دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام در كنكور 1401
 
سازمان سنجش جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در كنكور سراسری سال 1401 را اعلام كرد.


باشگاه خبرنگاران جوان - شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام و شركت در آزمون سراسری سال 1401 كه در نیمه اول تیر برگزار می شود، به شرح زیر خواهد بود:

شرایط عمومی اعتقاد به اسلام و یا یكی از ادیان رسمی مطرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

تبصره:

در صورتی كه متقاضی سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته است، باید تغییر نظر او احراز شود.

نداشتن سابقه عضویت خود و وابستگان آن ها در سازمان های غیر قانونی و فراماسونری

عدم احراز فساد اخلاقی

عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی داشتن یا دریافت گواهینامه دوره پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید

اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و یا كاردانش حداكثر تا تاریخ 31 شهریور 1401 و یا دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه و یا داشتن مدرك كاردانی فوق دیپلم

تبصره:

ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان در رشته هایی كه پذیرش آنان از نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401 آغاز می شود، به شرط دریافت مدرك تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا پیش دانشگاهی و یا مدرك كاردانی حداكثر تا تاریخ 30 بهمن 1401 بدون مانع است.

دارندگان مدرك كاردانی فوق دیپلم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دارندگان مدرك كاردانی پیوسته و همچنین آن دسته از متقاضیان مذكور كه حداكثر تا 31 شهریور 1401 در مقطع كاردانی فارغ التحصیل می شوند، می توانند در آزمون سراسری ثبت نام كنند.

فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت، مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشكان و پیراپزشكان (در مقطع كاردانی كه باید حداكثر تا تاریخ 31 شهریور 1401 و یا 31 بهمن 1401 در صورت قبولی در رشته هایی كه پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی 1402-1401 آغاز می شود) خدمات خود را به پایان رسانده باشند؛ چنانچه در مقطع دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی پذیرفته شوند، می توانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانند.

فارغ التحصیلان دوره كاردانی رشته های تحصیلی گروه های آموزشی غیرپزشكی حداكثر تا تاریخ 31 شهریور 1401 به شرطی می توانند در آزمون سراسری سال 1401 شركت كنند كه تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند.

فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تكنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشكی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشكان و پیراپزشكان نیستند.

بر اساس مصوبه جلسه 548 مورخ 28 مهر 1383 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارك تحصیلی صادر شده مدیریت یكی از حوزه های علمیه قم و خراسان، فضال و طالب حوزه های علمیه كه بر اساس مدرك صادر شده توسط مدیریت یكی از حوزه های علمیه قم و خراسان دوره سطح یك را گذرانده اند و یا تا تاریخ 31 شهریور 1401 فارغ التحصیل می شوند؛ منحصراً می توانند در گروه آزمایشی علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شركت كنند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیشنیاز به تشخیص گروه آموزشی، ادامه تحصیل دهند.

این دسته از متقاضیان باید تصویر مدرك فراغت از تحصیل خود را كه توسط مدیریت حوزه های علمیه صادر شده است در اختیار داشته باشند.

پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال 1400 می توانند در آزمون سراسری سال 1401 ثبت نام و شركت كنند. ضمنا متقاضیان مذكور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه همه مقاطع تحصیلی اعم از كاردانی، كارشناسی و ارشد برای شركت در آزمون سراسری سال 1401 باید تا تاریخ 25 اسفند 1400 با تكمیل فرم شماره 2 و تایید دانشگاه محل تحصیل انصراف قطعی خود را اعلام كنند و بند 32 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ فوق، در صورت قبولی در آزمون سراسری سال 1401، قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد.
   تاریخ: ۱۰:۰۵ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱