دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

وب دا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز خبر داد؛ اجرای پیمایش ملی بررسی وضعیت شیوع كم شنوایی در فارس
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز خبر داد؛ اجرای پیمایش ملی بررسی وضعیت شیوع كم شنوایی در فارس



به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مركز بهداشت استان، پیمایش كشوری بررسی وضعیت كم شنوایی، با هدف ارزیابی شیوع و خصوصیات اپیدمیولوژیك و بالینی بیماری های گوش و شنوایی و عوامل خطر موثر در بروز اینگونه اختلالات در استان اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دكتر «عباس رضاییان زاده» كم شنوایی را یك نگرانیِ عمومی مهم با هزینه های قابل توجه اقتصادی و اجتماعی برشمرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی در سال 2018 میلادی تخمین زد كه بیش از 466 میلیون نفر دچار از كارافتادگی شنوایی هستند و این میزان معادل 5 و 3 دهم درصد از جمعیت جهان است و این عدد تا سال 2050 میلادی می تواند به 700 میلیون نفر افزایش یابد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز هشتاد درصد این افراد در كشورهای با درآمد كم یا متوسط اقامت دارند.

او شیوع كم شنوایی در جمعیت ایران را 5 و نیم درصد برآورد كرد و افزود: با افزایش سن جمعیت جهان، انتظار می رود كه این تعداد به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

دكتر رضائیان زاده ادامه داد: اداره سلامت شنوایی دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در نظر دارد «پیمایش كشوری بررسی وضعیت كم » را با هدف ارزیابی شیوع و خصوصیات اپیدمیولوژیك و بالینی بیماری های گوش و شنوایی و همچنین عوامل خطر موثر در بروز اینگونه اختلالات، در ایران انجام دهد.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینكه این پیمایش از نیمه بهمن 1400 در كشور آغاز و به مدت یك ماه ادامه دارد، گفت: پیمایش در سه مرحله پرسشگری با پرسشنامه، انجام سنجش های شنوایی و معاینات فیزیكی گوش انجام می شود.

دكتر رضائیان زاده ضمن بیان این موضوع كه در زمان اجرای پیمایش پرسشگران با مراجعه به خانه های افراد منتخب، با ارائه دعوتنامه و دریافت اطلاعات اولیه خانواده، هماهنگی لازم برای حضور این افراد را در مركز كلینیك منتخب شنوایی انجام می دهند، اظهار كرد: در این پیمایش تمام خدمات شنوایی در كلینیك منتخب شنوایی دانشگاه به صورت رایگان ارائه می شود.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشكی شیراز از هم استانی های عزیز خواست تا در صورت مراجعه پرسشگران، پس از رویت كارت شناسایی عكسدار و ممهور پرسشگر، نسبت به همكاری لازم با پرسشگران اقدام كنند/ا.كشاورزی

پایان خبر
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۸:۴۴ - ۲۳/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۳