دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

افتتاح نخستین پردیس سالمندان بهزیستی زنجان
 
مدیر كل بهزیستی استان زنجان، از افتتاح نخستین پردیس سالمندان زنجان و سالن اجتماعات خیرساز ویژه جامعه هدف بهزیستی خبر داد .
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیمای مركز زنجان ؛ مدیر كل بهزیستی استان زنجان، از افتتاح نخستین پردیس سالمندان افتتاح نخستین پردیس سالمندان بهزیستی زنجانزنجان و سالن اجتماعات خیرساز ویژه جامعه هدف بهزیستی خبر داد و گفت: هتل آپارتمان سالمندان در مساحتی با زیر بنای یك هزار و 800 متر مربع و باظرفیت 150 نفر از طریق وبینار و همزمان با سراسر كشور توسط مشاور وزیر و رییس سازمان بهزیستی كشور و در زنجان با حضور فرماندار این شهر افتتاح شد.
محمدی با اعلام این خبر كه برای ساخت این مركز اعتباری بیش از 6میلیارد ریال هزینه شده است ، افزود :: در این مركز زوج های سالمند می توانند بصورت مجزا و در سوییت های اختصاصی خود زندگی كنند و از خدمات رفاهی، آموزشی، پزشكی و مراقبتی بهره مند شوند.
وی افزود: این اداره كل بیش از 4 هزار خانوار سالمند را در حوزه ی توانبخشی تحت پوشش قرار داده است ، كه از این تعداد نزدیك به هزار نفر سالمند مستمربگیر بوده و 146 نفر در مركز شبانه روزی سالمندان نگه داری می شوند و 108 نفر نیز از خدمات مراكز روزانه ویژه سالمندان برخوردار هستند.
او با اشاره به اهم خدمات حوزه توانبخشی از جمله مستمری، طرح توانمند سازی سالمندان، خدمات توانبخشی سرپایی، تجهیزات وسایل كمك توانبخشی C.B.R و مناسب سازی ادامه داد: فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه باید تقویت شود و با اجرای طرح توانمند سازی سالمندان توسط بهزیستی قدمی در راستای افزایش آرامش روان این افراد صورت گرفته شود.
این مسئول با اشاره به فعالیت 2 بنیاد فرزانگان كه به همه سالمندان خدمات مختلف رفاهی، گردشگری ارائه می كند، بیان كرد: فعالیت سالمندان در مراكز روزانه باعث می شود تا سالمندان از انزوا و گوشه گیری خارج شوند و آموزش هایی كه ارائه می شود در ایجاد امید به زندگی، سلامتی، پیشگیری از آلزایمر و بیماری های زمینه ای موثر است.
وی ناكافی بودن محیط های مناسب سازی شده و دوستدار سالمند را از مشكلات بهزیستی در زمینه ی سالمندان برشمرد و اظهارداشت: جمعیت كشور رو به سالمندی است و توسعه و گسترش تشكل های مردم نهاد با محوریت سالمندان از برنامه های سازمان بهزیستی است.
محمدی با بیان اینكه با افزایش آمار سالمندان در سال های آینده توجه به حقوق سالمندان امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و باید این موضوع جدی گرفته شود، افزود: در بهزیستی نیز مراكز شبانه روزی برای نگه داری و مراقبت از سالمندان تشكیل شده اند، ولی سعی داریم با اجرای برنامه های خانواده محور به نگهداری سالمندان، حتی سالمندان بالای 90 سال در خانه كمك كرده و این مراكز را گسترش ندهیم.
   تاریخ: ۱۹:۳۷ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۶۰