دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

توجه به عوامل اقتصادی و اجتماعی در پیوست سلامت برنامه ها
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در پیوست سلامت، باید به زیرساخت ها و عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كه می توانند بر سلامت تأثیر داشته باشند، توجه شود.
توجه به عوامل اقتصادی و اجتماعی در پیوست سلامت برنامه ها معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در پیوست سلامت، باید به زیرساخت ها و عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كه می توانند بر سلامت تأثیر داشته باشند، توجه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، كمال حیدری، با حضور در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و پس از آشنایی با ساختار معاونت های مختلف دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دریافت گزارش اهم فعالیت های این بخش ها، طی سخنانی در جمع مسئولان دانشگاه، توجه و تمركز بیش از پیش معاونت بهداشتی وزارت بهداشت را بر سلامت جوانان، نوجوانان و بانوان ذكر كرد.

وی به خلاءهای موجود در نظام سلامت كشور اشاره كرد و با تاكید بر ضرورت پرداختن به زیرساخت های لازم برای زندگی سالم و ارتقای كیفیت زندگی، ابراز امیدواری كرد كه برای تحقق این هدف بتوان از پتانسیل و ظرفیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی استفاده كرد.

حیدری در پاسخ به درخواست ایجاد واحدی در معاونت درمان دانشگاه برای فعالیت های بهداشتی و پیشگیری، این درخواست را حتی با یك ابلاغ از سوی معاونت بهداشتی وزارت، امكانپذیر دانست و گفت: برای طراحی مدل ادغام خدمات توانبخشی در شبكه نظام سلامت كشور، می تواند كمیته مشترك مربوطه زیر نظر مسئول شبكه تشكیل و این موضوع پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به اینكه طی سال های گذشته در حوزه بهداشت، در زمینه رشد كار شد ولی كمتر به بخش نمو توجه شد، افزود: ماموریت هایی كه دانشگاه می تواند در حوزه های سلامت اجتماعی و روانی به آنها توجه كند و پروژه های تحقیقاتی تعریف و اجرا كند، در زمینه همین مسائلی است كه بیان شد.

حیدری تصریح كرد: راهكارها، مدل و برنامه ها باید كاربردی و عملی باشند و در پیوست سلامت، باید به زیرساخت ها و عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كه می توانند بر سلامت تأثیر داشته باشند، توجه شود، ضمن آنكه باید به توانمندسازی جامعه توجه ویژه داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینكه طی سال ها و با توجه به شرایط جوامع كه بحث واكسیناسیون، افزایش امید به زندگی و مسائل بهداشتی طی سال ها خوب پیش رفته است، گفت: ضمن آنكه این بخش ها می توانند خیلی بهتر از وضعیت فعلی باشد، اما در شرایط كنونی باید بیشتر به بهزیستی و كیفیت زندگی افراد جامعه توجه شود و اگر تیم درمانگران به خانواده توجه كنند، می توانند افراد معلول و یا معتاد در درون خانواده ها را نیز تحت پوشش خدمات خود قرار بدهند.

حیدری همچنین به بحث فعالیت شركت های دانش بنیان به عنوان یكی از راه های گسترش خدمات مورد نیاز جامعه مطابق با دانش روز پرداخت و اظهار داشت: رشد وسایل و تجهیزات كمك توانبخشی كه بتوانند نیازهای اساسی افراد كم توان را رفع كنند، باید در برنامه های ما قرار بگیرد و كمتر درگیر مسائل روزمره بشویم و به سمت حل مسئله و رفع نیازهای گروه های مختلف جامعه كه جای كار بسیار دارد، برویم.

وی، استفاده از مشاوره متخصصان و اساتید دانشگاه را در حوزه های سلامت اجتماعی و روانی لازم دانست و افزود: همانطور كه رسانه صدا و سیما باید در ارائه پیام ها و برنامه های خود به سلامت اجتماعی و روانی جامعه توجه كند، بسیاری از سیاست ها و برنامه های ما نیز می تواند از توانایی تخصصی و مشاوره این دانشگاه استفاده كند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۵۹ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۳