعه و ترویج ورزش بخصوص ورزش همگانی در میان دانشجویان تاكید كرد و گفت: برگزاری المپیادهای ورزشی، همایشهای كوهپیمایی، زنگ نشاط و سلامت، برنامه های كوهنوردی و... می تواند در ترغیب دانشجویان به امر ورزش بخصوص در ایام كرونا كمك كند، چرا كه دانشجویان طی این دو سال به واسطه غیرحضوری بودن دانشگاهها و بعضا تعطیلی باشگاهها و سالنهای ورزشی، كمتر به فعالیتهای بدنی و ورزشی پرداختند.

كوشكی افزود: یكی از مهم ترین توصیه های ما به دانشجویان علوم پزشكی، توجه به امر ورزش و حفظ قوای جسمانی، چه در ایام قرنطینه و چه در ایام عادی در محیط خوابگاه و منزل است، تا بتوان ضمن تقویت سلامت و توان جسمی، به كمك شادابی و طراوت حاصل از ورزش، چالش های ناشی از ایام قرنطینه را كمرنگ تر كرد.

وی همچنین تاكید كرد: فعالیت های ورزشی در نظام آموزشی كشور ما نیز همواره مورد توجه قرار گرفته كه این تمركز و مداومت تا سطح آموزش عالی نیز به چشم می خورد و از راهبردهای اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت، اولویت بخشیدن به این موضوع در كنار دانش اندوزی در عرصه های آموزشی و خدمت در عرصه های بهداشت و درمان است و ثمره این اولویت بخشیدن را همواره در موفقیت های غرورآفرین دانشجویان، اساتید و كاركنان دانشگاه در رویدادهای بزرگ ورزشی شاهد بودیم.

   تاریخ: ۱۲:۴۰ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۲